וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורות גבוהים: היינות של דומיין סרור

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 11:12

היינות של יקב דומיין סרור מנוה איתן, מציעים מבט לא שגרתי על אחד האזורים ששמו את ישראל על מפת היין העולמית. אנחנו באורות

דומיין סרור, כרם קברנה. צילום מסך,
קברנה סוביניון בכרם של יקב סרור, אבני איתן/צילום מסך

אנשי העסקים והיזמים קלוד סרור, מיכאל גולן, דוד בנשו וז'אק נאטאף, החליטו להגשים את חלומם להקים עסק בר קיימא, שקשור למקום לקרקע, והקימו בשנת 2008, את יקב דומיין סרור, במושב הדתי אבני איתן שבדרום רמת הגולן. אחת הסיבות לבחירת המיקום, הייתה פגישה עם הכורם יובל מצליח, שמגדל עבור היקב כרם ענבים וכרם זיתים, המשמש לעשיית שמן זית נהדר.

את העשייה ביקב מנהל איתי להט, אגרונום ויינן, שצר המקום מכדי לתאר את פועלו ואת ההשפעה שלו על ענף היין הישראלי. השפעה שבאה לידי ביטוי ביינות האלגנטיים והמאופקים שהוא מעורב בעשייתם. יינות
שמתאפיינים בלא מעט מקרים, בחיבור מהודק לאדמה ולמקום. להט, מעורב בכל שלבי הייצור של יינות דומיין סרור, מתכנון וגידול הכרם, דרך הבציר ועל לעשייה ביקב.

השילוב בין הענבים, הגדלים בקרקע הוולקנית של רמת הגולן, הטיפול המוקפד בכרם בכרם והיכולות היינניות של להט והצוות שלו, הביא ליצירה של יינות אלגנטיים, חדים, מהנים לשתייה ובעלי יכולות התבגרות ויישון, שמציעים מבט מרענן מזווית ייחודית, על אחד האזורים ששמו את ישראל על מפת היין העולמית.

איתי להט, יינן וארגונום גפן. סיגל בראל,
מעורב בכל השלבים, איתי להט/סיגל בראל

דומיין סרור, ל'אור לבן 2022

בלנד של ארבעים וחמישה אחוז ענבי שנין בלאן מאבני איתן, בתוספת שלושים וחמישה אחוז ויונייה ועשרים אחוז רוסאן, מענבי הגליל העליון. הענבים נבצרו מוקדם יחסית והמיץ הופרד מהקליפות ללא השרייה וללא הפעלת לחץ. התוצאה היא יין לבן בהיר, חד וצלול, עם ניחוחות פרי מתובלים, טעמים מורכבים וחמיצות מאוזנת. יהיה נהדר בפני עצמו כאפריטיף או כבן לוויה למנות דגים או גבינות. המחיר: 100 שקלים.

דומיין סרור, ל'אור ורוד 2022

מענבי גרנאש וסירה נוצר רוזה אירופאי באופיו בעל צבע ורוד חיוור, ניחוחות מעודנים של פירות אדומים טריים ופרחים, וטעמי פרי טרי שמאוזנים בחמיצות נעימה. הסגנון האלגנטי והידידותי שלו, שלא מתחנף יותר מדי עם פירות מתוקים ומצד שני, לא מאתגר עם עודף מינרליות וחמיצות, הופך אותו לאפריטיף מושלם, במיוחד בימים החמים. יתאים מאוד גם לדגים בגריל וגבינות עיזים. המחיר: 100 שקלים.

דומיין סרור, ל'אור רוזה. יח"צ,
נעים, אך לא מתחנף/יח"צ

דומיין סרור, ל'אור, שרדונה 2022

היין, שנעשה ממאה אחוז ענבי שרדונה, תסס בחביות עץ בנות ארבע מאות ליטר והתיישן עשרה חודשים על משקעי השמרים. מדובר בשרדונה רענן, עם ניחוחות של פירות לבנים טריים, תבלינים אקזוטיים ומינרלים, המבנה שלו חד ומהודק, החמיצות טובה מאוד והסיומת מורכבת ומאוזנת. דוגמא נהדרת לכך שבטיפול נכון ועבודה ייננית מדויקת, אפשר לעשות יינות שרדונה ישראליים, שלא מעצבנים את החך. המחיר: 120 שקלים.

דומיין סרור, ל'אור אדום 2021

שבעים וחמישה אחוז ענבי קברנה סוביניון, חמישה עשר אחוז סירה ועשרה אחוז מרלו, מהכרם באבני איתן, מרכיבים את היין האדום הזה שהתבגר שמונה עשר חודשים בחביות עץ בנות שנה ושנתיים. הניחוחות שלו עשירים, הרמוניים ומפולפלים מעט, המבנה שרירי, הטעמים עסיסיים ומורכבים והסיומת נעימה ומתובלת. יין שזקוק לבשר לצדו ויתמודד בקלות עם סטייקים על האש, ובשר כבש בבישול ארוך. המחיר: 120 שקלים.

דומיין סרור, ל'אור אדום. יח"צ,
מבנה שרירי וסיומת נעימה/יח"צ

דומיין סרור, קברנה סוביניון 2021

הוא נעשה ממאה אחוז קברנה סוביניון והתבגר שנה וחצי בחביות עץ אלון צרפתי. כמו שאפשר לנחש על פי הזן והאזור, מדובר ביין מוצק, עם מבנה עשיר, וניחוחות של פרי אדום, תבלינים ועשבי תיבול, אולם אחוז האלכוהול המתון יחסית, 13.5 אחזים בלבד והמרקם הנעים, מונעים ממנו להתנפל על החך ויוצרים תחושה אלגנטית ומהנה, שתגבר ככל שהיין יתישן. המחיר: 150 שקלים.

דומיין סרור, סירה 2021

יין זני נוסף, שנעשה ממאה אחוז ענבי סירה והתבגר שנה וחצי בחביות עץ צרפתיות גדולות. יש לו ניחוחות של פרחים, פירות אדומים ותבלינים, מבנה מוצק, טעמי פרי אדום ושחור ותבלינים ים-תיכוניים, וחמיצות טובה שתומכת היטב בכל העושר הזה.

דומיין סרור, סירה. יח"צ,
עשיר ונעים/יח"צ

יין עשיר אך לא כבד שיעבוד נהדר עם תבשילי בשר ופירות, וביקב ממליצים עליו גם כחלק מקינוחים, כמו טירמיסו תותים למשל. המחיר: 150 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully