וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור רופא: היינות של ד"ר לוסן

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 19:45

הבעלים של אחוזת היין הידועה ביקר בישראל והביא איתו כמה בקבוקים מאוד טעימים ומאוד משתלמים

נהר מוזל, קוכם, גרמניה. ShutterStock
נהר המוזל, גרמניה/ShutterStock

אחוזת היין היפהפיה, הממוקמת באזור המוזל, גרמניה, נמצאת ברשות משפחת לוסן למעלה ממאתיים שנה. הבעלים הנוכחי, ארנסט לוסן, ירש את היקב והכרמים בשנת 1988, ופתח במסע לשיפור איכות היין ושיפור המוניטין הבינלאומי של האחוזה, של אזור המוזל ושל יינות הריזלינג.

כשפגשנו אותו כדי לטעום כמה ייינות, סיפר לנו לוסן כי הוא ממשיך שתי מסורות של שתי משפחות, בכך שהוא מייצר שני סגנונות של ריזלינג: יינות יבשים, בסגנון שירש מסבו, ויינות מתוקים שנעשים בהשראת המשפחה של אימו, נצר למשפחת פרום, אחת היצרניות האגדתיות של אזור המוזל.

אחוזת ד"ר לסן, מוזל, גרמניה. יח"צ חו"ל,
אחוזת היין ד"ר לוסן/יח"צ חו"ל

אוצר משפחתי

כמו לא מעט יצרני יין, גם לוסן מאמין שיינות איכותיים הם הביטוי המושלם של אדמה, אקלים ופרי.
המורשת המשפחתית, המסורת ארוכת השנים והכרמים האיכותיים, מאפשרים לו, לדבריו, לייצר יינות איכותיים ומורכבים. כאשר ארנסט קיבל לידיו את הובלת האחוזה, הוא הבין שיש לו אוצר ביד: גפנים לא מורכבות בנות שישים עד מאה עשרים שנה, באחד מאזורי היין החשובים ביותר בגרמניה ובעולם כולו.

כדי להבין מהן גפנים לא מורכבות נצטרך לחזור עוד קצת אחורה בזמן, אל סוף המאה התשע עשרה, כאשר מזיק בשם פילוקסרה כמעט והשמיד את כל הכרמים באירופה וכדי להתגבר עליו הורכבו גפנים אירופאיות על כנות של גפנים מאמריקה שעמידות לטפיל. אדמות הצפחה הקשוחות של המוזל לא אפשרו לפילוקסרה להתקיים והגפנים נותרו שלמות כשם שהיו תמיד.

עוד בוואלה!

נאמן למקורה

לכתבה המלאה
יקב וילה וולף, פפאלץ, גרמניה. יח"צ חו"ל,
יקב וילה וולף, פפאלץ/יח"צ חו"ל

יבולים נמוכים, יינות מרוכזים

האקלים באזור המוזל המרכזי יוצא דופן. המדרונות התלולים, הפונים דרומה, יוצרים תנאים מושלמים לגידול ריזלינג, ומעניקים לגפנים חשיפה אידיאלית לשמש. טמפרטורות קרירות בדרך כלל מאפשרות לענבים להבשיל לאט, תוך שמירה על חומציות.

אדמת הצפחה מחזירה את החום לכרמים ויוצרת מיקרו אקלים חמים שמבטיח הבשלה טובה. בנוסף, הקרקע הקשה מאלצת את הגפנים לחפור עמוק בחיפוש אחר מים וחומרים מזינים, ותורמת למינרליות של היינות. התוצאה היא יבולים נמוכים באופן טבעי ויינות מרוכזים ועשירים במיוחד. ששת הכרמים הגדולים של אחוזת ד"ר לוסן, הוכרו בשנת 1868 כ- Erste Lage, רמת האיכות הגבוהה ביותר, המקבילה הגרמנית לגרנד קרו של בורגון.

היינות שמקורם באחד מששת הכרמים הללו מבוקבקים כיינות כרם יחיד. בשנת 1996 רכש לוסן יקב נוסף בשם וילה וולף באזור הפפאלץ כדי לייצר יינות בעלי אופי שונה, עוצמתיים יותר, בעלי רמות אלכוהול גבוהה יותר וטעמים עשירים של פרי ואדמה.

כרמים באור פפאלץ, גרמניה, וילה וולף. יח"צ חו"ל,
טוסקנה של גרמניה/יח"צ חו"ל

Willa Wolf Pinot Noir trocken 2021

הפפאלץ הוא אזור חם ושטוף שמש, המכונה לעתים קרובות 'טוסקנה של גרמניה'. כל זני הפינו מסתדרים כאן היטב: פינו בלאן, פינו גרי ופינו נואר. היין העשוי מאה אחוז פינו נואר הוא נגיש ואלגנטי, עם ניחוחות של פרי אדום עסיסי ובשל, תיבול קל ואדמתיות. הגוף שלו בינוני ורך והחמיצות מרעננת. יין אדום קליל שמתאים לכל יום ולכל הזדמנות. המחיר: 65 שקלים.

וילה וולף, פינו נואר טרוקן. יח"צ,
מתאים לכל הזדמנות/יח"צ

Willa Wolf Riesling Qualitatswein trocken 2021

ממאה אחוז ענבי ריזלינג, שנבצרו בתחילת העונה, נוצר יין יבש ומינרלי, עם ניחוחות של אפרסקים ומשמשים טריים, וטעמים נקיים ועסיסיים מאוזנים על ידי חמיצות טובה. לא מאוד מורכב אבל מהנה ומשתלם מאוד. המחיר: 55 שקלים.

וילה וולף, ריזלינג יבש. יח"צ,
מהנה ומשתלם/יח"צ

Willa Wolf Pinot Noir Rose Qualitatswein 2022

הביקוש העולמי הגובר ליינות רוזה, הגיע גם ליקב, שהחל יצר לפני שמונה שנים רוזה מענבי פינו נואר. יין קל ומרענן, עם צבע סלמון בהיר, טעמים וריחות של תות שדה, פטל ואבטיח, וסיומת נקיה ומתקתקה. המחיר: 55 שקלים.

וילה וולף, רוזה. יח"צ,
קל ומרענן/יח"צ

Willa Wolf Gewurztraminer Qualitatswein 2022

יין מתקתק, עסיסי פרחוני ומתובל, עם ניחוחות אופייניים לזן של ליצ'י ומי ורדים. מרענן לשתות בפני עצמו או עם מנות אסיאתיות מתובלות. המחיר: 55 שקלים.

וילה וולף גוורצטרמינר. יח"צ,
עסיסי ומתובל/יח"צ

Dr. Loosen Reisling trocken 2021

יין יבש וארומטי, איזון בין ניחוחות פרי עדינים למינרליות פריכה, מבנה עסיסי וחומצי ורמז למתיקות. המחיר: 60 שקלים.

ד"ר לוסן ריזלינג יבש. יח"צ,
יבש וארומטי/יח"צ

Dr. Loosen Reisling Qualitatswein 2021

ארומטי, ניחוחות פירות בולטים, אפרסקים ופירות טרופיים משולבים בתפוחים בשלים, גוף בינוני, מתקתקות נעימה ומינרליות. המחיר: 60 שקלים.

ד"ר לוסן ריזלינג. יח"צ,
מתקתקות נעימה ומינרליות/יח"צ

Dr. Loosen Wehlener Sonnenuhr Riesling Kabinet 2021

יין מכרם יחיד בדירוג גבוה, עשיר בטעמי פרי מתקתקים, מאוזנים היטב על ידי מינראליות מובהקת וחמיצות מרעננת. המחיר: 75 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully