וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחו של הטרואר: יקב פסקל ג'וליבה

מירה איתן

7.8.2023 / 11:29

גישה לא שגרתית ועשייה קפדנית, מעניקות ליינות של פסקל ג'וליבה מעמק הלואר זהות ייחודית. לצד איזון רעננות ודיוק

יינות יקב פסק ג'וליבה. מירה איתן, מערכת וואלה!
היינות של פסקל ג'וליבה/מערכת וואלה!, מירה איתן

בני משפחת ג'וליבה נכנסו לעולם היין בשנת 1926 כסוחרים. התשוקה ליין עברה בין בני המשפחה אל ז'אק ג'וליבה שרכש בשנת 1983 חברת סחר קטנה והציע לבנו הבכור פסקל בן ה-25 לקחת לידיו את הניהול. כמה שנים מאוחר יותר, בשנת 1987, יצר פסקל את מותג היין שלו 'פסקל ג'וליבה'.

כדי לייצר יינות שיתאימו לפילוסופיה שלו השקיע פסקל בשנת 1990 בבניית מרתף המצויד במכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה בהשראת הנעשה באזור שמפיין, מהלך רדיקלי בסנסר של אותם ימים. ג'וליבה, שעדיין לא היו לו כרמים משלו בשנת 1990, החליט ללכת נגד שיטות העשייה המודרניות. הוא שכר יינן צעיר, ז'אן לוק סוטי, וייצר סגנון משלו המבוסס על עשייה טבעית, ללא תוספת שמרים.

בשנת 1993, הציע ז'אק ג'וליבה הציע לרכוש מבני משפחה כרם בשטח של שישה דונם בסנסר. הכרמים הראשונים בפואי פומה נרכשו בשנת 1995, והיינות מבצירי 1995 ו-1996 הגיעו לצמרת רשימת 100 היינות הטובים של השנה, במגזין היין Wine Spectator. בהתבסס על ההצלחה הזו, נבנה מרתף חדש בשנת 2001. היקב המשיך לגדול וכולל היום כרמים מובחרים בשטח של 650 דונם, מהם: 420 בסנסר, שמונה בפואי פומה ו-15 בטוריין.

נוף בסנסר, עמק הלואר, צרפת. קובי קלייטמן,
סנסר, עמק הלואר, צרפת/קובי קלייטמן

טכנולוגיה ומסורת

לאורך השנים, פיתח פסקל, מאמין אדוק בכוחו של הטרואר, סגנון ייחודי שניתן לזהות על ידי הטוהר והאלגנטיות של היינות. "הסגנון מורכב משילוב של פרי וחמיצות כשהמבנה הוא המפתח" הוא אומר . "רציתי סגנון מיוחד משלנו, כמו שיש באוכל, בלבוש, במוזיקה. מכאן דבקנו בשיטה הנהוגה בשמפיין, שמרים טבעיים, פראיים, מינימום שימוש בגופרית ויינות שמרגישים בהם כמה שפחות את האלכוהול. שילוב של טכנולוגיה חדישה ומסורת".

הענבים ביקב עוברים תסיסה טבעית בטמפרטורה מבוקרת, ללא תוספת שמרים מתורבתים, והיינות תוססים בנפרד על ממת לאפשר לכל טרואר לבוא לידי ביטוי בצורה מקסימלית. תהליך טבעי של התבגרות על המשקעים ותסיסות ארוכות, מאפשר לייצב את היינות באופן בר קיימא על ידי הפחתת הגופרית וממלא משחקים תפקיד משמעותי במורכבות שלהם.

ההקפדה על הפרטים הקטנים אפשרה ליינות של פסקל ג'וליבה לפתח זהות ייחודית עם השנים והם ניכרים באיזון, רעננות ודיוק. בשנת 2013, לאחר עזיבתו של היינן ההיסטורי שלו, שכר פסקל ייננית איטלקית צעירה, ולנטינה בוזו, שביצעה מחקר ייחודי על שמרים מקומיים.

הרעיון היה לנצל את איכויות הפרי עצמו, ללא התערבות יתר, ובכך ליצור יותר אלגנטיות ודיוק. ואכן, ההימור היה מוצלח. מהבציר הראשון בשנת 2013 ולנטינה עושה עבודה יוצאת דופן. היינות מסנסר ניכרים בעדינות ודיוק, ליינות מפואי פומה מבנה בעל אופי חזק, ולשניהם גם יחד, מרקם חיוני, חמיצות נפלאה ופירותיות נהדרת

עוד בוואלה!

אורות גבוהים: היינות של דומיין סרור

לכתבה המלאה
דומיין פמילי בורז'ואה, עמק הלואר, צרפת. עמי הוכנר,
כרמים בעמק הלואר/עמי הוכנר

Pascal Jolivet Attitude Sauvignon Blanc 2022

סדרת אטיטיוד נוצרה לראשונה בשנת 2001 מתוך רצון לייצר קולקציית יינות איכותית מכל עמק הלואר ולא רק מאזור סנסר. היין, שמיוצר מ-100% ענבי סוביניון בלאן, הוא רענן ומינרלי עם ניחוחות של פרי הדר, תפוחים וליים, מרקם נעים וחלק וסיומת ארוכה ומהנה. המחיר: 79 שקלים.

Pascal Jolivet Sancerre 2022

הסנסר הקלאסי של היקב, נוצר בעשייה טבעית מ- 100% ענבי סוביניון בלאן מבציר ידני מוקפד. זהו יין אלגנטי ומאוזן, ניחוחות ארומטיים של פירות לבנים ופרי הדר, איזון מצוין, מבנה קרמי מקסים, מרקם מינרלי ורעננות רבה. יין אלגנטי ומהנה ביותר. המחיר: 139 שקלים.

פסקל ג'וליבה סנסר לבן. יח"צ,
אלגנטי ומהנה/יח"צ

Pascal Jolivet Blanc Fume 2021

100% ענבי סוביניון בלאן מכרמים מובחרים, בציר ידני קפדני והתבגרות של שבעה חודשים בחביות, הביאו ליצירת יין אלגנטי ומאוד מינרלי, עם, ניחוחות של הדרים ופרחים לבנים לצד אבני צור ועישון קל, וחמיצות יפה ומאוזנת. המחיר: 139 שקלים.

Pascal Jolivet Sancerre Les Caillottes 2022

היין, שנעשה מ-100% ענבי סוביניון בלאן שגדלו על אדמה גירית, והתבגר שמונה חודשים בחביות, הוא אלגנטי, מורכב ומאוזן במיוחד. יש לו ניחוחות פירותיים הדריים, גוף בינוני עד מלא ומרקם קרמי חלק ומשיי. יין אלגנטי ומהנה מאוד. המחיר: 139 שקלים.

Pascal Jolivet Pouilly Fume Terres Blanches 2022

מענבי סוביניון בלאן, שגדלו באדמות חרסית באחת החלקות המובחרות של היקב, נוצר יין אלגנטי, מאוזן ומאוד מרענן, עם ניחוחות של הדרים ואפרסקים ופרחוניות נעימה, לצד תבלינים ירקרקים, ומבנה חלק ומהנה. המחיר: 149 שקלים.

פסקל ג'וליבה פואי פומה טרה בלאנשה. יח"צ,
אלגנטי ומרענן/יח"צ

Pascal Jolivet Attitude Rose 2022

היין הוורוד מורכב מענבי פינו נואר, קברנה פרנק וגאמיי, שנסחטו כמו בעשיית יין לבן. הוא רענן ומאוזן, עם חמיצות טובה, ניחוחות פרחוניים ופירותיים מתקתקים ומעט מינרליות. המחיר: 79 שקלים.

Pascal Jolivet Sancerre Rose 2019

רוזה אלגנטי ומעודן, שנעשה מ-100% ענבי פינו נואר. במהלך הייצור משתמשים ביקב בשיטה שנקראת saignée, במסגרתה לאחר שהענבים שוהים עם הקליפות, מעבירים חלק מהיין ללא קליפות להמשך תהליך תסיסה במכלי נירוסטה. התוצאה היא יין עמוק ומרוכז, אלגנטי ומעודן, ניחוחות עדינים של פרי יער, חמיצות מאוזנת, מבנה יציב ומהנה וסיומת קריספית. המחיר: 129 שקלים.

Pascal Jolivet Sauvage 2020

אחד מיינות הדגל של היקב, שמייצג את הטרואר בצורה המיטבית, זכה לשם 'פראי'. פסקל מספר כי זמן מה לאחר שהעניק לו את השם, הזכירו לו כי סאוואג' (פראי) הוא למעשה גם השם העתיק של הסוביניון בלאן.

פסקל ג'וליבה, סובאז'. יח"צ,
מורכב ואטרקטיבי/יח"צ

סנסר לבן 'פראי', מיוצר מ-100% ענבי סוביניון בלאן שתססו בחביות גדולות והתבגר במשך תשעה חודשים בחביות. יין מורכב מאוד ומושך, עם ניחוחות עשירים של הדרים, גויאבה ופרחוניות מקסימה, מרקם חלק ומשיי וסיומת ארוכה ומעט מלוחה. המחיר: 189 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully