וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמאים לשפיות: סדנאות בירה למפונים מיישובי קו העימות

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 13:22

אחת היוזמות המקסימות שמתקיימות בימים האחרונים, היא סדרה של סדנאות בירה מקצועיות, המועברות לתושבים המפונים הנמצאים במלונות ברחבי הארץ

סדנאות בירה למפונים בקיבוץ שפיים. יח"צ,
סדנאות בירה למפונים בקיבוץ שפיים/יח"צ

הרבה יוזמות מחממות לב, נוצרות בשבועות האחרונים בארגונים שונים, המסייעים למפונים מיישובי קו העימות בצפון ובדרום ליהנות מקצת שפיות גם אם לרגעים ספורים. לפעמים כל מה שאנשים זקוקים לו הוא לבלות קצת "כמו פעם", לצאת מהכאוס, ולהיזכר ברגעים יפים מהעבר. אחת היוזמות המקסימות האלה, היא סדרה של סדנאות בירה מקצועיות, המועברות לתושבים המפונים הנמצאים במלונות ברחבי הארץ.

את היוזמה הרימו בארבע ידיים עופר חבקין, סומליה הבירה של חברת CBC, ואתי ינאי, מנהלת מותג בחטיבת האלכוהול של החברה, תושבת קיבוץ כרמיה, שפונתה בעצמה ונמצאת בימים אלה עם משפחתה ויתר חברי הקיבוץ במלון בצפון הארץ. "בשבוע הראשון היינו בהלם בדיוק כמו כולם מהאירוע המשוגע הזה שאנחנו חיים בתוכו", מספר חבקין, "אבל לאט לאט התחלתי לקבל כל מיני פניות מחברים, ששאלו אם יש בכלל סדנאות כאלה עכשיו".

חבקין הופתע מהעיתוי, אך מיד יצר קשר עם אתי ויחד הם החליטו ליזום פיילוט למפוני קיבוץ כרמיה, מקום מגוריה של ינאי, שנמצא ארבעה קילומטרים צפונית לרצועת עזה. "הבנתי שהפיילוט הזה אולי ייתן לי קצת אינדיקציה לראות מה קורה בשטח, ומה הם צריכים. ותשמעי, אני חייב להודות שלא התרגשתי ככה מימי. אחרי שנים רבות שאני עוסק בתחום הבירה, והעברתי אלפי סדנאות ברחבי העולם, אני לא חושב שעברו בי אי פעם צמרמורות כמו שזה קרה שם. אנשים היו זקוקים וצמאים לשפיות הזאת".

סדנאות בירה למפונים בקיבוץ ניר דוד. עופר חבקין,
סדנאות בירה למפונים בקיבוץ ניר דוד/עופר חבקין

משהו בשביל המבוגרים

"ב-7 באוקטובר התעוררנו לתרחיש בטחוני שונה מכל מה שהכרנו עד כה. הבנו עד מהרה שבקיבוץ שלנו, קיבוץ כרמיה, אנחנו לא נוכל להישאר" מספרת ינאי. "מהצד השני היה מסוכן מאוד לצאת ולכן חיכינו לאישור צבאי לצאת, וכשזה הגיע, בשעה 18 אחרי 11.5 שעות קשות, פשוט עזבנו. לא עצרנו לקחת כלום, יחפים אבל מאוחדים, אמרתי לשלושת ילדי שכל עוד יש לנו האחד את השני - יש לנו בעצם הכול".

ינאי מספרת שזה למעלה מחודש הם מתארחים בקיבוץ נחשולים, "הבית החדש שלנו. הילדים עטופים בפעילויות, באומנים ובידוענים, ובכללי בהמון אנשים טובים, ואנחנו ההורים מגויסים לטובת חיזוק ובניית החוסן שלהם. ואז, באחת משיחות החולין שלי עם עופר, הוא הציע להגיע ולעשות לנו סדנת בירה. אפילו לא חשבתי ועניתי לו "וואו זה יהיה מדהים, סופסוף משהו בשבילנו, ההורים",

פרסמתי את זה בקבוצת הוואצטאפ של מפוני כרמיה בנחשולים ואמרתי להם: פשוט תגיעו, סמכו עליי, אתם צריכים את זה לעצמכם. ואז עופר הגיע, והביא אתו את האור שלו, ואחריו הגיעה כמות מרשימה ביותר של אנשים, שרצו קצת טוב לעצמם וכך היה. עופר הקסים את כולם ולמשך שעתיים לא הפסקנו לחייך, לדבר, ולהנות ממגוון הבירות המצוינות שלנו. עד היום פונים אליי חברים שמספרים כמה הם אימצו את הטיפים של עופר וזכו לחוויית בירה משובחת."

עוד בוואלה!

היקבים בקווי העימות נסגרו. כך תוכלו לתמוך בהם

לכתבה המלאה
סדנאות בירה למפונים בקיבוץ שפיים. יח"צ,
סדנאות בירה למפונים בקיבוץ שפיים/יח"צ

סדנאות בירה בפריסה ארצית

הסדנאות הן על טהרת הקראפט הישראלי ובחסות מבשלת שקמה האשקלונית. והן משלבות הרצאות נרחבות של חבקין על עולם הבירה, טעימות בירה חווייתיות, ועוד. ההצלחה של הפיילוט למפוני כרמיה תפס תאוצה, והפריסה כרגע היא ארצית. "היומן שלי עד חנוכה מלא בהזמנות לסדנאות. בעוד שבועיים אני יוצא לים המלח למפונים במלונות לעשות כמה סדנאות, ובחנוכה אני יורד לאילת. וכמובן שאני מסתובב בין המלונות בתל אביב, ירושלים, בצפון, איפה שיש ביקוש והיכן שיש מפונים, אני מנסה להגיע לעשות להם קצת גוד טיים".

בשבוע שעבר העביר חבקין סדנה מרגשת במיוחד לתושבים המפונים של כפר עזה הנמצאים בשפיים. "אלה אנשים שחוו את הסיוט הכי גדול שכל אחד אפילו לא יכול לתאר לעצמו. וגם שם, בסדנה, אנשים התעניינו, שאלו שאלות, ולא מצאתי את המילים. אנחנו חיים בתקופה של סיסמאות, אבל אין יותר מדויק מלומר שאמנם באתי לחזק, אבל יצאתי עוד יותר מחוזק מהאנשים היקרים האלה".

מה משך הסדנה?

"בכל סדנה שאני קובע שואלים אותי כמה זמן זה לוקח, ואני עונה להם שזה בין שעה לשלוש. תלוי ברמת העניין והרצון של המשתתפים. אני יכול לומר לך שעוד לא קרה לי שהייתה סדנה קצרה משעתיים, והיו לי כבר סדנאות של כמעט שלוש שעות."

סדנאות בירה למפונים בקיבוץ ניר דוד. עופר חבקין,
סדנאות בירה למפונים בקיבוץ ניר דוד/עופר חבקין

אתה פוגש קהל שלא נמנה על שתייני בירה קבועים?

"בגדול זה נדיר למצוא אנשים שלא שתו בירה, אבל כן, אני נתקל בהמון אנשים שפחות חוו קראפט ובטח שלא קראפט ישראלי ספציפי. אני חושב שמעבר להכל, אחד הדברים החשובים היא גם לחשוף את תרבות הבירה הישראלית המקומית שלנו לקהל הרחב, כי עולם הבירה לא מסתכם רק בהיינקן או בקרלסברג."

סדנאות בירה למפונים בקיבוץ שפיים. יח"צ,
סדנאות בירה למפונים בקיבוץ שפיים/יח"צ

איך מזמינים סדנה?

אם אתם מפונים, או קשורים למפונים ומעוניינים בסדנה בירה, חווייתית, מקצועית ומהנה, צרו קשר עם עופר. כאמור, היומן שלו די עמוס, אבל הוא ישמח למצוא זמן ולהגיע אל המקום בו אתם שוהים כרגע.

טלפון להזמנות: 052-3950685

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully