וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתו לאט! עליות מחירים לפנינו

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 13:26

שנת היציאה מהקורונה עומדת להסתיים. זה הזמן לברר איך יושפעו ממנה מחירי היין והאלכוהול, בשנה הבאה. הכינו את כרטיסי האשראי

השנה האחרונה הייתה שנה משמעותית לצריכת האלכוהול והיין בישראל, אולי זו הייתה שנה גורלית של יציאה מקורונה, עם הטמעה של הרגלי שתייה חדשים לאנשים שישבו כמעט שנתיים בבית ונחשפו לעולם שלא ממש הכירו עד כה. אלא שבשנה החולפת, הקהל הישראלי שהתרגל למוצרי פרימיום ולפינוק ביתי, נחשף לדבר נוסף: ליוקר המחייה שהחל לגעת כמעט בכל תחום חיים אפשרי.

"בשלושה עד שישה החודשים האחרונים בהחלט מרגישים האטה מסוימת בשוק האלכוהול" אומר שחם זגורי, מנהל מחלקת השיווק של פאנקו, "ישנה תחושה של רגיעה, גם כי אנשים נוסעים לחו"ל, ההייפ הגדול של כל האירועים שנדחו אחרי תקופת הקורונה ואפיינו את המחצית הראשונה של 2022, קצת נרגע. אנשים שמארחים כבר לא רוכשים אלכוהול ב 500 שקלים. מנגד, בתעשיית היין השוק עדיין יציב, ואפילו נמצא בעלייה. יש רצון מצד הצרכנים לטעום, לנסות דברים חדשים".

שחם זגורי, פאנקו. יח"צ,
"יש רצון מצד הצרכנים לטעום, לנסות דברים חדשים." שחם זגורי, פאנקו/יח"צ

רואים גם עליות מחירים?

"את עליות המחירים אנחנו מרגישים בכל הספקים שלנו בחו"ל והיצרנים גם בארץ. המחיר של הזכוכית עלה, והנייר עלה ובסוף אנחנו מרגישים את המגמה הזו במחיר של הבקבוק. אני חושב שעדיין הצרכנים לא ממש מרגישים את העלייה הזאת, החנויות חוששות לגלם את עליית המחירים עדיין בגלל ההאטה, והם סופגים את זה בעצמם, גם אנחנו".

אחד היתרונות של פאנקו שבשנה החולפת נכנסה גם לתחום ייבוא היינות, הוא בהיותם יבואנים המוכרים ישירות לצרכן, ללא סיטונאי או בעל חנות שעומד בתווך, מה שמאפשר להם לשמור על רמת מחירים אטרקטיבית לצרכן, ואפילו מפתיעה. במיוחד בתקופות כאלה.

"אנחנו מייבאים ומוכרים ישירות לצרכן וזה נותן לנו הזמנות להוריד מחירים, ולהציע מוצרים עם ואליו פור מאני גבוה יותר מבחינת הצרכן. אין לנו עוד יד באמצע. רוב היבואנים הם סיטונאים שמוכרים לחנויות, וגם אם יש להם פלטפורמה שמוכרת ישירות לצרכן, הם עדיין מוגבלים מבחינת גובה המחירים, מכיוון שהם מחויבים למחירים מסוימים שהם עובדים מולם עם הסיטונאים".

מארז מונדיאל  פאנקו. יח"צ,
פאנקו. מארז מונדיאל/יח"צ

נכנסתם לתחום היין בשנה החולפת, זה הגיע מתוך צורך הולך וגובר של הקהל הישראלי?

"ייבוא יין הוא משהו יחסית חדש, ובהחלט ראינו את היתרון של הפלטפורמה הישירה שלנו כדי לשמש באמת אפשרות לפתוח את הצרכנים לעולמות יין חדשים, למותגים ולמוצרי פרימיום במחיר אחר. ההיקפים בהחלט מתחילים בשנה האחרונה לצבור תאוצה יפה, ואנחנו בדיוק מדברים אחרי הבלאק פריידי, אני יכול לומר שכמעט פירקו לנו את כל הסחורה".

זה לא משהו חדש. כמעט כל מי שמייבא משהו יכול לפתוח אתר

"זו מגמה שאנחנו רואים בכל תחומי החיים והמכירה. אני חושב שאנשים מבינים את התחרות. כמעט כל חברה גדולה כבר עברה למכירה ישירה לצרכן, היום כמעט לא תראי מוצרים שנמכרים בדרך אחרת בחברות גדולות, זה כמעט ונעלם מהעולם. לשם העולם הולך. מי שיעשה את המחירים יותר זולים בסוף הוא זה שישרוד".

קניות ברשת. freepik,
"כמעט כל חברה גדולה כבר עברה למכירה ישירה לצרכן."/freepik

היכן הבידול שלכם?

"יש לנו מוצרים גם מיקבים ישראלים, אבל בסופו של דבר הבידול הוא מוצרי. אם עכשיו יש מוצרים שאת בתור צרכנית יין קנית ואהבת, והמחיר היה לך טוב, את תצטרכי להיכנס אלינו, לחזור ולקנות את זה. זה נותן לנו יתרון יפה של בידול מוצרים, מוצרים שהם ואליו פור מאני. ויש לנו דוחות שיודעים לעשות השוואות ולהראות לנו בבירור איך גם בשנה אחת אנשים עשו קניות חוזרות לפעמים שבע או שמונה פעמים כדי לקנות את אותו היין".

הקהל מצד אחד מעדיף 3 במאה, אבל גם לא מתפשר על פרימיום

"זה חלק ממה שקרה בתקופת הקורונה, הפריומיזציה של הצרכנים זו מגמה שמתרחשת מאד בבירור. אנשים שהיו קונים יין בסופר פתאום מזמינים בבית יינות יקרים יותר. אני לא רוצה לומר לך כמה טלפונים מחברים קבלתי שישבו בבית ורצו ארגז של דברים שהם לא רגילים לשתות, ופתאום מאז הם צורכים רק בורגון, שבלי וסנסר. וחוץ מזה, לא רק הקורונה, העולם של האון ליין נפתח ואפשר לחפור ולחקור, ומספיק שתחפשי משהו מסוים הרשתות החברתיות כבר יציפו לך הצעות ליינות ויקבים, וזה פותח לך את התיאבון".

מטא. ShutterStock
"הרשתות החברתיות כבר יציפו לך הצעות ליינות ויקבים."/ShutterStock

ובכל זאת, זה תחום שאי אפשר לנוח בו על זרי הדפנה

"אנחנו כל הזמן עושים את זה, עובדים על חדשנות 24/7 , חלק מהדברים שאני יכול לחשוף הם אפשרויות פילטור מתקדמות בכל הנוגע לבחירת היין, שזו מעין סקאלה שאת יכולה להגדיר בה למשל כמה מתוק את רוצה את היין, מה דרגת הפירותיות, וכיוצ"ב. זה מאפשר לרדת לרזולוציות מאד קטנות ומדויקות. או למשל משהו שימצא לך מתנה בשלושה קליקים, כתבות תוכן ועוד כמה דברים שאני עדיין לא יכול לחשוף".

איך בונים את הפורטפוליו? לפי ביקוש או שאתם מנסים להכתיב את הטרנד?

"אנחנו פחות מתעסקים בלהבטיח טרנדים יש לנו אנשי מקצוע לשם כך. אבל אם לגלות לך סוד, גם מה שאגיד לך עכשיו שהוא הכי טרנדי בתל אביב, מבחינה מסחרית ייקח לו שנתיים שלוש כדי לתפוס חזק. אז אנחנו דואגים לשים בפרונט יינות טבעיים ודברים אורגניים ופט נט ודברים שהם טרנדים בעולם וגם פה, או לצורך העניין כל מיני אזורים שיכולים לעשות יין טוב במחירים טובים. בסופו של דבר טרנדים או לא, רוב האנשים לא מחפשים טרנד כמו שהם מחפשים יינות טובים ואיכותיים באזורי ה 3 ב-100, 2 ב-100 או 2 ב- 150.

טעימת יינות פאנקו. סנהדרינק, מערכת וואלה
היינות של פאנקו בטעימה/מערכת וואלה, סנהדרינק

איך אתה מסכם את השנה החולפת בתחום מכירות האלכוהול?

"את שנת 2022 אפשר לסכם כשנה שהייתה בה מגמה מעורבת. החלק הראשון שבה היה מאד מוצלח, חשנו שחרור מהקורונה, גדילה של אירועים ומסיבות, הזמנות גדולות. בחצי השנה השנייה כפי שציינתי קודם, הייתה קצת ירידה, בין אם אנשים שפחות חגגו בבית ויותר העדיפו לטוס לחו"ל וראינו את זה בנתב"ג".

"יש לציין שבמקומות מסוימים אנחנו רואים עניין של חוסרים בסחורות מסוימות, זו בעיה עולמית שעדיין מתמודדים איתה בגלל משבר הקורונה. אני יודע מכמה מספקיות הוויסקי בחו"ל שעד 2024 יורגשו קצת חוסרים וגם עליות מחירים עד שידביקו את הפער שנוצר בקורונה"

  • עוד באותו נושא:
  • יין
  • פאנקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully