וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישי-שבת ביקב קדמא. ועוד המלצות לסופ"ש

אסנת גואטה

22.6.2023 / 8:37

הג'ין שנולד בגינה, הדור החדש של אחד היינות הטובים בישראל והיקב הייחודי שיארח אתכם גם בשבת. אסנת גואטה עם ההמלצות שיעשו לכם סופשבוע נעים במיוחד

יקב קדמא. ריקי כהן,
כדי יין מגיאורגיה ביקב קדמא, כפר אוריה/ריקי כהן

בילוי לסופ"ש: סיור וטעימות ביקב קדמא

יקב קדמא הוא יקב לא מאוד מוכר וחבל. זהו יקב בוטיק משפחתי שהוקם בשנת 2010 במושב כפר אוריה, על ידי הייננית לינה סלוצקין, אשת הייטק לשעבר שיצאה למסע מרתק בעקבות השורשים של משפחתה בגיאורגיה. זהו היקב היחיד בארץ שמשתמש בכדי חרס ענקיים, כחלק מתהליך היצור של היינות.

היינות המיוצרים ביקב עוברים תסיסה והשריה בכדי חרס שהובאו לצורך כך מגיאורגיה והיקב עצמו ידידותי לסביבה ומשתמש בלוחות סולאריים לאספקת החשמל ומערכת מחזור מים להשקיה. יקב קדמא פתוח
בשישי-שבת ומציע סיורים וטעימות יין, מלוות בנישנושים, גבינות ולחמים. אפשר לשבת במרפסת הצופה אל הנוף הנהדר, או לקחת סלסלת פיקניק מלאה בדברים טובים ולצאת לפיקניק באזור.

משך הסיור: 30-40 דקות
שעות פתיחה: שישי: 10:00-16:00, שבת: 10:00-18:00
הרשמה לסיורים מראש, באתר יקב קדמא: ובטלפון: 02-9927894 (שלוחה 4)

יקב קדמא. צילום מסך,
יין ונשנושים ביקב קדמא/צילום מסך

יין לסופ"ש: רקנאטי גפנים צעירות 2021

לקב רקנאטי יש מערכת יחסים ארוכת שנים עם הקריניאן. יינות קריניאן "פרא", המיוצרים מענבי כרם בעל ותיק שניטע בשנת 1991 באזור בית שמש וזכו לציונים גבוהים ולביקורות מעולות בארץ ובעולם, הובילו להחלטה ביקב לעשות צעד נוסף, ולטעת, מעבר לכביש, חלקת קריניאן חדשה.

בשונה מהקריניאן פרא הוותיק, הגפנים של הכרם הצעיר מקבלות השקיה עד לביסוסם של הגפנים והן נטועות בשיטת ה"גביע", המסורתית, המאפשרת זרימת אוויר טובה יותר . היין, שנעשה מענבי הבציר הראשון של הכרם הזה, הוא די מקסים. יין נגיש ועשיר בטעמים, מחוספס ועשבוני, ויחד עם זאת גם קליל ורך. כיף של יין.

המחיר: 85 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יקב רקנאטי, קריניאן גפנים צעירות. סטודיו שמשי אגמון,
נגיש ועשיר/סטודיו שמשי אגמון

ג'ין לסופ"ש: הנדריקס פלורה אדורה

המאסטרדיסטילר.ית של הנדריקס, גברת לזלי גרייסי לא מפסיקה להשתעשע עם המותג ולשחרר גרסאות מעניינות שלו מידי שנה. בשטח מזקקת הנדריקס, כך מתברר, שוכנת גינה שבה צומחים פרחים מכל הסוגים עם ארומות נהדרות וצבעים מהפנטים. שם נולדה, על פי האגדה, ההשראה לג'ין החדש של גרייסי: הנדריקס פלורה אדורה.

ג'ין הנדריקס פלורה אדורה. באדיבות חברת הכרם,
נולד בגינה/באדיבות חברת הכרם

השרייה של תמציות של פרחים מסקוטלנד, יצרה אופי עשבוני ופרחוני, מתובל בערער מודגש, עם מעט כוסברה ומלפפון - סימן ההיכר של הנדריקס. ג'ין די מפתיע. כיפי נקי על קרח, קצת נעלם עם טוניק אבל נסו אותו במרטיני או עם סודה ותודו לי אחר כך.

המחיר: 194 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully