וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבינות ויין ביקב אמפורה. ועוד המלצות לסופ"ש

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 13:19

מחשבים מסלול לסופ"ש? תנו לאסנת גואטה להוביל אתכם בין החצר של אחד היקבים היפים בארץ, שדות האגבה של וואחקה, מקסיקו, ותל מחפי שבצפון רמת הגולן

יין וגבינות ביקב אמפורה. זוהר כהן,
רומנטיקה לסופ"ש ביקב אמפורה/זוהר כהן

בילוי לסופ"ש: יין וגבינות ביקב אמפורה

יקב אמפורה ממוקם בחוות מקורה האורגנית, למרגלות כרם מהר"ל, בליבו של אזור טבעי, ירוק ושופע. מרכז המבקרים של היקב, נמצא בחצר מדהימה ומבנה פנימי מקורה בעל שתי קומות. אחד המקומות הכי רגועים ורומנטיים שיש לבילוי של סופשבוע.

בין עצי הפרי והפרחים, תמצאו פינות ישיבה, שמשיות ובעיקר אנשים ששותים יין בשלווה. בסופי שבוע מציעים ביקב דיל ישיבה, שכולל טעימות של ארבעה יינות שונים, גבינות, לחם טרי, מגוון ממרחים כולל חמאת כמהין מדהימה, פירות טריים חתוכים, זיתים ואגוזים. הטבעונים יוכלו ליהנות מגבינות טבעוניות איכותיות, בהזמנה של 24 שעות מראש. המחיר: 140 שקלים לאורח.

מומלץ להזמין מראש מקום לסופ"ש בטלפון: 04-9840702

יין וגבינות ביקב אמפורה. אסנת גואטה, מערכת וואלה!
יין וגבינות ביקב אמפורה/מערכת וואלה!, אסנת גואטה

מזקל לסופ"ש: סן קוסמה

המזקלים ממשיכים להשתלט על העולם וגם על מדינתנו, והפעם: מזקל סן קוסמה מוואחקה, שבמקסיקו. אזור מדהים עם היסטוריה עשירה של גידול אגבה וייצור מזקל.

סן קוסמה, שמיוצר ממאה אגבה מזן אספדין ועובר זיקוק כפול, הוא מזקל בעל מורכבות מסקרנת , מרקם חלק במיוחד, ארומות אדמתיות, עשבוניות חריפה, קליפות הדרים מסוכרים ועישון. לגימה כיפית ומעניינת.

איך שותים: אפשר כחלק מקוקטיילים, מזקליטה או פלומה, אבל הוא ממש טעים גם נקי על קרח. כמו ששותים במקסיקו. המחיר: 220 שקלים

מזקל סן קוסמה. יח"צ,
מזקל בעל מורכבות מסקרנת/יח"צ

יין לסופ"ש: יקבי כרמל, Single Vineyards, שרדונה תל מחפי, 2019

החורף שמסרב להגיע והשמש הקופחת והנפלאה, מחזירים אותנו ליינות קרירים ומושלמים להרגעת הטירוף שמתחולל כרגע במזג אוויר ובמדינה. כי אם לא נשתה מה עוד נותר לנו לעשות. לכן בחרתי הפעם שרדונה נהדר שזה עתה הושק.

כרם השרדונה שמענביו נעשה היין, ניטע ב-2016 ליד תל מחפי בצפון רמת הגולן, בגובה של 1000 מטר מעל פני הים. היין תסס בחביות עץ אלון צרפתי והתבגר כשישה חודשים על משקעיו.

יקבי כרמל, סינגל ויניארס, שרדוננה תל מחפי 2021. איל קרן,
לפתוח במרפסת אחרי איזו הפגנה טובה/איל קרן

זהו שרדונה שאינו מאוד קלאסי, במקום ארומות של חמאה, יש בו יותר חומציות ומינרליות (אופייני ליינות מקרקע וולקנית), והמון פרחוניות ואשכולית לבנה באף, הגוף שלו מלא והטעמים מזכירים פירות ירוקים, אגס מלון ותפוח ירוק. בקבוק שבא לי לפתוח במרפסת אחרי איזו הפגנה טובה. המחיר: 109 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully