וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתאום התחשק לי רוזה". ביקור ביקב ג'וליה

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 11:41

טליה לוין נסעה לחגיגה בצפון ומצאה גם יקב משפחתי מקסים וגם יין וורוד שיעזור לכם להתמודד עם החום הבלתי נסבל

יקב ג'וליה. עדי רונן,
ענאן עראף, יקב ג'וליה/עדי רונן

בעונה הזאת בשנה אין ממש לאן לברוח. גם כשנדמה לפעמים שיש איזו שהיא פסגת הר צפונית עם בריזה, כל פריים כזה שנראה באינסטגרם כמו שוויץ בסתיו, הוא אכן תמונה יפה, אבל במציאות היא עמוסת ילדים קטנים ורועשים בחופשה.

החופש הגדול עומד להיגמר בעוד שבועיים ואנחנו בישורת הקשה ביותר שלו. תתפלאו, אבל גם מי שאין לו ילדים סובל. ובכל זאת למרות שחם וקשוח, אני בעד להיכנס לרכב ממוזג ופשוט לנסוע. אחת לשבוע שבועיים, לשאוף אוויר אחר, לפגוש אנשים חדשים, לצאת מאזור הנוחות המושלם שלנו של שבת בחוף נורדאו המופרד ואז ערק לימונים על הבר של 'ברבוניה'.

היעד היה צפונה. קודם כל לחגיגת בר מצווה של בן של חבר טוב במעלות-תרשיחא. איך סרבנית אירועים שכמותי הצליחה להיגרר לבר מצווה בשבת? המארחים דאגו לכך שיהיה יקב בסביבה. זו הדרך הבטוחה להוציא אותי מהבית חברים. אגב, אני עושה גם בר מצוות וגם חתונות. אפילו אכתוב לכם ברכה בחרוזים.

יקב ג'וליה. טליה לוין, מערכת וואלה!
היינות של יקב ג'וליה/מערכת וואלה!, טליה לוין

האפטר של הבר-מצווה

מיד אחרי שסיימנו לזרוק סוכריות על ילד שעוד לא יודע מה מחכה לו, יצאנו לכיוון כפר מעיליא, ליעד שמסומן על המפה השלי מזמן: יקב ג'וליה. מדובר ביקב משפחתי שהוקם על ידי ג'ורג' עראף, אגרונום במקצועו וחובב יין, וענאן בנו, שהוא מהנדס כימיה. השניים החליטו להפוך את התחביב שלהם: גידול גפנים, ליקב ביתי משפחתי. אחרי שנטעו בשנת 2009 את הכרם הראשון שלהם וגידלו בו קברנה סוביניון (כרם "בעל" שגדל ללא השקיית עזר), הם נטעו גם ויוניה סירה וקברנה פרנק. ג'וליה אם אתם תוהים היא אם המשפחה.

ביקב יש מרכז מבקרים שסגור בימי ראשון, אבל פתוח בשבת, וממש מומלץ להזמין מקום, להתאמץ ולעלות צפונה. אם לא היו לי מחויבויות של יום ראשון בחיים עצמם, הייתי נשארת באזור עוד לילה.

מה שתינו? לג'וליה יש חמישה סוגי יין בסיסיים. אדומים זניים: סירה, מרלו וקברנה סוביניון, בלנד לבן של ויוניייה וסוביניון בלאן, וזה ואפילו יין כתום. מי שמתעצל לנסוע שעתיים וחצי, יכול להזמין אותם באתר של היקב.

יקב ג'וליה. טליה לוין, מערכת וואלה!
חביות ביקב ג'וליה/מערכת וואלה!, טליה לוין

הרוזה ממעיליא

הפעם אני רוצה הפעם לחרוג ממנהגי ולהמליץ על רוזה, משפחה שלאחרונה זנחתי קצת ואני אפילו לא יודעת למה. כמעט לא שתיתי רוזה הקיץ הזה ונדבקתי בעקשנות ללבנים. משום מה ואיכשהו הרוזה מבציר 2022 היה הראשון שראיתי. אולי זה האוויר של הצפון אולי בהשפעת הסרט ברבי שנרדמתי בו ערב לפני כן. הרוזה של ג'וליה נפלא לימים האלה של החום הבלתי נסבל. מדובר בבלנד של מרלו עם עשרים אחוז סוביניון בלאן, והיה לו טעם רימוני מעט, שהזכיר לי שעוד מעט ראש השנה, וסתיו ואז יגיע חורף. המחיר: 80 שקלים.

יקב ג'וליה, רוזה. יח"צ,
טעם רימוני מעט שמתחבר לראש השנה/יח"צ

הביתה לקחתי את 'ויובלאנק 2022', בלנד של סוביניון בלאן וויוניה שהיתה בו מינרליות עדינה, והויוניה שהוא בדרך כלל בועט ונושך, מתנהג בבלנד הזה מאד יפה ונעים, והוא טעים במיוחד כשהוא קר מאד. וכשהוא מגיע עם נוף אז בכלל. המחיר: 80 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully