וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלט קישואים ושקדים צלויים של אביתר מלכה

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 8:57

סוף העונה, פתיחת הסוכה

סלט קישואים, ארוחת סוכות, אביתר מלכה, וינונה פוראבר, תל אביב. ראובן קסטרו
בול. סלט קישואים/ראובן קסטרו

סביר שבישולי ראש השנה הותירו אתכם קצת עייפים, ושצום יום הכיפורים, על הארוחה המפסקת ומתכוני השבירה שלו, לקחו את טיפות האנרגיה האחרונות, אבל אחד החגים הכיפיים ביותר, והטעימים ביותר, אמור להחזיר לכם כל שמחת חיים ומטבח שאבדה בדרך.

ובדיוק בגלל זה פנינו לאביתר מלכה. הבקשה המקורית שלנו מהשף הנהדר של וינונה פוראבר בתל אביב הייתה דווקא לשתף אותנו עם מתכוני יום כיפור, אבל הוא התעקש ללכת על השמח. התעקש, ובצדק.

כל המתכונים (הטובים) לסוכות

כי מה יותר כיף מלארח באמת, סוכה או לא סוכה? ומה יותר מזמין משולחן ארוך מלא צבעים ופיתויים, אפשרויות והזדמנויות, סכינים ומזלגות?

ולכן נסחפנו יחד איתו, ועם ארוחת שלוש מנות חגיגית אבל קלה, מפוארת ומושקעת אבל כזו שלא שוכחת שהייתם במטבח ממש המון לאחרונה. למנה ראשונה יש סלט קישואים צלויים ופריכים עם שקדים ושום, ובעיקר רוטב בול, המנה העיקרית היא תבשיל ברכות עם קציצות, והקינוח הוא טארט דבש צנוע אך פגזי. סוף העונה, פתיחת הסוכה. חג שמח, ובתיאבון!

סלט קישואים, ארוחת סוכות, אביתר מלכה, וינונה פוראבר, תל אביב. ראובן קסטרו
תנו לעצמכם להיסחף. סלט קישואים/ראובן קסטרו

המצרכים

  • 6 קישואים, קטנים ככל האפשר
  • 2 בצלי שאלוט
  • צרור עלי רוקט
  • 100 גרם שקדים קלויים
  • כפית זעתר יבש
  • חצי כוס שמן זית
  • 2 כפות של החומץ האהוב עליכם
  • מיץ מחצי לימון
  • גרידה מלימון שלם
  • חצי שן שום מגוררת
  • כפית דבש

תנו להם לסדר

כשנבחרת חלומות מפנטזת על מקום שעושה כבוד לת"א

לכתבה המלאה

אופן ההכנה

1. מכינים את הרוטב: שמים בצנצנת את השמן, החומץ, הלימון וגרידת הלימון, הדבש, חצי שן שום מגורדת, מלח ופלפל, ומשקשקים היטב.

2. חוצים את הקישואים, מניחים אותם על הצד הפתוח שלהם במחבת חמה עם שמן זית, וצורבים אותם עד להשחמה. מוציאים מהמחבת ומניחים להם להתקרר, חותכים אותם למקטעים, איך שאוהבים.

3. חותכים את החלק התחתון של גבעולי הרוקט (תחתית הגבעול הגסה והקשה) ומשתמשים בכל השאר. פורסים את בצלי השאלוט לטבעות הכי דקות שאפשר.

4. מערבבים בקערה את הקישואים החתוכים, העלים המטופלים וטבעות הבצל. מזלפים את הרוטב ומפזרים שקדים קלויים וזעתר יבש.

אביתר מלכה, וינונה פוראבר, תל אביב. ראובן קסטרו
לחיי ארוחות שמחות. אביתר מלכה/ראובן קסטרו

היד הזאת, המחשבה על מה נכון ומה טרי, איך לשלב וכמה לא להפריע, מלווה את מלכה מאז ימי התהילה הטלוויזיוניים שלו ב"משחקי השף", ונכנסה איתו בגאווה מוצדקת לתוך בר היין והאוכל סמוך לדיזנגוף סנטר.

התפריט המצוין שלו - מלאכת מחשבת של עונתי ומקומי בלי לבלבל את המוח - מיישרת קו עם אוסף הבקבוקים והכוסות המרהיב, ומעלה. כל כך מעלה.

תוכלו למצוא פה להיטים שלא זזים לשום מקום (כרישה צלויה עם רומסקו, גבינה מלוחה ושברי אגוזי לוז, למשל, ברוסקטת פורל מעושן עם קרם פרש וחזרת, או ממליגה רומנית-מקסיקנית עם בצלים ותירס חרוך), מנות קטנות-גדולות דוגמת ניוקי א לה רומנה ותרד שחור או אנילוטי ארטישוק ירושלמי ותפוחי אדמה בחמאת מרווה וגם קבב בר ים, מולים ודברים טובים מהאדמה, מהתנור ומהאש.

למעשה, ואם כבר נסחפנו איתו, מדובר בסוכה פתוחה ומזמינה, כל השנה (ושמועות עקשניות מדברות על בראנץ' סופ"ש חדש שמפציע בקרוב, אז בכלל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully