וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יין משלהם: מחלף בר אילן

קובי קלייטמן

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 11:31

אחד הייננים העסוקים בישראל, מספר לקובי קלייטמן על יצירת המותג האישי שלו. כתבה רביעית בסדרה

יקב טוליפ
17.8.21. דרור זמיר, מערכת וואלה!
יקב טוליפ, כפר תקווה/מערכת וואלה!, דרור זמיר

לפעמים צריך להקפיא חלומות ולהפשיר אותם בטיימינג הנכון. דוד בר אילן, יינן יקב טוליפ ויקב מאיה, הקפיא את חלומו ליצור יין אישי, לטובת הקריירה ומצא לבסוף את הזמן הנכון עבורו לעשות זאת. אחד הייננים העסוקים בישראל, מספר על יצירת המותג האישי שלו תוך כדי עבודה ביקב המיוחד, הממוקם בכפר תקווה, מתוך רצון להיות קרוב ליין וקרוב למי ששותים אותו.

בר אילן החל את דרכו בתעשיית היין הישראלית מעבודה בתעשייה, הלימודים הגיעו רק מאוחר יותר. את התואר השני שלו בייננות עשה באוניברסיטה העברית בישראל. לפני כן, עשה סיבוב ביבשת הרחוקה אוסטרליה, שבה עבד בין היתר בשני יקבים בטזמניה ובישראל ביקבים: שורק, קשת (שאינו קיים עוד) ואמפורה.

ביקבים טוליפ ומאיה הוא עובד מאז שנת 2012 כלומר ביקב מאיה מאז הבציר הראשון ובטוליפ הוותיק יותר, מאז הבציר העשירי.

יקב אמפורה ח וות מכורה כרמים מהר"ל. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
יקב אמפורה, חוות מקורה/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

יהושוע הפרוע

כשעזב את יקב אמפורה, הבין דוד שהוא רוצה לייצר יין משלו. מחשבותיו וליבו אמנם הובילו אותו בכיוון אחד, אולם טלפון שקיבל מבעלי יקב טוליפ, רועי יצחקי, הוביל אותו בנתיב אחר. את קליטתו ביקב טוליפ הוא מתאר כ"אתגר גדול כמובן וגם הרבה מקום ליצירה אישית שלי".

"אז הנחתי את החלום על משהו משלי בצד" הוא אומר "אבל לא זנחתי אותו, זה תמיד היה שם. אני חושב שמה שמניע אותי בתוך זה, הוא הרצון להיות יותר חשוף ויותר במגע עם מי ששותה את היין. לא שאין לי את זה ביקב טוליפ או ביקב מאיה, אבל זה בלי איזו קליפת הגנה ויש בזה משהו מפחיד ומרגש ביחד."

את המותג האישי שלו, יהושוע' מייצר בר אילן בתוך מתקני יקב טוליפ ובתמיכה מלאה של הבעלים. "באופן כללי אני לא רואה איך אפשר לעשות משהו כזה בלי תמיכה והכרה בצורך וברצון לעשות משהו כזה מצד הממונים והשותפים עשייה. בסוף זה משהו מאוד אישי והוא חלק מהיחסים עם סביבת העבודה שאני חלק ממנה ...מכבדים את זה ומפרגנים לזה...".

עוד הוא מוסיף כי אלו יינות שיכול היה להכין ביקב ויש לו סדרת יינות יותר אישיים, אבל בכל זאת חיפש לעשות משהו נטול הגנה וחשוף לקהל שלו.

עוד בוואלה!

תערוכת סומלייה 2023: מי שלא קפץ שיכור

לכתבה המלאה
יהושוע, זיקית לבן. יח"צ,
יהושוע, זיקית לבן/יח"צ

"יין זה משהו שכל הזמן מלמד אותי"

בדומה אולי ליינן קובי ארביב שגם הוא התראיין במסגרת הסדרה, גם בר אילן מבין כי יצירתו האישית אינה יכולה להיות נפרדת לחלוטין מהיקב בו הוא עובד את עיקר עבודתו. הוא מושפע מעבודתו ביקב ומהאנשים עימם הוא עובד ועל כן הוא אינו רואה יכולת להפרדה מלאה מהעשייה הכללית שלו. הוא טוען ש"יין זה משהו שכל הזמן מלמד אותי ולכן זה משפיע על פעולות והחלטות שאעשה בהמשך."

שאלתי אותו אם הוא חש שעשייתו הפרטית יכולה להשפיע על המיצוב של יקב טוליפ ויקב מאיה והוא השיב כי היות ואנשים מביעים עניין ביין שהוא יוצר ומייצר העניין הוא דו צדדי, ובכל מקרה חושף את שלושת המותגים לקהל.

בציר ביקב טוליפ. שגיא מורן,
בציר ביקב טוליפ/שגיא מורן

לטעום את ההבדל

ובכל זאת צריך לבדל בצורה כלשהיא את היין האישי הפרטי מהיין שמיוצר ביקבים טוליפ ומאיה, כיצד עושים זאת? לדבריו של בר אילן יינותיו האישיים ממותגים אחרת גם בהרכב הזנים, ואם הוא כן עושה שימוש בזנים זהים אזי הוא משתדל שהם יהיו שונים מאלו של כרמי היקב.

בבציר הקרוב למשל כל היין ייוצר מכרם שבר אילן נטע לפני מספר שנים ואז גם תתווסף ליינותיו אמירה איזורית מובהקת כך שהבידול יהיה גדול עוד יותר. הוא אמנם מוסיף שיינותיו מאופיינים ב"פרי רענן ותיבוליות מעודנת שמגיעה גם מהפרי וגם מהיישון, אלו יינות נגישים עם גוף בינוני ומאוזן" אולם אני חייב לציין כי ניתן למצוא מאפיינים כאלו גם ביינות יקב מאיה וגם טוליפ.

מעניין יהיה לטעום את היינות השונים האחד לצד השני וככל הנראה הבידול בהם הוא פחות בתיאור הכללי של אופיים ויותר בזנים, הכרם והעשייה הספציפית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully