וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגובה: יין הדגל הישראלי שלא מפסיק להשתפר

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 12:55

יקב רמת הגולן השיק, לאחר חמש שנות הפסקה, את אחד מיינות הדגל הייחודיים שלו. מה אמר עליו המנכ"ל, איך מתייחס אליו היינן הראשי? והכי חשוב: איך היין? כל התשובות בפנים

ראיון עם עודד חצבני, מנהל ההדרכה של יקב רמת הגולן/סנהדרינק TV

יקב רמת הגולן, שנוסד בשנת 1983, על ידי שמונה קיבוצים ומושבים, היה היקב הראשון שהוקם ברמת הגולן. אזור הידוע כיום כאחד מאזורי היין האיכותיים והייחודיים בישראל, שבו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר בצפון והכרמים בו גדלים בגבהים של 400 מטר עד 1,200 מטר מעל פני הים. הגבוהים בהם אפילו מתכסים בשלג בחורף.

מיום הקמתו היקב אינו לא מפסיק להוביל, להעמיק ולהטביע את חותמו בעולם היין המקומי. בימים אלה, עם כניסתו לשנתו הארבעים, השיק היקב, במהדורה מוגבלת, את אחד מיינות הדגל שלו: 'ירדן, רום 2019', לאחר חמש שנים שבהן לא יוצר.

כרם יונתן של יקב רמת הגולן. יעל גיא,
כרם יונתן, יקב רמת הגולן/יעל גיא

הייננית ששברה את תקרת הזכוכית

היין היה במקורו ולאורך שנים רבות, פרי יצירה משותפת של היועצת האמריקנית זלמה לונג, ייננית מומחית בעלת שם עולמי, שעיקר פרסומה בא לה מתפקידה כייננית הראשית של רוברט מונדאבי, האיש ששם את אזור נאפה שבקליפורניה על המפה, ושל ויקטור שונפלד, היינן הראשי של יקב רמת הגולן.

זלמה, הידועה גם כאחת הנשים הבודדות שהצליחו לשבור את תקרת הזכוכית בענף היין, עבדה עם ויקטור והצוות של יקב רמת הגולן מאז שנת 2002, בפרויקט שבחן כרמים ייחודיים, במטרה להשביח את איכות היין שנוצר מהם. העבודה המשותפת על היין, שהושק לראשונה בשנת 2006, ונעדה רק בשנות בציר איכותיות במיוחד, נמשכה עד 2014, ובציר 2019 הוא הבציר השביעי, בו הוא נעשה.

עוד בוואלה!

זהב שחור כחול לבן

לכתבה המלאה

התקדמות, למידה ושיפור

"ירדן רום הוא סמל לרדיפה הבלתי פוסקת שלנו אחר התקדמות, למידה ושיפור גידול היין שלנו" אומר ויקטור שונפלד. "ירדן רום היה בעבר תוצר של עבודתנו עם הייננית המפורסמת בעולם, זלמה לונג, ולמרות שאת היין האחרון לא הוצאנו בשיתופה, אני יכול להגיד בגאווה שהיין עשוי באותה הרוח. אני מתרגש להוציא רום חדש אחר חמש שנים של ציפייה, ואנחנו גאים להמשיך ולעבוד עם כמה מהמוחות הטובים בעולם בשאיפה להגשים את הפוטנציאל המדהים של רמת הגולן, מקום ייחודי על הפלנטה שלנו".

רמת הגולן הוא אחד מאזורי היין הוורסטיליים והפוריים בארץ. הייננים והכורמים של היקב אוספים נתונים, חוקרים ולומדים את השטח לאורך השנים, במטרה לייצר סוגים וסגנונות שונים של יין איכותי. ביקב עובדים על יצירת יינות שיאפיינו את אזור רמת הגולן, את הקרקע הוולקנית, החורפים הקרים ותקופת הקיץ הארוכה המשלבת ימים חמים ולילות קרירים.

בנוסף, פועלים ביקב גם בנושאי טבע, קהילה וסביבה ומגבירים את הפעילות הירוקה במטרה לצמצם כמה שיותר את הנזקים לסביבה ולהעשיר את העשייה בחקלאות בת קיימא. בין היתר תוך שימוש באנרגיה סולארית, כרמים אורגניים, חקלאות ירוקה, קומפוסט מגפת ענבים, מחזור מים ומוצרים אחרים, ועזרה לאוכלוסיות מגוונות, מתוך אחריות חברתית.

ויקטור שונפלד, יינן ראשי, יקב רמת הגולן. שי אשכנזי,
ויקטור שונפלד, יינן ראשי, יקב רמת הגולן/שי אשכנזי

יום הולדת שמח, יקב רמת הגולן

"לאורך שנות פעילות היקב, מטרת העל ששמנו לנגד עיננו היא לקדם את תרבות היין האיכותי בישראל, והיצירה החדשה מבית היקב, ירדן רום 2019, היא יצירה שמביעה בכל נימיה בדיוק את המטרה הזאת" אומר אסף בן דב, מנכ"ל היקב. "ההשקה של הבציר החדש לאחר חמש שנות ציפייה, פותחת באופן חגיגי את חגיגות שנת ה-40 ליקב, שנה שתהיה רוויה בשמחות, לצד המשך עשייה איכותית ובלתי מתפשרת".

אסף בן דב, מנכ"ל, יקב רמת הגולן. שי אשכנזי,
אסף בן דב, מנכ"ל, יקב רמת הגולן/שי אשכנזי

יקב רמת הגולן, ירדן רום 2019

ירדן רום נעשה מחמישים ושניים אחוז ענבי קברנה סוביניון, עשרים וארבעה אחוזי מרלו ועשרים וארבעה אחוזי סירה, שנבצרו מהכרמים הטובים ביותר של היקב, המאושרים בתקן גידול בר קיימא. היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתי חדשות במשך 18 חודשים ובוקבק ללא סינון.

היין משלב אלגנטיות ועוצמתיות יחדיו. ניחוחות של פירות אדומים ושחורים בשלים, משולבים בתיבול נעים, שוקולד, קליפות הדרים, אדמה, טבק ועישון קל וטיפה בשרניות. ליין גוף מלא, הוא מתפתח בכוס לאורך כל השתייה והסיומת שלו ארוכה, מרשימה ומתמשכת. היין צעיר אך די נגיש כבר עכשיו ואין ספק שיהיה נפלא גם בעוד שנים רבות מאוד. המחיר: 690 שקלים.

יקב רמת הגולן, ירדן, רום 2019. חגית גורן,
יין דגל לכל דבר ועניין. רמת הגולן, ירדן, רום 2019/חגית גורן

יקב רמת הגולן, ירדן רום 2014

לצורך השוואה טעמנו גם את אחיו הבוגר של היין החדש, העשוי גם הוא מענבי קברנה סוביניון, סירה ומרלו. יין עשיר, אלגנטי ועוצמתי. ניחוחות של פרי בשל, פרחוניות נעימה, תיבול עשיר, שוקולד מריר, קקאו, לקריץ, אדמה ועשן. ליין גוף מלא וסיומת ארוכה, מרירה ומתמשכת. אין ספק. מדובר ביין דגל לכל דבר ועניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully