וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה וכוס בירה

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 12:22

קר? גשום? סוער? זה לא מה שיגרום לנו להפסיק לשתות בירה. הכירו את בירות החורף המיוחדות של מבשלות הקראפט הישראליות

מזיגת בירה בבר במדריד, ספרד. רויטרס
לא נפסיק למזוג. גם בחורף/רויטרס

ברחבי העולם, במקומות שבהם החורף מורגש יותר מאשר במקומותינו, עושים ושותים לא מעט בירות חורפיות. בירה חורפית תהיה לרוב בירה כבדה ועשירה, מתובלת בתבלינים 'חמים' כמו קינמון, ציפורן, פלפל אנגלי, ג'ינג'ר ומוסקט, ואחוזי האלכוהול שבה יהיו לרוב גבוהים יותר מאשר בבירות הלאגר הקלות, הבהירות והקיציות. גוף הבירה יהיה משמעותי והריחות והטעמים עשירים, מורכבים ומתאימים לליווי של מאכלי חורף.

מבשלות רבות מייצרות בירות במהדורות חורף, שיוצאות לשוק בתקופה הזו בלבד. כמו בירות האייל הבריטיות, שנמזגות לרוב ידנית, בטמפרטורה גבוהה בכמה מעלות מהרגיל. הן בעלות גיזוז עדין ונעים ומתאימות מאוד לשתייה בחורף. גם הבלגים ידועים במומחיותם לייצור בירות חורפיות כבדות במיוחד. מבשלות קראפט בכל העולם משתעשעות בתקופה זו של השנה בייצור בירות מיוחדות שיחממו אותנו בחורף.

גשם, תל אביב, 20 במאי 2023. ראובן קסטרו
סוגרים חלונות, פותחים בירה/ראובן קסטרו

תה עם לימון זה לחלשים

בירות חורף מיוצרות כבר מאות שנים ומקורן הוא במנהגים פגאניים עתיקי יומין. מאוחר יותר הנזירים, מבשלי הבירה המסורתיים, אימצו את המנהג וחגגו את הולדתו של ישו עם בירות חורפיות. ואכן, חודש דצמבר מסמן את פתיחת העונה של בירות החורף, ומהדורות סמיכות, מתובלות (עם כל תבליני עונת הכריסמס ולעתים גם דבש, מולסה ומייפל), בירות ענבריות, חומות ולעתים מעוננות, בירות סטאוט, אייל ואפילו חיטה יוצאות לשוק בימים אלה ומלוות יפה את קדירות הבשר והתבשילים של החורף, עם טעמים עשירים, מאלטיים, קלויים, של קרמל, אגוזים, שוקולד, פירות יבשים ומרירות מתונה

למרות החורף הקצר שלנו, בו אפשר גם ללכת לים ולהמשיך לשתות בירת לאגר צוננת, מבשלות בוטיק ישראליות מציגות בשנים האחרונות בירות טריות, לא מסוננות ולא מפוסטרות, המציגות מורכבות של טעמים וגוף מלא. בירות מהנות ומנחמות לימי חורף קרירים. .

עוד בוואלה!

בדיקת דאם: הגלוטן הלך, הטעם נשאר

לכתבה המלאה
ציפורן. ShutterStock
כל התבלינים של החורף/ShutterStock

מבשלת אלכסנדר

מבשלת אלכסנדר, שהוקמה על ידי אורי שגיא בשנת 2008 בעמק חפר, בסמוך לנחל אלכסנדר, שמה לעצמה מטרה ברורה, ליצור בירה ישראלית מעולה שתעמוד בשורה אחת עם מיטב מבשלות הקראפט הטובות בעולם. 15 שנים לאחר הקמת המבשלה, אפשר לומר בוודאות כי אורי, השיג את מטרתו במלואה. למבשלה מגוון רחב של בירות, ביניהן גם כמה בירות חורף מובהקות.

מבשלת אלכסנדר, עמק חפר. מבשלת אלכסנדר,
בשורה אחת עם מיטב מבשלות הקראפט הטובות בעולם/מבשלת אלכסנדר

אלכסנדר Barley Wine

הבירה מתבגרת במשך חצי שנה בחביות עץ אלון, בהן התבגר קודם לכן ברבן אמריקאי. בהתאם לכך מקבלים בירה בעלת אופי מיוחד המשלב ארומה עשירה ומורכבת של וניל, קוקוס, טופי, אגוזים ומאלט קרמלי ודבשי, מתיקות קלילה בפה ורמז לוויסקי או ברנדי מריר. 11.2% אלכוהול. המחיר: 20 שקלים לבקבוק 330 מ"ל.

בירה אלכסנדר בארלי וויין. יח"צ,
אופי מיוחד וארומה עשירה/יח"צ

אלכסנדר בלייזר 8%

הבירה נולדה כפרויקט משותף של מבשלת אלכסנדר וירחון הגברים בלייזר, ולמרות שהמגזין לא איתנו כבר כמה שנים, היא ממשיה לחיות ולבעוט. חיטה ישראלית מקומית מעניקה לבירה אופי לא שגרתי. חווית השתייה מתחילה עם מתיקות מרומזת וממשיכה עם מרירות מדויקת, עגולה ומאזנת, מאלטיות נעימה, תיבול נעים וסיומת יבשה. בירה קלה לשתייה, שקשה לחשוד בה שהיא טומנת בחובה 8% אלכוהול. המחיר: 13.90 שקלים לבקבוק 330 מ"ל.

בירה אלכסנדר בלייזר. יח"צ,
קשה לחשוד בה שהיא מכילה 8 אחוזי אלכוהול/יח"צ

אלכסנדר Black

בירה כהה בסגנון פורטר, חזקה באלכוהול עשירה ומורכבת, אך לא מכבידה יתר על המידה. בירה חורפית כהה ומחממת ברוח המסורת, עשירה בטעמי שוקולד מריר ואספרסו חזק, פירות יבשים, גוף מלא וסיומת ארוכה. הבירה כבר זיכתה את המבשלה בשלל פרסים. 7% אלכוהול. המחיר: 13.90 שקלים לבקבוק 330 מ"ל.

בירה אלכסנדר בלאק. יח"צ,
כהה ומחממת/יח"צ

מבשלת Jem's

ג'רמי (Jem) וולפלד, הידוע בתור ג'מס, מבשל בירה מלא שמחת חיים שהגיע לפתח תקווה מארצות הברית ויצר חווית בירה מיוחדת, לא רק ברשתות השיווק ובחנויות המתמחות, אלא גם ברשת של 14 ברים-מסעדות ברחבי הארץ, אליהם מגיעים לקוחות מכל צבעי הקשת של החברה הישראלית. מבשלת ג'מס מציעה מבחר בירות קראפט נגישות וחביבות. כמה מהן ילוו היטב את החורף הישראלי.

ג'מס, רשת הברים הגדולה בישראל. jem's,
ג'מס, רשת הברים הגדולה בישראל/jem's

ג'מס 8.8

בירת אייל בלגי אדמונית וחזקה עם 8.8% אלכוהול שלא מכבידים כלל וכלל, בירה פירותית עשירה, עם מתיקות נעימה וגוף מלא. המחיר: 13.9 שקלים לבקבוק 330 מ"ל.

בירה ג'מס 8.8. יח"צ,
8.8 אחוזי אלכוהול שאינם מכבידים כלל/יח"צ

ג'מס Wheat

בירת חיטה זהובה המיוצרת מכמות גדולה של לתת חיטה, בסגנון בירות בוואריות מגרמניה. בירה סמיכה בעלת מתיקות קלה, פירותית, עם טעמי ציפורן ובננה ומרירות נמוכה. 5% אלכוהול. המחיר: 13.9 שקלים לבקבוק 330 מ"ל.

בירה ג'מס חיטה. יח"צ,
בסגנון בווארי/יח"צ

ג'מס לאגר גרמני כהה

בירת לאגר כהה בסגנון גרמני, עם נוכחות בולטת, עשירה ומורכבת, טעם חלק, אגוזי וקרמלי ומרירות נמוכה. 5% אלכוהול. המחיר: 13.9 שקלים לבקבוק 330 מ"ל.

בירה ג'מס לאגר גרמני כהה. יח"צ,
עשירה ומורכבת/יח"צ

מבשלת שבט

שבט היא מבשלת קראפט שהוקמה על ידי ניל וסרמן, אמריקאי ציוני שחלם להקים מבשלה ומזקקה בישראל, והגשים את חלומו בלב המושבה פרדס חנה כרכור, הידועה כמרכז של יצירתיות ואמנות עם קהילה אקלקטית ומגוונת וסצנה קולינרית ייחודית. בהתאם, לכל אחת מהבירות המיוצרות במבשלה גוון, דמות, אופי וטעם ייחודי משלה. ויש גם בירות עונתיות חורפיות.

ניל וסרמן, בירה שבט. עידן גור,
ניל וסרמן, בירה שבט/עידן גור

שבט Barrel aged coffee imperial stout

הבירה התבגרה 10 חודשים בחביות אקס-ברבן. בירה עוצמתית במיוחד עם נוכחות של קפה טרי וטעמים קלויים לצד טעמים עשירים של טופי מתקתק, שוקולד מריר, אגוזי מלך וסיומת שמורגשים בה טעמי הברבן. 11% אלכוהול. המחיר: 85 שקלים לבקבוק 750 מ"ל.

בירה שבט. יח"צ,
התבגרה 10 חודשים בחביות אקס-ברבן/יח"צ

שבט Barrel aged Saison

בירה שהתבגרה כארבעה חודשים בחביות יין שרדונה. בירה חזקה עם נוכחות של דבש טרי, לצד טעמים עשירים של יין לבן, פלפל שחור, תפוח ירוק וניחוחות של סתיו. 6.8% אלכוהול. המחיר: 85 שקלים לבקבוק 750 מ"ל.

בירה שבט. יח"צ,
ניחוחות של סתיו/יח"צ
בירה שבט Wee Laddie. יח"צ,
מלאה ומעודנת/יח"צ

שבט The wee laddie

מעט קלה יותר משתי אחיותיה, בירת אייל סקוטי ענברית, עשויה מלתת קלוי ומקורמל שמורגש בטעמים העשירים, בירה חלקה בעלת גוף מלא אך לא מכביד. 5.5% אלכוהול. המחיר: 12.9 שקלים לבקבוק 330 מ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully