וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע שקמה: שותים, ממחזרים ותורמים לעוטף

זיו לנצ'נר

עודכן לאחרונה: 16.2.2024 / 9:55

מבשלת בירת הקראפט מאשקלון משיקה מהדורה מיוחדת, שקוראת לכם למחזר את הבקבוקים, לסייע בשיקום החקלאות בעוטף ולקבל בירה חינם

בירה שקמה תקומה. יח"צ,
מהדורה אקולוגית לתקומת העוטף/יח"צ

נראה שמכל היוזמות הטובות והחשובות לתמיכה בתושבי הדרום ולעידוד המשק, היוזמה הקרובה של בירה שקמה היא המהנה ביותר ובעלת הערך הגבוה ביותר. קודם כל בגלל שהיא מערבת שתיית בירה, ועוד בחינם, אך יותר מכך בגלל שהיא מעודדת את שותי הבירה לצאת ולמחזר.

שקמה היא מבשלת בירת קראפט שהוקמה באשקלון לפני שנתיים. המבשלה נמצאת במתחם של בירה קרלסברג, אבל פעילותה עצמאית לחלוטין: מחומרי הגלם, דרך מתקני הייצור ועד לצוותים המקצועיים.

אלעד חורש, סמנכ"ל שיווק בירה בחברת CBC ישראל, מסביר שהייחוד של שקמה היה מלכתחילה הרצון לייצר בירת קראפט ישראלית מחומרי גלם ישראליים. לצורך כך פותח לראשונה זן של שעורה ישראלית לייצור בירה שנושא את שם המבשלה: "שקמה 1" המבשלה מייצרת שלושה סוגי בירה קבועים: לאגר, IPA ואמבר אייל, ומוסיפה בירות עונתיות.

בשבוע הראשון למלחמה השתבשה מאוד הפעילות במבשלה שיושבת באזור התעשייה הדרומי של אשקלון, קילומטרים ספורים מגבול רצועת עזה. בדומה לעסקים ומפעלים רבים בדרום, גם במבשלה נקטעה העבודה ועבר זמן עד ששוב ניתן היה להפעיל את דודי הבישול.

השקמאים התעשתו די מהר, חזרו לייצר כרגיל, ואז החלה להתגלגל במבשלה, המחשבה על עשייה יוצאת דופן, שתעשה טוב ותתרום לחלק מהמאמץ הלאומי להשתקם מאירועי השביעי באוקטובר ולהסתכל קדימה אל העתיד. ""המטרה הייתה לצאת במהדורה מיוחדת של בירה, שתתרום לעשיית טוב לסביבה, ולאזור הדרום, וגם להחזרת אנשים למעגל הברים, כי הברים בכל הארץ נפגעו מאוד מהמצב", מפרט חורש.

בירה שקמה. אמיר יעקובי,
הבירות של שקמה/אמיר יעקובי

שקמה, תקומה ותרומה

וכך, שילוב כוחות של כמה גופים, אחד אלכוהולי והשאר טכנולוגיים, יצר מיזם ייחודי למִחזור ולתרומה. פתרון שנוצר משילוב כוחות בין חברת ההזנק SyncLabel וחברת מכונות הדפוס הדיגיטלי HP Indigo מאפשר הדפסה של קוד QR ייחודי על כל תווית של בקבוק ובקבוק.

המבשלה הולידה מהדורה מיוחדת, בת 48 אלף בקבוקים, של שקמה אמבר אייל, תחת השם האקטואלי "תקומה". "הרעיון הוא כזה: לוקחים את הבקבוקים הריקים לאחת מ־300 הנקודות של חברת Cycle המפעילה מכונות אוטומטיות למחזור. סורקים את הבקבוקים לפני שמכניסים אותם למכונת המחזור ומקבלים, בסמס לנייד שובר לבירה במתנה באחד מ־40 ברים ברחבי הארץ", חורש סוגר מעגל.

חברת המשלוחים 'יאנגו דלי' נרתמה אף היא, וכך גם לוגמים עצלנים יוכלו ליהנות, כשיקבלו בקבוק בירה במתנה הביתה בהזמנת משלוח מ-'יאנגו דלי' (אחרי שימחזרו, כמובן. יש גבול לעצלנות). ). את מיקום עמדות המיחזור ניתן למצא בקלות במפה אינטראקטיבית הנפתחת עם סריקת הQR על כל בקבוק שקמה "תקומה".

עוד בוואלה!

אנחנו על הכוסית: כך שפטתי בחצי גמר אליפות העולם בוויסקי

לכתבה המלאה
שדות שעורה. מירה איתן,
שעורה ישראלית בדרך להפוך לבירה/מירה איתן

לא רק מחזור

חורש מבהיר שעל כל בקבוק בירה שימוחזר, מבשלת שקמה תתרום ארבעה שקלים לעמותת 'לקט ישראל', ארגון הצלת המזון שעושה נפלאות ובימים אלה עסוק בסיוע לחקלאי ישראל וסיוע למשפחות רבות אשר נפגעו מהמלחמה בדרום.

כל הכוונות הטובות האלה מתחילות להתממש, עם ההשקה הרשמית של "שקמה תקומה" שתחל בראשון לפברואר 2024. הרי לכם הזדמנות מיוחדת, שנשמעת שיכורה אבל היא מפוכחת לגמרי: ליהנות מבירת קראפט איכותית, למחזר למען הסביבה, לתמוך בתושבי הדרום וגם לקבל בירה נוספת בחינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully