וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס פרסי המטבח הישראלי 2024: ג'ורג' וג'ון היא מסעדת השנה

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 8:57

הדרך הישראלית האולטימטיבית לסיים יממה

ג'ורג' וג'ון, תל אביב/יניב גרנות

אחת היממות הדרמטיות בתולדות המדינה, לא פחות, הסתיימה (לעת עתה) בדרך הכי ישראלית שיש - אוכל כמובן, וביתר דיוק, חגיגה של אוכל כחול-לבן, בדמות טקס פרסי המטבח הישראלי.

כך, בתמצית חדה ומושחזת של רוב חגינו המסורתיים, ולקראת ליל הסדר הקרב, התכנסו האזעקות והאזהרות, הטילים והכטב"מים, לכדי רצו-נכשלו-שנאכל משהו?. קלאסיקה.

הטקס, שהתקיים אמש (ראשון) במוזיאון תל אביב, הצליח איכשהו לבשל את כל האירועים וכל המשתתפים למנה אופטימית יחסית של חיוכים וטעימות. הזוכים, וגם אלה שהגיעו קרוב לזכייה, בעיקר שמחו על ההזדמנות לחגוג משהו, להיפגש עם מישהו, ולשוב לצחוק. עד הודעה חדשה.

טקס פרסי המטבח הישראלי. אחיקם בן יוסף,
קצת גאלה, קצת ישראליות. זוכי הטקס/אחיקם בן יוסף

לתואר המסעדה המצטיינת של המטבח הישראלי נבחרה ג'ורג' וג'ון בהובלת תומר טל במלון דריסקו שבתל אביב, ואילו תריסר של ענר בן רפאל פורמן קיבלה את פרס המסעדה החדשה המצטיינת.

אסף דוקטור (האחים, דוק, אייבי) זכה בתואר השף המצטיין של המטבח הישראלי, ואילו שלום שמחה אלברט מ-OCD נבחר כשף המבטיח.

פרס אוכל הרחוב המצטיין ניתן לשווארמה אמיל החיפאית, אנשי עזורה הגיעו מירושלים כדי לקטוף את תואר המוסד המצטיין של המטבח הישראלי, ולא רחוק מהם על הכביש מהבירה ניתן היה להבחין בצוות ג'קו סטריט, בהובלת זכאי חוג'ה ורפי רביבו, שזכו בפרס המסעדה הכשרה המצטיינת.

טקס פרסי המטבח הישראלי 2023

המסעדה הכי טובה, השף המצטיין והפיתה שאסור לפספס

לכתבה המלאה
תומר טל עם אבי זק, ג'ורג' וג'ון, מלון דריסקו, תל אביב, טקס פרסי המטבח הישראלי. אחיקם בן יוסף,
ווינריות ישראלית. תומר טל ואבי זק/אחיקם בן יוסף
חגי בן יהודה, חגי והלחם, טקס פרסי המטבח הישראלי. אחיקם בן יוסף,
מצוינות על אמת. חגי בן יהודה/אחיקם בן יוסף

צוות הבוחרים, שכלל אנשי תקשורת אוכל ומסעדנים, לרבות זוכי השנה שעברה שהוכנסו ל"שנת צינון", הרעיף על הבסטה בתל אביב אהבה בדמות המסעדה בעלת התפריט המצטיין של יין מקומי, והמשיך משם לבר 51 של מושיקו גמליאלי, ולתואר מסעדת הקז'ואל המצטיינת.

מיזם מאדמה לאדם קיבל אות הצטיינות על קידום המטבח הישראלי, קראט קוויאר מקיבוץ דן זכה בתואר מיזם הפוד-טק המצטיין וקטגוריית תיעוד המטבח הישראלי נכבשה על ידי ספר הטאבון של אסף גרופר וחיים יוסף.

לצדם, עלתה לבמה גם רותם ליברזון הנהדרת, שזכתה בפרס המצוינות בתיעוד המטבח הישראלי במדיה החברתית, וכך גם אנשי משק חביביאן, זוכי פרס ההצטיינות בחקלאות.

את רשימת הזוכים השנתית חתמו מחלבת המאירי בצפת, על מצוינות ליצרן ארטיזנלי, ומאפיית חגי והלחם בתל אביב, על מצוינות באפייה כמובן.

ענר בן רפאל פורמן, תריסר, טקס פרסי המטבח הישראלי. אחיקם בן יוסף,
התחלה טובה. ענר בן רפאל פורמן וצוות תריסר/אחיקם בן יוסף

שני פרסי הוקרה מיוחדים הוענקו לרות סירקיס ולעשרות גורמים שהתאחדו להקמת מערך הזנה מרגש בימי המלחמה.

סירקיס, שקטפה ברגע מרגש מאין כמותו את פרס ההשראה יוצאת דופן, פועלת כבר עשרות שנים - מימי "המטבח באהבה" ועד "בראנץ'" החדש יחסית - למיצוק עולם האוכל המקומי, ולהעברת סודותיו הלאה, לדורות הבאים.

לצדה, זכו לכבוד כל הידיים העובדות וכל הלבבות הפועמים שנרתמו כהרף עין למשימה לאומית, לא פחות, ויצאו לשירות מילואים במטבחם האישי-מסעדני, מתוך שאיפה להאכיל ולהכיל, לחבק ולסייע למי שניתן, כמה שניתן.

רות סירקיס. רפי סירקיס,
לדורות הבאים. סירקיס/רפי סירקיס

תהליך בחירת המועמדים החל בפרסום קול קורא פתוח, המשיך בהצבעה של כמאה אנשי אוכל מובילים, והסתיים בצמצום הקטגוריות לחמישה מועמדים, והעברתן להכרעת ועדת פרס בת תריסר אנשי מקצוע (לרבות כותב שורות אלה).

הבחירות הללו הובלו על שטיח אדום לטקס, שהתקיים בפעם השלישית בחסות אמריקן אקספרס, תוך שאיפה "להוקיר מצוינות ויצירתיות במטבח הישראלי, ולהאיר זרקור על שפים, מסעדנים, יזמים, יצרנים, חקלאים ויוצרים אשר תורמים ליצירת תרבות קולינרית מקומית, יצירתית ומשגשגת", לשון היזמים נירית וייס, דוד קישקה וגרטל שיינר.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully