וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולחן לארבעה: הקוורטט של הרי יהודה מתארח בהוטל מונטיפיורי

מירה איתן

12.6.2023 / 10:09

הייננים אלי בן זקן, ערן פיק, גולן פלם, ודורון רב הון, ואיש היין אדר ברשדסקי, עם כל מה שצריך לדעת לפני שמזמינים מקום

הוטל מונטיפיורי, תל אביב. אלון שטסל,
יש מקום לארבעה? הוטל מנוטיפיורי/אלון שטסל

מסעדת הוטל מונטיפיורי מקבוצת R2M וקוורטט היקבים של הרי יהודה: קסטל, פלם, צרעה וספרה, יקיימו במהלך חודש יוני סדרת אירועים במהלכה יוצע במסעדה תפריט מיוחד של יקבי הקוורטט שיכלול: יינות מבצירים חדשים, יינות שנאצרו במשך שנים במסעדה וביקבים עצמם, יינות מתיישנים מיוחדים ויינות בבקבוקי מגנום בודדים ונדירים. מה עוד צפוי לנו שם? שאלתי את הנוגעים בדבר.

"בחרנו לעשות חודש שכולו יין ישראלי, להשתמש בטוב שהיקבים עושים" אומר אדר ברשדסקי, מנהל תחום היין של קבוצת R2M. "כל ערב יהיה לו את הקסם והחן שלו ואנשים יקבלו זווית טובה וחדשה יותר לגבי מה עושים בהרי יהודה וביין הישראלי בכלל ואיך הוא מתכתב עם האוכל המקומי."

"הוטל מונטפיורי הוא מקום ששם את הקולינריה והיין בפרונט. אנחנו שמים דגש חזק על המקומיות ועושים בעצמנו גבינות, מאפים, יין ועוד. מקדשים את הקשר האישי עם אלה שמביאים את חומרי הגלם ונותנים להם את הבמה, שמחים עם המוצר שלנו ומרימים למי שעשה את זה אתנו. השאיפה היא להסתכל החוצה, ללמוד מהכי טובים ולא להיות סטטיים".

"אנחנו בפתחה של עונה מעניינת וכיפית." הוא מוסיף, "תחילת קיץ ופריחה שניכרת גם בצלחות וגם ביקבים. בעקבות זה חשבנו להביא לאורחים הקבועים משהו נוסף, לתת במה ליקבים שמקדשים את הישראליות והמקומיות כמונו, להביא אותם ולדבר על החיבור של המקום הזה ליין וליקבים. אני מתרגש לראות כבר את הקהל, ואת החיוכים".

קוורטט הרי יהודה. אלון שסטל,
אדר ברשדסקי, R2M ואלי בן זקן, יקב קסטל, בכרם/אלון שסטל

מדברים מקומיות

"עולם היין הוא עולם שמדבר מקומיות. בישראל החלו לחפש מקומיות וזהות רק בשנים האחרונות. מספר ערן פיק יינן יקב צרעה" אזור הרי יהודה לא היה קיים במודעות של עולם היין עד לשנות התשעים, לא גידלו ענבים במקום. אלי בן זקן נטע את הכרם הראשון ברמת רזיאל, והיום לאחר למעלה מעשרים שנה כמעט כל המקום נטוע בכרמים. הכול החל מיוזמות פרטיות של אנשים שהתחילו להבין שיש פה משהו מיוחד".

"בחורף 2016, אלי הזמין אותי לעשות טעימת עשר שנים של שני היקבים" ממשיך ערן. "מצאנו שלמרות הסגנון השונה והזנים השונים יש זהות מאוד מעניינת בין היינות, ואז צץ הרעיון לשים את אזור הרי יהודה על המפה בישראל. להתאגד כמה מיקבי טרואר הרי יהודה יחדיו. יש פה משהו מדהים, למה לא לספר אותו החוצה? הבנו שאם רוצים לפרוץ קדימה, בעיקר ברמה בינלאומית, יותר קל לעשות את זה עם מספר יקבים קטן, לא עם כל היקבים ובטח לא לבד.

"התכנסנו ארבעה יקבים טובים לעבוד ביחד, לעזור אחד לשני ולשתף פעולה, במטרה לגרום לסומליירים מהעולם לרצות לבוא לישראל, לבקר ביקבים ולהכיר את עולם היין המקומי. השקנו את הקוורטט במרס 2017. כשאנחנו בחוץ אנחנו מייצגים את ארבעת היקבים, אך זה פותח מקום גם לאחרים".

עוד בוואלה!

מלכות המדבר: נשות 'השזרה' ביקבי הנגב

לכתבה המלאה
יקב צרעה, ערן פיק. אלון שסטל,
ביקב צרעה. שלישי מימין MW ערן פיק/אלון שסטל

אלגנטיות אינסופית

"בטעימה מצאנו זהות בין היינות שיכולנו לייחס אותה רק לאזור, אלגנטיות אינסופית" מספר אלי בן זקן. "החלטנו, ארבעה יקבים, לקדם את האזור ביחד. הבנו שיותר קל לדבר על אזור מאשר על ישראל. באזור הרי יהודה החום של הים עולה בלילה והלחות מרטיבה את כל הגפנים, הלילות מעט קרירים והימים, שהם יבשים וכמעט מדבריים, לא מספיקים להתחמם מדי ואין את הכובד שמרגישים במקומות אחרים. מכאן יוצאים יינות יותר אלגנטיים".

"לא הייתי צריך את זה מבחינה מכירתית" ממשיך בן זקן, "היה חשוב לנו לייצג את היינות שלנו בעולם ולהראות שעושים פה יינות איכותיים. הראינו איך אפשר לקדם יין ישראלי בצורה עצמאית. אנחנו כמו יחידת הקומנדו שמגדירה את הידע הזה. וזה גם לא עניין פוליטי. יין ישראלי באיכות הוא השגריר הכי טוב של המדינה, והקוורטט מראה היטב את האזור ואיכותו. מבחינת ייננות אנחנו אמנם בהתחלה במדינה, אבל יש פה הרבה תשוקה, והרבה אנשים שמתנסים בעשיית יין טוב, זה היופי ועם הזמן אנחנו משתפרים".

אלי בן זקן, יקב קסטל. מירה איתן,
"עם הזמן אנחנו משתפרים." אלי בן זקן, יקב קסטל/מירה איתן

מקום שהוא סיפור הצלחה

"יש פה הרבה סיפורים וצריך שמישהו יספר אותם" אומר דורון רב הון מיקב ספרה. "כל אחד מאתנו שם את האגו שלו בצד ומספר בעולם גם על האחרים ועל ייחודיות האזור כולו. אנחנו עורכים הרבה טעימות ביחד, וגם אם השרדונה של כל אחד מאתנו יהיה שונה, תמיד תהיה גם הזהות האלגנטית והעשבונית המיוחדת למקום."

"אנחנו למדים זה מזה ועוזרים אחד לשני. נשמח שיהיו עוד גופים כאלה, כולנו נרוויח מזה. אם מי שטועם אותנו בעולם יבוא לבקר פה, הוא ילך גם ליקבים נוספים, ירצה להכיר עוד מקומות בישראל. אני מקווה שנמשיך להיות חברים טובים עוד הרבה שנים ושיכירו אותנו כייננים טובים שעושים משהו טוב ואיכותי מאזור גידול מסוים שאותו אנחנו רוצים להראות. מקום שהוא סיפור הצלחה".

סימה ודורון רב-הון. יקב ספרה. אילן נחום,
סימה ודורון רב-הון. יקב ספרה/אילן נחום

יוצרים ומספרים

"התחביב שלי זה לאסוף יין, לשתות יין ולטייל בעולמות יין" עונה גולן פלם כשנשאל מהם מקורות ההשראה שלו. "זה אחד ממקורות ההשראה המרכזיים שלי, יינות מכל העולם ויינות האזור. פרט לזה, נכנסנו מאוד חזק לנושא הגידול בכרמים לפני מספר שנים, ואני חושב שהחיים האלה בכרם האזורי הם גם מקור השראה, כי אנחנו מנסים להבין כל הזמן מה יצא מהמיקרו אקלים הזה, מהאדמה הזו, יוצרים וגם מספרים את זה החוצה".

גולן פלם. אלון שסטל,
ממשיכים לעבוד בשבילכם. ראשון מימין: גולן פלם/אלון שסטל

שיתוף הפעולה יימשך לאורך כל חודש יוני 2023. במקביל יתקיימו ארבעה ערבי יין מיוחדים שיוקדשו לאנשים ליינות ולכישרונות של יקבי הקוורטט:

18/6: Wine Pairing זוגי עם יקב קסטל
25/6: יקב ספרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully