וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעימה לבנה ביקב הר אודם. והמלצות נוספות לסופ"ש

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 12:55

בדרך ללואיזיאנה, עוצרים ברמת הגולן. וגם בסיציליה. אסנת גואטה עם כל מה ששווה לשתות בסוף השבוע

יקב הר אודם. נימרוד כהן נימקו,
שישי בבוקר ביקב הר אודם/נימרוד כהן נימקו

בילוי לסופ"ש: טעימות יין ביקב הר אודם

על ההר הגבוה בישראל, בלב יער אלונים קסום בצפון רמת הגולן ממוקם היקב המשפחתי, הר אודם. מרכז המבקרים שלו הוא סוג של בית לכל מי שאוהב יין, בזכות בני משפחת אלפסי שהקימו אותו מתוך אהבה ליין ואנשים. חוץ מהנוף המופלא ומסלולי הטיול הנהדרים בסביבה, ההמלצה הכי חמה שלי היא הטעימה הלבנה, הנוגעת בזנים שונים של ענבים וז'אנרים שונים של עשייה.

הטעימה כוללת ארבעה יינות: ריזלינג ו-ויונייה מסדרת וולקני, הנעשים מענבי עמק הבכא; אלפסי לבן, יין הדגל של היקב המוקדש למייסד מיכאל אלפסי, בלנד של שרדונה, ריזלינג וויונייה שתססו והתיישנו 10 חודשים בחביות; וענבר, יין קינוח מחוזק מענבי שרדונה' שהתיישן עשרים ושמונה חודשים בחביות תחת כיפת השמיים. המחיר: 45 שקלים.

בנוסף, היקב מציע מגוון מסלולי טעימות שמחירם נע בין 45 שקלים לארבע טעימות עד 75 שקלים לחמש טעימות, וגם טעימה עיוורת, המיועדת למי שרוצה לפתוח את הראש ולתת לחוש הטעם והריח להוביל אותו ללא דעות קדומות. כל יינות היקב כשרים וטבעוניים. לצד היין תוכלו ליהנות מפלטת גבינות ממחלבה מקומית, ירקות, מטבלים, פוקאצ'ות חמות ופיצה שנאפית במקום על אבן שמוט. (קיימות גם אופציות טבעוניות ונטולות גלוטן).

מתי: ימי שישי, בין השעות 10:00- 17:00
איפה: מושב אודם, רמה"ג
כדאי לדעת: במהלך חודשי הקיץ היקב יתארחו ביקב אמנים שונים, מומלץ להתעדכן באמצעות הרשתות החברתיות

טעימות יין, יקב הר אודם. נימרוד כהן נימקו דיזיין,
מגוון מסלולי טעימות יין. יקב הר אודם/נימרוד כהן נימקו דיזיין

יין לסופ"ש: ויטה מיה, גרליו אורגני

זה לא סוד שאני חובבת יינות מדרום איטליה, האקלים הדומה יחסית, מספק יינות שעובדים מעולה בארץ. את חלק מזני ענבים שאנחנו לא מכירים, כך שכמעט כל יין הוא סוג של הפתעה. היקב הסיציליאני מיה ויטה
מייצר יין אורגני לבן, מענבי גרילו (GRILO), זן סיציליאני עתיק הגדל בכרמים בני עשרות שנים.

זהו יין נהדר! יש בו חמיצות ורעננות, משולבות בארומות וטעמים אינטנסיביים של פירות הדר ובפרחוניות כיפית עם סיומת יבשה. יין שזקוק לאוכל וחברה טובה אבל כזה שכיף לחסל בקבוק לבד עם כמה גבינות.
המחיר: 59 שקלים.

עוד בוואלה!

שולחן לארבעה: הקוורטט של הרי יהודה מתארח בהוטל מונטיפיורי

לכתבה המלאה
יין ויטה מיה לבן. יח"צ,
יין שזקוק לאוכל וחברה טובה/יח"צ

רום לסופ"ש: Bayou מלואיזיאנה

אני בחורה של רום ולעת ערב, לפעמים וגם באמצע היום, ש מצב שתמצאו אותי עם כוסית רום שסוגרת ארוחה, צ'ייסר רום בקפה קר[ או סתם על קרח. יש מצב שאני בחורה שאוהבת לשתות אבל את זה נשאיר לשיחה אחרת.

לאחרונה יצא לי לטעום את הרום המתובל של Bayou מלואיזיאנה, בית שמייצר מספר סוגי רום מצוינים מקנה סוכר ומולסה אורגניים, ומיישן אותם בחביות ברבן, שמעניקות להם מתיקות עמוקה כיפית.

רום באיו לואיזיאנה. יח"צ חו"ל,
בהשפעת המטבח הקריאולי. רום באיו/יח"צ חו"ל

הרום של באיו, מתובל בהשפעת המטבח הקריאולי, שהוא בעצמו מושפע מלא מעט מטבחים: אסיאתי, אפריקאי, הודי אירופאי וקאריבי. לכן התיבול הוא עשיר וחם. הרום המתובל מקבל צבע ענברי עמוק וטעמי וניל, קינמון, פירות בשלים משהו שהזכיר לי בהרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully