וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברים שכדאי לדעת לפני שקונים יין און-ליין

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 21.8.2022 / 17:02

כולם קונים יין און-ליין. אבל איך תדעו שלא מוכרים לכם חתול בשק? בדקנו!

השנתיים וחצי האחרונות לימדו אותנו שאפשר לעשות הכל און ליין: קניות, סופר, אפילו הזמנה פשוטה מהירקן, בנק, ביטוח, וכמובן יין. עד כמה שחווית השיטוט בחנויות למיניהן יכולה להיות מענגת המחשבה על חיפוש החניה, וביטול הזמן לפעמים רק בשביל בקבוק אחד, תגרום לנו לבצע את הרכישה בתדירות נמוכה יותר.

"אחד היתרונות הגדולים ברכישת יין באון ליין הוא קודם כל חווית ההתנסות" אומר שחם זגורי, מנהל מחלקת השיווק של פאנקו. "המחירים לא חייבים להיות גבוהים, ואפשר להתחיל בקטן להזמין שלישיית יין במאה שקלים ופשוט להבין מה אוהבים ומה לא. המגוון בעיקר של היינות מחו"ל הוא עצום, ובעיני זה יכול להעשיר ולפתוח את הראש, לאתגר את החך. ומה שאהבנו אנחנו יודעים שבקליק אחד אפשר לחזור אליו".

שחם זגורי, פאנקו. יח"צ,
שחם זגורי, מנהל מחלקת שיווק, פאנקו/יח"צ

כמה אנחנו חוסכים כשאנחנו קונים יין און ליין?

"מבחינת חסכון זו שאלה שמשתנה. כי באופן עקרוני המחירים גם בחנויות וגם באתרים דומים. אבל בניגוד לחנויות, באון ליין קל יותר לאתר מבצעים שנשלחים בניוזלטר או שקופצים בפיד. קל יותר לזהות מה נמצא בהנחה. בחנות, בגלל כל השפע אלה דברים שאנחנו נוטים לפספס. ושוב, לא צריך לחפש חניה, או לקנות בסוף דברים שמלכתחילה לא רצית. באון ליין ברגע שיש מבצע שמוצא חן בעיניך, את נכנסת ורוכשת וזה הכל".

זגורי מסביר שהפריחה בתחום היין בישראל בשנים האחרונות היא בין היתר גם בזכות האון ליין והרשתות החברתיות, ההמלצות והתיוגים שחושפים קהל רחב יותר, וגם מאפשרים לקבל יותר מידע. "לפני עשור את רוב היינות אנשים קנו מהמדף בסופר, ורק מעטים הלכו לחנויות יין. היום לא צריך להיות מקצוען כדי לחקור, יש את כל המידע נגיש ברשת והעולם מהבחינה הזאת הרבה יותר חופשי. נכנסים, חוקרים, מזמינים. ברשתות את נחשפת ליינות מכל מיני מדינות וסוגים שבכלל לא חשבת שאת מכירה, וזה מעשיר את העולם".

דון ג'וזפה. חנות יין ומעדניה. גיל אבירם,
המחירים בחנויות ובאתרים דומים/גיל אבירם

המבחר הוא באמת בלתי נתפס במיוחד היום, איך לא הולכים לאיבוד?

"אם בחנות אין מישהו שצמוד אלייך ואת לא מבינה ביין, את הולכת לאיבוד. וכן, גם באתרים כשיש 1000 סוגי יינות אפשר בקלות ללכת לאיבוד, לכן המסננים שאנחנו עובדים בעזרתם מסייעים למקד בצורה המיטבית את רצון הלקוח. מערכת סינון באתר יכולה לסנן בטווח מחיר, יין כשר או לא, מדינה או זן מסוים, ואפילו ישנו פיצ'ר שיכול להתאים את סוג היין לפי האוכל שאת רוצה להגיש באותו הערב. יש גם מערכת שעושה פרסונליזציה, לפי הזמנות קודמות ואפילו לפי סקאלת טעמים בו את מסמנת אם את מעדיפה פירותי או מעודן. מה דרגת המתיקות וכיוצ"ב, בסופו של דבר מערכת הסינונים החכמה יותר עם הזמן גם להתאים את עצמה באופן אישי לטעם של הלקוח ולתת המלצות בהתאם".

כמעט כמו יועץ יין פרטי, שאגב יש כזה באתר פאנקו למי שרוצה להתייעץ בין אם עם צוות מכירות, אנשי יין מקצועיים שעוזרים ללקוחות או צוות שירות הלקוחות. אבל אחת השאלות ש"מטרידה" אותי זמן מה באופן אישי היא סוגיית המחיר. ומה ההבדל אם בכלל, בין יינות שהם 2 במאה ל 3 במאה. והאם הפערים הללו הם קריטיים באיכות היין?

מזיגת יין לטעימה עיוורת, שבוע טעימות יין במחוז בורדו, צרפת. רויטרס
כמו יועץ יין פרטי/רויטרס

כמו ששיערתי, מסתבר שלא תמיד. זגורי מסביר שעניין התמחור קשור ליצרנים קודם כל. "בכל הקטגוריות אנחנו משתדלים לבחור את היינות שכולם עוברים את הסף. והרוב המוחלט של היינות שווים את המחיר שלהם ומעלה. ביינות ישראלים לפעמים אנחנו רואים פער שלאו דווקא תלוי מחיר. לפעמים ביקבים הגדולים בבצירים המוצלחים את יכולה למצוא יינות שבימים אחרים היו נמכרים ב 100 ₪ האחד, גם ב 2 במאה, כי זו פשוט החלטת היצרן".

בשורה התחתונה, אומר זגורי, המטרה היא שאנשים יקנו שוב את היין שהם אהבו. "יש לנו מערכת שהעלנו לפני שנה שכל אחד שרוכש מוצר, לא משנה איזה, הוא נותן לנו חוות דעת והשאלה החשובה ביותר היא האם היית רוכש שוב את היין? בסוף כשאת קונה בקבוק יין, אם הוא טוב ואהבת אותו, תקני אותו שוב. המטרה בעתיד לאסוף כמה שיותר המלצות כך שברגע שאת יושבת במסעדה ומתלבטת לגבי סוג יין, תוכלי מיד להיכנס לאתר ולראות מה ממליצים עליו".

חנות יין בנווה צדק. טל גולדמן,
אפשר ללכת לאיבוד/טל גולדמן

איך אדע שהיין יגיע אלי במצב טוב

"כל היינות נמצאים בקירור. לנו יש מחסנים מצוננים והיינות היותר יקרים נמצאים בקירור. ונושא המשלוחים הוא בהחלט מאד חשוב. המטרה היא לשנע ללקוח בפחות מיממה את הבקבוק, והוא מגיע עם קרחונים ששומרים על הקור. אבל כמובן שבמידה ויש חשש מהעברה לא נאותה מבחינת טמפרטורה אנחנו אוספים את הבקבוקים ומספקים חדשים".

עוד בוואלה!

בוזנח רותח: המובילים שהרגו לי את היין

לכתבה המלאה
מארז פסח, PANECO. דני מילר,
מארז חגיגי של פאנקו/דני מילר

מה הטמפרטורה המומלצת לאחסון יין שזה עתה קניתי, אולי נעשה סדר אחת ולתמיד?

באופן כללי באזור ה 16 מעלות. וגם במקרה הזה באתר מצוינת ליד כל יין הטמפרטורה המומלצת שלו להגשה. מידע מונגש ומשהו שיכול מאד לעזור למי שמתלבט ולא בדיוק יודע". והנה עוד ערך מוסף של האון ליין, קצת כמו בית ספר של ניסוי וטעייה בטעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully