וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפרודיזיאק שהכי עושה לנו את זה

אורית גרינבוים-לירון DipWSET

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 11:48

"אנחנו לא באמת צריכות חג של גויים כדי להפיק ערב רומנטי בבית, אבל אם יש הזדמנות נאמץ אותה בשתי ידיים." אורית גרינבוים-לירון מתארגנת לוולנטיין

חג האהבה – הפקת אופנה. גלעד בר שלו
14 בפברואר, האהבה פורחת/גלעד בר שלו

ביום שלישי ה- 14 בפברואר יציינו ברחבי העולם את ולנטיין די, הזדמנות נהדרת לחגוג עם האפרודיזיאק שהכי עושה לנו את זה - יין. בואו נודה, אנחנו לא באמת צריכות חג של גויים כדי להפיק ערב רומנטי בבית אבל אם יש הזדמנות נאמץ אותה בשתי ידיים (ואם אפשר אז במינימום מאמץ, כי החיים, והילדים).

כמו בכל סיפורי הקדושים, יש כמה גרסאות סביב זהותו של אותו ולנטיין, כנראה כומר רומי שחי במאה השלישית לספירה. האהובה עלי ביותר היא הגרסה החתרנית, זו המספרת שבאותם ימים הוציא הקיסר קלאודיוס צו גיוס עבור כל הגברים הרווקים ברחבי האימפריה הרומית. חברנו, הכומר ולנטיין, נהג לחתן בסתר בני זוג שביקשו להילחם ברוע הגזרה ובכך למנוע את גיוסו של הגבר הצעיר לצבא האימפריה.

אם כן ולנטיין היה במושגים מקומיים סוג של קב"ן או רב רפורמי לא עלינו וזה הופך אותו לדמות חיובית בעיניי, בניגוד לשאר קדושים מפוקפקים ממועדים אחרים. עם המצאת הדפוס במאה ה-15 התפתחה מסורת שליחת גלויות למושא אהבה עם הכותרת To My Valentine, אם אתרגם אותה שוב למושגים בני זמננו, זו המקבילה של החלקה לימין בטינדר.

בחורה בטינדר. Teerawit Chankowet, ShutterStock
במקום גלויה/ShutterStock, Teerawit Chankowet

אפרודיזיאק אהובי

אפרודיזיאק הוא כל מאכל, משקה, ריח, או סם שמעורר תשוקה. מקור השם הוא באפרודיטה, אלת האהבה היוונית. המדע המודרני מתקשה להוכיח את הקשר הישיר בין אותם מאכלים ומשקאות הידועים כאפרודיזיאק לעוררות מינית אך ישנו היגיון וגם הקשר תרבותי להיותם כאלה. למשל צדפות, עשירות בחומצות אמינו, יוד, אבץ וברזל ממריצות דם ומסייעות בייצור הורמון גברי, מוזכרות בהיסטוריה בהקשרים מיניים כמו בציור הידוע "הולדת ונוס" של צייר הרנסנס האיטלקי סנדרו בוטיצ'לי, בה מתוארת ונוס, מקבילתה הרומית של אפרודיטה היוונית, יוצאת מתוך צדפה.

צדפה פתוחה כדימוי ויזואלי לאיבר מין נשי מעוררת דמיון ואסוציאציות ארוטיות, כמותה גם מאכלים פאלים כמו מלפפון, אספרגוס, בננה ואבוקדו נחשבים למאכלים מעוררי תשוקה, לא רק בזכות תרומתם לבריאות הציבור. רשימת המאכלים מעוררי התשוקה ארוכה מאוד אך משום מה היא אינה כוללת מנות כמו המבורגר עסיסי נוטף שומן עם גבינה מעליו, בצל מטוגן וחזה אווז וגם שווארמה בפיתה או פלאפל חם עם טחינה וחמוצים. מעוררי תיאבון - בהחלט, מעוררי תשוקה מינית - אה… פחות. בפעם האחרונה שבן זוגי אכל המבורגר לארוחת ערב הוא נמצא נוחר במיטתו בשעה 20:00 ותאמינו לי, זה בכלל לא היה סקסי.

עוד בוואלה!

על הגובה: יין הדגל הישראלי שלא מפסיק להשתפר

לכתבה המלאה
צדפות ג'ילארדו במסעדת דולפין ים. יח"צ,
מקום ראשון ברשימת מעוררי התשוקה/יח"צ

בטן חצי מלאה וראש חצי צלול

המשותף למזונות אפרודיזיאק היא העובדה שכולם קלים לעיכול ואינם גורמים לעומס יתר על הקיבה ומכאן יש להשליך על משקאות אלכוהולים. אלכוהול מדכא את מערכת העצבים, משחרר עכבות ומעלה את רמת הביטחון העצמי. מניסיון אישי, ברור שיותר מידי אלכוהול גורם לנו להיות קצת יותר מידי משוחררות וחסרות עכבות בכל מיני סיטואציות שאת חלקן נתאמץ כל חיינו להדחיק.

אני בהחלט יכולה לחשוב על לא מעט מקרים בהם סוס אחד ואני נכנסנו לבר וביקשנו Give me something strong אבל להקיא בשירותים זה לא כיפי ולא סקסי. לכן, בערב רומנטי בו ארצה להיות זורמת אך לא מידי, פתוחה אך במידה, שומרת על פאסון ועל עצמי, יינות קלי גוף עם אחוזי אלכוהול מתונים יעשו את העבודה, יינות ששתיית כוס, שתיים ואפילו בקבוק שלם לשהם, לא יגרמו לי להירדם בשמונה בערב על הספה.

כאישה שאינה מצפה או מחכה למחוות רומנטיות אני מציעה לכן.ם חובבי.ות האלכוהול לקנות זר פרחים, אולי איזה צעצוע חדש ונוצץ ולפתוח בקבוק יין מעורר תשוקה. תוכלו לחגוג איתו לבד, אחד על אחת ואם בן או בת הזוג ירצו להצטרף, Welcome.

גבר ישן על ספה. ShutterStock
זמן להתעורר/ShutterStock

יקב הרי גליל, רוזה בר 2022

בלנד של 42% סירה, 31% גרנאש, 27% מורבד, עם 11.5% אלכוהול. צבע ורוד בוהק עמוק וסקסי, באף ארומות עם נוכחות גבוהה של ורדים, פטל ואשכולית אדומה. יין יבש בעל גוף קל עם מרירות נעימה, יהיה מושלם לתחילת הערב. המחיר: 45 שקלים.

הרי גליל, רוזה 2018. חגית גורן,
מושלם לתחילת הערב/חגית גורן

יקב רמת הגולן, גולן רוזה 2022

בעיקר ענבי טמפרניו ומעט פינו נואר, 11% אלכוהול. צבע ורוד בהיר, עם ניחוח של אוכמניות, קליפת אשכולית וקמומיל. יין יבש ורענן עם גוף קל וסיומת בינונית. המחיר: 50 שקלים.

יקב רמת הגולן, גולן, רוזה 2021. חגית גורן,
יבש ורענן/חגית גורן

יקב רמת הגולן, ירדן רוזה 2021

ענבי טינטה קאו מכרם גשור בדרום רמת הגולן, 13% אלכוהול. ליין צבע ורוד בהיר וארומה בינונית ונעימה של אבן גיר, אפרסק לבן, אוכמניות ואשכולית צהובה. בטעימה היין יבש עם עומק טעמים עדינים וסיומת ארוכה. יין נפלא, קל וארוך. המחיר: 95 שקלים.

רמת הגולן, ירדן, רוזה 2019. חגית גורן,
נפלא, קל וארוך/חגית גורן

Whispering Angel - Chateau d'Esclans - Sache Lichine - 2021

אחד ממותגי הרוזה הידועים בעולם בבעלות איש היין סאשה לישין, בנו של אלכסי לישין הידוע בכינוי "אפיפיור היין" מהכפר מארגו שבבורדו. קוט דה פרובנס קלאסי, מורכב מהזנים גרנאש, סנסו וורמנטינו, 13% אלכוהול. צבע סלמון ורוד בהיר, יין אקספרסיבי מלא בניחוחות של תותי בר, פרחים צהובים, ורדים ומעט בריוש. בפה היין יבש, רענן עם חומצה גבוהה שמאזנת ריכוז פרי וסיומת בינונית. קלאסיקה מפרובנס. המחיר: 129 שקלים.

וויספרינג אנג'ל רוזה. יח"צ,
קלאסיקה מפרובאנס/יח"צ

Cava Vilarnau - Barcelona - Rose Delicat Reserva - NV

יקב וילרנאו הוקם בשנת 1949 באזור פנדס שבקטלוניה. יין מבעבע מהזנים גרנאש ופינו נואר שעבר תסיסה שנייה בבקבוק (בשיטה המסורתית) והתיישנות על השמרים במשך 19 חודשים בבקבוק. בקבוק מעוצב בהוקרה ובהשראת האדריכל אנטוני גאודי.

גאודי- וילרנאו ברוט רזרבה וזוג כוסות. יח"צ,
בלי לשים לב, נגמר הבקבוק/יח"צ

צבע ורוד בהיר מקסים, עם אף עשיר בפירות אדומים לצד שמרים, בריוש ועישון קל. הפה בועות נעימות ולא אגרסיביות, חומצה טובה ואיזון טעמים. יין שנלגם מהר ובלי שנשים לב נגמר הבקבוק המחיר: 55 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully