וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירה בחצר: ביקור במבשלת שריגים

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 21.3.2024 / 14:20

טיול בפארק בריטניה וגבעת התורמוסים זה יופי. אבל מה תשתו אחר כך? מצאנו את התשובה והיא טעימה במיוחד

מבשלת שריגים. ליאור רונן,
מבשלת שריגים, עמק האלה/ליאור רונן

הסיפור הזה יכול היה להיגמר אחרת לגמרי, בגלל המלחמה. אבל עופר רונן הבעלים של מבשלת שריגים בעמק האלה והעסק המקסים שלו, נושמים כרגע לרווחה. אבל נתחיל מההתחלה. לפני 12 שנה, רונן, שהיה אז הייטקיסט מצליח מחליט להקדיש את חייו לדבר שהוא הכי אוהב: בירה. אז הוא לקח שותף ויחד הם החלו להשתעשע בכיוון.

אחרי כמה שנות מגורים בגרמניה, ובעמק הסיליקון, שבו התוודע לבירה Pete's Wicked Ale אותה אהב מאד, הוא החל לבשל בירות בעצמו ולעשות ניסיונות במבשלה ביתית. זה לקח כמה זמן כמו כל הרפתקה חדשה, אבל בסופו של דבר אחרי כמה ניסיונות לא ממש מוצלחים, הוא הצליח. ולא סתם הצליח, אלא הגיע לטעם המקורי של הבירה שחלם עליה.

אותה בירה הוגשה לתחרות הבירה 'לונגשוט 2010' וזכתה במקום ראשון בקטגוריית האייל הכהה. זה היה הקיו הסופי מבחינתו לעזוב הכול מאחור ולהקים את מבשלת שריגים בעמק האלה, הסמוך למקום מגוריו, צור הדסה. לצד המבשלה הוקם גם בירגארדן, שבזכותו הגעתי לסיפור המקסים הזה.

עמק האלה ליד נתיב הל"ה מתוך הספר "מסע צילום בשביל ישראל". אודי גורן, מערכת וואלה! NEWS
כרמים בעמק האלה/מערכת וואלה! NEWS, אודי גורן

נוף ירוק, בירות מעולות ואוכל טוב

בחודשים אוקטובר ונובמבר 2023, העסק שמעסיק 25 עובדים היה ללא הכנסות בכלל. חלק גדול מהלקוחות שקונים בירות בשוטף עבור העסקים שלהם, נאלצו להחזיר את הסחורה כדי לא להיתקע עם מלאי.

"היינו צריכים לשלם ללקוחות זיכויים כספיים ונשארנו עם מלאי גדול" מספר עופר, "חלק מהמלאי החלטנו לתרום למשפחות מפונים וגם למשפחות של חללי ה-7 באוקטובר. חילקנו בירות בחינם לחיילים וזה היה העסק."

ההתאוששות החלה בינואר האחרון, "כשקצת החלו לחזור לשגרה ובזכות עזרה שקבלנו מקרן עוגן". מרכז המבקרים שבדרך כלל מאכלס קבוצות נותר עדיין באפס הזמנות, אבל הבירגארדן כאמור פתוח לקהל הרחב בסופי שבוע (גם בשבת!).

גיליתי אותו באחד ממסעות השבת הספונטניים שלי, אחרי טיול בפארק בריטניה ובגבעת התורמוסים (זו העונה, היא קצרה אז אל תפספסו). היינו צמאים.

בימי שישי ושבת מומלץ להגיע מוקדם (המקום פתוח מ 9:30-16:00). בטח כשמדובר בסוף השבוע של פורים. אגב, מדוברת באלטרנטיבה נהדרת למי שמעדיף להתרחק ממסיבות.

יש שם לא רק נוף ירוק ונעים, אלא גם בירות מעולות ואוכל טוב (מחומוס ושווארמה ועד נקניקיות ופיצה). אנחנו אהבנו את הבירה החברתית, שמוגשת בקנקן של 3 ליטר. פתרון חסכוני ומעולה לחבורות גדולות.

איך מגיעים? מבשלת שריגים בוויז, מרכז מסחרי שריגים-ליאון.

עוד בוואלה!

לא לבד בחושך: הוודקה הפולנית שתעשה לכם פורים שמח

לכתבה המלאה
מבשלת שריגים. באדיבות מבשלת שריגים,
בירגרדן במבשלת שריגים/באדיבות מבשלת שריגים

ויש גם יין

אם כבר בשריגים עסקינן ואם השם מצלצל לכם מוכר, זה אולי בגלל שגם יין עושים באזור (טיילי פארק בריטניה שרוצים לשתות משהו אחרי שהשלימו 10,000 צעדים, שימו לב). ביקב שריגים שפתוח בשבת - בעצם רק בשבת (כמובן שעדיף בתאום מראש) עושים יין ממש נהדר.

הפורטה שלהם הם יינות אדומים בסגנון בורדו אותם עושה באהבה אוריאל הררי כולם מכרמים מאזור עמק האלה. ואחד היינות של היקב שאני מליצה לקחת אתכם אם אתם בסביבה: קברנה פרנק. ואם אתם בדרך לפיקניק, אל תשכחו לארוז פותחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully