וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הכרמל חזר. חזר בגדול. חזר עם הפרנה הזאת

26.11.2023 / 6:00

שתי אופציות לפחות לבוקר שישי, וכמה לכל שעה אחרת של השבוע: החדשות הטעימות של ישראל

מבצע חרבות ברזל: מרכז אוכל ולוגיסטיקה בתוך מסעדת האחים, תל אביב/מסעדת האחים

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - שתי אופציות לפחות לבוקר שישי, וכמה לכל שעה אחרת של השבוע. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

בראנץ', ביינה

ביינה, תל אביב. מיטל חדד,
ביינה/מיטל חדד

בר האוכל המצוין של נרקיס אלפי ושלי גרבלר מרחיב שעות ונענה לביקוש התל-אביבי הבלתי נגמר לאוכל-בוקר.

הבראנץ' החדש (שישי, 12:00-16:00) יסתמך על תוצרת כחול-לבן כמובן, ויציע, לצד התפריט הקבוע של ביינה, בטטה צלויה עם שמנת-שמיר, ברזאולה עם חרדל ביתי וחמאה מעושנת, כבד קצוץ עם קורנישונים, סלט ביצים, קרפצ'יו דג ים עם שמן מנדרינות, כנף דג ים מטוגנת, ניוקי עם חמאה חומה וגבינת קדוש, וגם קנקני מימוזה מתבקשים.

לביינה

כפרה, הבלגן חוזר

כל מה שצריך לדעת על המסעדה החדשה של אסף גרניט בפריז

לכתבה המלאה

בראנץ', רוטנברג

מסעדת רוטנברג, עמק המעיינות. אפיק גבאי,
מסעדת רוטנברג/אפיק גבאי

בשורת בוקר חדשה מגיעה גם מעמק המעיינות, וממסעדת רוטנברג.

תפריט הבראנץ' הזוגי של הילה רונן סהר ויזהר סהר יוגש בימים שני-שישי (10:00-14:00), "ישקף את הסקרנות, המשחקים והיצירתיות במטבח, ומבוסס על מה שגדל אצלם בגינה, הליקוט וכמובן היצרנים והמגדלים שהם אוהבים". מחיר: 325 שקלים.

לרוטנברג

תפריט חורף, דלי אלהמברה

מעדניית דלי אלהמברה, יפו. דלי אלהמברה,
מעדניית דלי אלהמברה/דלי אלהמברה

המעדנייה היפואית, שנמתחת בשגרה גם לבית קפה ולבר יין קהילתי, מקבלת בשמחה את העונה הקרירה עם תפריט מותאם, צבעוני ושמח - בהשראת מיזם "מהשדה לשולחן בישראל".

תוכלו למצוא פה, בין היתר, מנות בוקר מושקעות, מרק סלק ומרק חרירה, סלט פורל מעושן וגם גבינות כחול-לבן, ממרחים הום מייד, לחמים ויינות מקומיים, כמו גם מארז "פנק חייל" - משלוח שמיועד לפלוגות הלוחמות ובו קפה, עוגיות ומאפים מתוקים ומלוחים.

לדלי אלהמברה

פרנה בשוק, שוק הכרמל

פרנה בשוק, שוק הכרמל. רוני בלחסן,
פרנה עוף של פרנה בשוק/רוני בלחסן

הדוכן המסקרן החדש של דור זגורי התמקם בצל האירועים בשוק הכרמל התל-אביבי, ומציע סטריט פוד ים-תיכוני, בפרנות כמובן - על בסיס מתכון שעובר במשפחה.

תוכלו למצוא פה (רמב"ם 2), בין היתר, פרנה אסאדו מפורק בבישול ארוך עם איולי בזיליקום, םרנה עוף במרינדת סילאן וסויה עם רוטב שזיפים וקרם אבוקדו, פרנה קציצות דגים ברוטב עגבניות חריף, פרנה כרובית בטמפורה עם איולי קארי, וגם קרעי תפוחי אדמה ואת אותם פרחי כרובית מטוגנים.

פנינו, תל אביב

פנינו, דוכן כריכים, תל אביב. דוד מויאל,
כריך טריפל של פנינו/דוד מויאל

השילוב המוכר והיעיל של פחמימה ודברים טובים בתוכה מגיח גם מעט מזרחה מהשוק, עם פנינו, בר כריכים מסקרן עם השראה איטלקית.

המקום החדש, בהובלת אלכסנדר סמצ'נקו ודניאל קריקונץ, מתבסס על פיצוח המתכון האולטימטיבי לפניני הידוע של ארץ המגף, ובעיקר על שילוב הקראסט והתוך של הלחם.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, פנינו גבינת עזים וריבת בצל, כריך פפרוני עם רוטב ברביקיו ביתי, גירסה טבעונית על בסיס קרם ארטישוק איטלקי, זוקיני וקולורבי, סנדביץ' גאודה כמהין וגם קינוח מתוק של כריך נוטלה וקרם מסקרפונה.

פסגות פטיסרי, יקב פסגות

פסגות פטיסרי, יקב פסגות. יקב פסגות,
פסגות פטיסרי ביקב פסגות/יקב פסגות
פסגות פטיסרי, יקב פסגות. יקב פסגות,
פסגות פטיסרי ביקב פסגות/יקב פסגות

היקב הישראלי מרחיב פיתויים ושחיתותיות, ופותח שלוחה פחמימתית מרימת מורל.

הפטיסרי החדש, בהובלת רונן בנישו, יפעל בימי שישי (9:00-13:00) ויציע, בין היתר, מאפה פטריות פתוח עם רוטב בשמל, מאפה בצל ופרמזן, מאפה וניל-קרמל וגם גירסת בצק וקרם ברולה - כל אלה לצד הנוף הירוק, וכל היין שבמתחם כמובן.

ליקב פסגות

צ'אפל מרקט, The Jaffa

מלון The Jaffa, יפו. עמית גירון,
מלון The Jaffa/עמית גירון

המלון היפואי המרהיב משיק סדרת אירועים שתאגד במהלך דצמבר ספקים מסקרנים מעולמות האירוח והלייפסטייל לכדי מכירה חגיגית שנועדה לתמוך בעסקים המקומיים.

האירוע הראשון יתקיים ביום שישי הקרוב (1 בדצמבר, 10:00-15:00) ויעמוד בסימן יין ישראלי. תוכלו למצוא בו, בין היתר, דוכני יקבים מקומיים כמו קסטל, מרגלית, טוליפ, פלטר, יקב יפו, פלאם, יקב ננה ממצפה רמון, יקב מואה ממושב צופר שבערבה, כמו גם בקבוקים שיימזגו לכוסות מהבר, ועמדה מפתה של אלון שבו. חלק מהכנסות האירוע ייתרמו לעמותת עלם.

Comfort Zone, אמריקן אקספרס

מסעדת האחים, בית ציוני אמריקה, תל אביב. נועם פריסמן,
מסעדת האחים בתל אביב/נועם פריסמן

פרויקט מיוחד של חברת האשראי מבליט מסעדות ואנשי אוכל שהתגייסו לסייע במאמץ האזרחי עם פתיחת הלחימה. האמצעי - סדרת ארוחות ערב ומפגשים שיעסקו באוכל, ובעיקר באוכל של בית.

האירועים, בהובלת אפרת אנזל, יגיעו בשלב הנוכחי שלהם למסעדת אייבי של האחים אסף ויותם דוקטור (עם כרישה על פחם ופילה דג צלוי, למשל, 26 בנובמבר), לטאיזו של יובל בן נריה (עם סלט דפי שעועית ומסאמן טופו, למשל, 27 בנובמבר) וגם לשילה של שרון כהן (עם בורקס בשר או מרק פירות ים, למשל, 4 בדצמבר). מחיר: 180 שקלים (במקום 220 שקלים, ועם הטבת בונוס) לארוחה בת שלוש מנות וכוס יין מיקב מקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully