וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד החורף: גשם של יינות מומלצים

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 11:50

מצב הרוח המעונן, עשה לנו חשק ליינות עשירים, מתובלים ומנחמים. אז ביקשנו מאסנת גואטה כמה המלצות חמות

סלון מחומם באח עם עצים. ShutterStock
חורף אירופאי. מבט מבפנים/ShutterStock

בעוד האירופאים מתכרבלים עם יין חם מול האח ומתמודדים עם שלגים, לנו יש בריזות של יולי אוגוסט , קפה קר ופקקים. אבל חורף זה חורף , הערבים קרירים, ואני לא באמת צריכה יותר מדי סיבות כדי לפתוח בקבוק שרדונה עשיר או סירה מתובל, להכין פסטה ולדמיין את עצמי בתאילנד בחורף הבא.

ההגדרה יינות חורפיים היא מאד רחבה. יש שייצמדו ליינות אדומים כבדים ועשירים, יש שיחפשו את הזנים היותר ים תיכוניים, המתובלים והמורכבים ויש שיעופו על לבנים מתיישנים עם טעמים של מאפה וחמאה וחלומות על פריז בחורף.

הנה כמה יינות חורף נהדרים שאני אישית מאד אוהבת ויתאימו לכל מצב רוח חורפי. כל היינות האדומים פה מומלצים לפתיחה מוקדמת כדי לתת ליין לנשום וכיאה ליינות חורף, כולם זקוקים לאוכל טוב לצידם.

קסולה עוף וצ'וריסו - קדירת עוף ונקניקיות עם שעועית לבנה. אלון מסיקה
קר בחוץ, תאכלו משהו/אלון מסיקה

יקב רקנאטי, רזרב, פטיט סירה

הוא נעשה מענבי פטיט סירה מכרם בעמק יזרעאל, התיישן כ-12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, כמחציתן חדשות, ובוקבק לאחר סינון גס בלבד. ללא הצללה. זהו יין עם צבע סגול עמוק, ניחוחות של פירות יער, שוקולד ותבלינים, טעם עסיסי ודומיננטי, חמיצות מאוזנת וטאנינים קשוחים שמתרככים כל עוד נמשכת הלגימה. המחיר: 120 שקלים.

עוד בוואלה!

זהב שחור כחול לבן

לכתבה המלאה

יעקב אוריה, PLAYGROUND שרדונה

היין, שנעשה מענבי שרדונה מכרם יחידני בצפון רמת הגולן, הוא למעשה חיבור בין 13 יינות בסיס משנות בציר שונות, שעברו 13 תסיסות שונות: במכלים, בחביות, על הקליפות ותסיסה קרבוניות. שרדונה מאופק, עדין, חומצי ומינרלי, רענן מאד ויחד עם זאת מורכב ואלגנטי. האיפוק הזה הופך אותו ליופי של יין חורף. המחיר: 180 שקלים.

יקב טפרברג, לגאסי, פטיט סירה

מאה אחוז ענבי פטיט סירה מכרם במבוא חורון שבצפון עמק איילון, מרכיבים את היין המרשים הזה שהתבגר שנה וחצי בחבית עץ חדשות. יין עשיר, עוצמתי ודחוס, עם ניחוחות מורכבים של פירות שחורים, קפה, אדמה, עלים יבשים, קרמל, טבק ועץ. המרקם שלו עשיר ומלא, הטעמים מאוזנים להפליא והסיומת ארוכה ומתובלת. המחיר: 199 שקלים.

יינות חורף: רקנאטי, יעקב אוריה, טפרברג. יח"צ,
רקנאטי, פטיט סירה; יעקב אוריה, שרדונה; טפרברג, פטיט סירה/יח"צ

יקב פינטו, שיראז

פינטו הוא יקב צעיר, שהוקם בירוחם, בהובלתו של היינן יעקב אוריה, במטרה לייצר יינות קצת שונים מהטרואר המדברי. ענבי השיראז מגיעים ממספר כרמים: כרם הרוחות ממצפה רמון, כרם שיזף ממצפה רמון כרמי מבורך מעומר. השילוב של הכרמים השונים ופיצול התסיסות העניק ליין מורכבות נהדרת, זה יין שיראז מאוד אופייני, מאוזן, מתובל מאד, עם ארומות של פירות יער שחורים, פלפל שחור, רמיזות לעשן, אדמה ושוקולד. לגימה עגולה וארוכה. יין נהדר במחיר נהדר, לא רק לחובבי שיראז. המחיר: 89 שקלים.

יקב בנימינה, רזרב, קברנה סוביניון

נעשה ממאה אחוז ענבי קברנה סוביניון משני אזורים: הגליל העליון ורמת הגולן, שתססו והתבגרו שנה וחצי בנפרד לפני שאוחדו. איזון מצוין בין רעננות לעושר ובשלות, גוון סגול-שחור עמוק, חומציות מאוזנת, ארומות בולטות של פטל שחור, דובדבן בשל, קסיס, קפה קלוי ורמיזות של מנטה. יין מלא טעם. שימשיך להתפתח. במחיר נהדר. המחיר: 69 שקלים.

יקב פלדשטיין, גילגמש

בלנד מסקרן של שישה זני ענבים שונים משלושה אזורי גידול - גליל, הרי יהודה ומורדות הכרמל, בבקבוק אחד, קרוי על שם גיבור האפוס האשורי "עלילות גילגמש". בין הזנים: קברנה סוביניון כעמוד שדרה, סירה שמוסיף חיות והרעננות, קריניאן שתורם תיבול ים תיכוני, גראנש אדום שמוסיף ניחוחות של עלים ירוקים, ארגמן בעל חמיצות מאזנת ויכולת התיישנות, ובנוסף לכל אלו, גם נגיעה של רוסאן לבן. המחיר: 120 שקלים

יקב פינטו, יקב בנימינה, יקב פלדשטיין. יח"צ,
פינטו, שיראז; בנימינה, רזרב, קברנה סוביניון; פלדשטיין, גילגמש/יח"צ

יקב רמת הגולן, ירדן, פינו נואר

פינו נואר קלאסי ואלגנטי, שנעה מענבי כרמים בצפון רמת הגולן והתבגר 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, רובן חדשות. יש לו ריחות של פירות יער בשלים, משולבים בפרחוניות ואדמתיות רטובה עם רמיזות לעץ וטעמים עגולים ומתמשכים. יין שעושה חשק לספריבס. (נסו ותגלו. זה עובד נהדר). המחיר: 99 שקלים.

יקב לה פורה בלאנש, דביר אסטייט

בלנד של ענבי קברנה סוביניון ושיראז מכרם 'שְׂדֶה כָּלֵב', עם השלמה של מרלו. היין התיישן כ-12 חודשים בחביות עץ צרפתיות ואמריקניות, ולא עבר תהליכי סינון. יש לו צבע בורדו-אדום בוהק, התפרצות של ניחוחות של פירות אדומים, וטעמים עשירים של פרי עם פלפל שחור, ככל שהיין מתפתח, מורגש גם משהו מעושן, אדמתי. יין כבד ועשיר שימשיך להתפתח. המחיר: 129 שקלים.

יקב רמת הגולן,יקב אמפורה, יקב לה פורה בלאנש. יח"צ,
רמת הגולן, ירדן, פינו נואר; לה פורה בלאנש, דביר אסטייט; אמפורה, מקורה, שרדונה/יח"צ

יקב אמפורה, מקורה, שרדונה

הוא נעשה מענבי שרדונה מתל שיפון והתיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 14 חודשים. שרדונה קלאסי- מודרני נפלא. בלגימה הראשונה מרגישים תיבול של פלפל שחור וירקרקות לצד חמאתיות ורמזים של מאפה מתוק ועץ. שרדונה מושלם ליום קר כי הוא מספק את אותו ליטוף אלכוהול עשיר שיין אדום מספק, רק בכבדות מופחתת. המחיר: 156 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully