וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעיין המתבגר: טעמנו יינות לבנים מהעשור הקודם

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 20:00

טועמים צעירים ומחודדים, התכנסו כדי לטעום יינות בוגרים ולבנים שהעיפו להם את החך

בכל שנה, טרום חגים, המייל שלי מתמלא בהמלצות על יינות אדומים לחג, רק יינות אדומים. למה? כי למרות המפכה הלבנה שמתרחשת בשנים האחרונות, בתפיסה של רבים, יינות אדומים מתאימים למאורע חגיגי. יש שיאמרו שזה בגלל החיבור לדת, יש שיאמרו שזה מגיע מהעולם הקלאסי. ואני אומרת? חם פה אנשים!, גם באוקטובר חם פה. לכן אין סיבה שלא נשתה יינות לבנים נהדרים, רעננים ומורכבים שילוו נתחי בשר, דגים וקינוחים בצורה לא פחות מופלאה מיינות אדומים.

בכתבה זו אספתי יותר מעשרה יינות, רובם מקומיים, מתבגרים עם פוטנציאל התיישנות. רוסאן הוא הזן הדומיננטי ביניהם, בעיקר מסיבות אקלימיות שנדבר עליהן בכתבה אחרת. חשוב לי להוסיף שברור לי שיש עוד יקבים נהדרים שמייצרים לבנים מתבגרים מופלאים, לא לכולם הצלחתי להגיע ובעיקר לרובם כבר אין יינות למכור, דבר שמשמח אותי מאד. תודה לנשות היין רוני ססלוב, סיוון נוימרק, נועם שרת, שירלי קדוש ולאיש היין אלדר גבאי על טעימה נהדרת ומסקרנת שמביאה חוות דעת צעירה וזוויות מעניינות במיוחד.

יין לבן. טליה לוין,
אין סיבה שלא נשתה יינות לבנים נהדרים, רעננים ומורכבים/טליה לוין

יקב גלאי, רוסאן 19-20

המחשבה הראשונית על הכתבה הזו, עלתה בטעימה אקראית ביקב גלאי, בזמן שטעמתי לבנים מדהימים מבציר 2016 ו-2017 שהעיפו לי את החך, חבל שהם כבר לא במלאי.
.
הפרטים: שליש ענבי רוסאן מבציר 2019 שהה בחבית צרפתית ישנה/מחודשת 18 חודשים ושני שליש ענבי רוסאן מבציר 2021 שלא עברו התיישנות בחבית ושהו על הקליפות שלו בטמפרטורה נמוכה שמונה ימים.
מהיין נעשו 1000 בקבוקים בלבד.

הרשמים: יין לבן קריספי, באף תפוח ירוק, פרחוני, בפה ירקרקות גם של פלפל וחומציות יחסית נמוכה, יין שנפתח נהדר לחמאה, הפה פלרטטן שלא נשאר הרבה. תנו לו עוד שנתיים והוא יהיה נפלא

המחיר: 145 שקלים ניתן לרכישה ביקב.

עוד בוואלה!

פסגה לבנה: חמישה עשר גוונים של ריזלינג ישראלי

לכתבה המלאה

יקב רקאנטי, ספיישל רזרב לבן 2018

הפרטים: שישים אחוז רוסאן, וארבעים אחוז מרסאן. יין הדגל הלבן של יקב רקנאטי, בלנד של זנים, המזוהים עם דרום עמק הרון שבצרפת. תסיסה בחביות צרפתיות של כל זן בנפרד, בטמפרטורה נמוכה. כל זן מתיישן על משקעיו כעשרה חודשים בחביות הצרפתיות בהן תסס. מיין זה יוצרו 6103 בקבוקים בלבד.

הרשמים: יופי של יין לארוחה טובה, באף שזיף צהוב, שקדים ופרחוניות לבנה, בפה חמאתי, בעל גוף מלא, חומציות מאוזנת וסיומת ארוכה, יש לו עוד כמה שנים להתפתחות ומאד טעים גם עכשיו.

המחיר: 149 שקלים. להשיג בחנויות היין.

יקב להט, להט לבן 2017

הפרטים: שישים ושלושה אחוז רוסאן, עשרים ושבעה ויונייה, ועשרה אחוז סוביניון בלאן. חלק מהענבים עברו סחיטה באשכולות שלמים. התירוש התיישן בחביות (אחת מהן אחת חדשה), שעברו קלייה ייעודית ליינות לבנים וליישון ארוך. היין עבר תסיסה ממושכת ללא תסיסה מלולקטית. שהה על משקעיו בחביות למשך 10 חודשים.

הרשמים: יין אלגנטי שצריך לתת לו להיפתח, אף מתובל ועצמתי של פרחים ועשבוניות בפה חמאתי, שמן, רמיזות לעוגיות שקדים וסיומת מתמשכת

המחיר: 180 שקלים. להשיג באמצעות היקב.

יקב גלאי, יקב רקנאטי, יקב להט. יח"צ, עומרי מירון,
מימין לשמאל: גלאי, רקנאטי, להט/יח"צ, עומרי מירון

יקב אחת, רוסאן-ויונייה 2018

הפרטים: שישים ושבעה אחוז רוסאן ושלושים ושלושה אחוז ויונייה. יקב אחת הוא תוצר של תשוקה, ושאיפה ליין שכמעט ואינו ניתן להגשמה ביקבים מסחריים וחלום אחד של אישה אחת - ניצן סברסקי שהוכיחה כי הכל אפשרי. שילוב נפלא של זנים ארומטיים שכל אחד מהם יושן בנפרד, ולקראת סוף תהליך היצירה אוחדו ליין אחד, שלם, מאוזן והרמוני, שעבר תסיסה קרה וארוכה במיכלי נירוסטה ובחביות עץ אלון, רבע מהיין התיישן התיישן על שמריו למשך כשנה בחביות.

הרשמים: תנו לו לנשום, באף מאפים ואגסים בשלים, בפה ניגודיות מרתקת של רעננות, הדרים, חומציות יחסית גבוהה ולגימה ארוכה ומתמשכת. אנחנו אוהבים את היין הזה ויש לו בכיף עוד שנתיים שלוש.

המחיר: 130 שקלים. להשיג באתר היקב.

יקב גבעות, גופנה, רזרב שרדונה-קברנה סוביניון 2018

הפרטים: שמונים אחוז שרדונה, עשרים קברנה סוביניון. יקב גבעות הוא אחד היקבים המרתקים שיש כיום עם יינות מעולים, המיקום שלו מייצר דיון סוער אצל חובבי היין אבל על איכות היין שלהם אי אפשר להתווכח. ביין הזה שילבו בצורה נהדרת יין לבן שנעשה מקברנה סובניון עם שרדונה, שניהם תססו וישבו על המשקעים בחביות עץ ל- 6 חודשים.

הרשמים: קנו לכם שנה צעירה יותר ושימו בצד, זה יין נהדר להתיישנות, משחקי הזנים מרתקים, באף שזיף צהוב, לימונים בשלים ורמיזות לשקדים, הפה פירותי ועצי עם איזון לימוני והדרי, והסיומת ארוכה וסמיכה.

המחיר: 159 שקלים. להשיג ביקב.

יקב יעקב אוריה, עזר כנגדה 2019

הפרטים: חמישים ושניים אחוז שנין בלאן, ארבעים ושמונה אחוז שרדונה. יין שנוצרבשיתוף פעולה בין יעקב אוריה לאשתו פטריסיה, המביא לקדמת הבמה את הזנים בלי כמעט התערבות. סוג של ניסוי וטעיה כמו שאוריה אוהב לעשות. ללא עץ

הרשמים: באף שקדים, עוגיות, תפוח ומתיקות, הפה מקבל תפנית עם רעננות וחמיצות מאוזנת ולגימה קצרה, יין מאד נגיש שכולם יאהבו המשלב גוף ומורכבות לצד רעננות. יתאים ממש לתחילת ארוחה.

המחיר: 129 שקלים. להשיג בחנויות.

יקב אחת, יקב גבעות, יקב יעקב אוריה. יח"צ, אייל קרן,
מימין לשמאל: אחת, גבעות, יעקב אוריה/יח"צ, אייל קרן

יקב פלדשטיין, רוסאן 2019

הפרטים: מאה אחוז רוסאן. מכלול סיבות עושה את הרוסאן לזן לבן מרכזי ביקב פלדשטיין, שהאג'נדה שלו כוללת מקומיות כערך מרכזי. ענבי רוסאן נבצרו בגליל העליון, בשני כרמים שונים, בשתי דרגות הבשלה, לשילוב אופי זני ונפח. כמעט כל היינות הלבנים ביקב מיוצרים כיינות לבנים המיועדים ליישון, תססו בחביות צרפתיות מבורגון, מקצתן חדשות, בהן גם התיישנו 12 חודשים.

הרשמים: תפוח בדבש! פירותיות קריספית ומתיקות דבשית. זהו יין נועז אבל מאוזן, באף העץ מורגש עם מתיקות של לדר, ובפה תפוחים בשלים, חמיצות מאוזנת. יין כיפי ממש, מורכב שצריך אוכל.

המחיר: 126 שקלים. להשיג בחנויות המתמחות.

יקב היוצר, אוטר לבן 2019

הפרטים: שילוב של שני כרמים, כרם ויוניה שניטע ב 2013 בהר ברכה בצפון השומרון וכרם רוסאן שניטע 2014 ברתמים שברמת הנגב. כל כרם טופל לחוד, בגמר התסיסה התיישנו היינות יחד עשרים ואחד חודשים בחביות עץ אלון. זכה במדליית זהב בתחרות טרה-וינו שהתקיימה בדצמבר האחרון.

הרשמים: הזכיר לנו בר רוסי בניו יורק. חודשי היישון הארוכים מורגשים מאד, זהו יין דומיננטי, קלאסי בורגון סטייל, אף חזק מאד , פה מתובל, רמזים לכוסמת קלויה, אגוזים קלויים משמש מיובש, יין קלבדוסי מאד.
זהו היין להביא לאנשים שחוששים מהמעבר מאדום ללבן, זה ה"אדום" הכי לבן ,מתובל וכזה שאי אפשר להתעלם ממנו

המחיר: 180 שקלים.להשיג בחנויות המתמחות.

יקב הרצוג, שרדונה רזרב 2019

הפרטים: מאה אחוז שרדונה מקלרקסבורג, קליפורניה. משפחת הרצוג החלה בייצור יין בצ'כיה לפני למעלה ממאתיים שנה והיקב פועל כיום בקליפורניה ומייצר יינות כשרים ממספר אזורי גידול. היין עבר תסיסה חלקית במכלי נירוסטה ותסיסה מללאקטית חלקית בחביות עץ.

הרשמים: שרדונה אמריקאי קלאסי, חמאתי בפה, מבושם באף, חומציות מאוזנת עם קצת תפוחים ירוקים. המחיר שלו נהדר והכי משתלם מכל היינות שיש בכתבה. יין כיפי שיעבוד עם כל מנה.

המחיר: 60 שקלים. להשיג בחנויות המתמחות.

יקב פלדשטיין, יקב היוצר, יקב הרצוג. יח"צ, אייל קרן,
מימין לשמאל: היוצר, פלדשטיין, הרצוג/יח"צ, אייל קרן

יקב רמת הגולן, ירדן בלאן דה בלאן 2016

הפרטים: מאה אחוז שרדונה מצפון רמת הגולן. היין מיוצר בקפדנות לפי השיטה המסורתית, הכוללת סחיטת אשכולות שלמים ותסיסה שנייה בבקבוק. שלב הפיקוק החל לאחר חמש שנות התיישנות על גבי השמרים.

הרשמים: גיזוז עדין, ירקרקות פירותית באף ובפה, טרופיות מאוזנת, חומציות לא חזקה אבל נוכחת. לגמרי כיפי לשתייה ולהעלאת מצב הרוח בתחילת הארוחה.

המחיר: 300 שקלים. להשיג בחנויות המתמחות.

אלן ג'ום, שאטונף דה פאפ לבן 2020

הפרטים: מאה אחוז ענבי רוסאן שגדלו בלה פונטיין, אזור אופטימלי, מסביב לכפר שאטונף די-פאפ, על קרקע של גיר וחימר ונסחטו באשכולות שלמים. היין תסס והתיישן בחביות עץ משומשות.

הרשמים: רון דרומי קלאסי בירסה לבנה, באף מתקתקות חמאתית, חלבית כמעט, בפה פחות מתיקות מהצפוי ויותר תיבול ירקרק, גוף כבד קצת, עשיר. יין שהיינו נותנים לו עוד קצת זמן, ואם כבר ,אז לשתות אותו אחרי שהוא נושם קצת.

המחיר: 299 שקלים. להשיג בחנויות המתמחות.

ויליאם פאבר, קצרין בלאן דה בלאן, אלן ג'ום. יח"צ, אייל קרן,
מימין לשמאל: ווילאם פאבר, קצרין, אלן ג'ום/יח"צ, אייל קרן

ווילאם פאבר, שאבלי 2017

הפרטים: מאה אחוז שרדונה. משפחת Fevre נמצאת באזור שאבלי כבר מעל 250 שנה ומחזיקה כרמים ברמה הגבוהה ביותר באזור. כעשרה אחוזים מהיין התיישנו בחביות עץ אלון צרפתי והיתר במכלי נירוסטה לשימור הרעננות.

הרשמים: שאבלי קלאסי, רענן בעל חומציות מאוזנת ומינרליות טובה, הגוף מלא ועסיסי, תפוחי בוסר ותפוחים אפויים בפה עם קליפות הדרים. לגימה שנשארת ולכן זה יין נהדר לאוכל.

המחיר: 150 שקלים להשיג בחנויות המתמחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully