וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסע מפסח: זה לא זה בלי בקבוק רוזה

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 10:42

הם יתאימו למנות ראשונות, יאזנו מנות עיקריות כבדות יותר וילוו היטב מנות מפולפלות. מירה איתן נותנת סימנים בארבעה עשר יינות רוזה ישראלים שתשמחו להעלות על שולחן החג שלכם

ליל הסדר. ShutterStock
ליל הסדר/ShutterStock

יינות רוזה הפכו במרוצת השנים לאחד הטרנדים הבולטים ביותר בעולם המערבי ובישראל. אם כי, בעשור האחרון אפשר כבר להגיד שהם כאן בשביל להישאר. ממלכת הרוזה העולמית היא פרובאנס, אך כיום מייצרים אותו בכל מקום, וגם אנחנו בורכנו ביינות רוזה נהדרים.

יש מי שיכנה את הרוזה "ילד הסנדביץ'" של עולם היין. אולי בגלל הצבע; קצת לבן וקצת אדום, אולי בשל תהליך הייצור שלו, ואולי כי שותים אותו קר כמו יין לבן וכי הניחוחות שלו מזכירים גם את היינות הלבנים וגם את האדומים.

חוקרים טוענים כי היין שיצרו ושתו פה לפני אלפי שנים היה בעצם יין ורוד שהתקבל מדריכה של ענבים אדומים והשרייה של התירוש ללילה אחד על הקליפות מהן מתקבל הצבע.

היינות הוורודים הופכים עם השנים להיות איכותיים יותר מאשר בעבר. עובדה זו והצבע המרהיב שלהם, בין הוורוד הבהיר, דרך צבע הסלמון הבוהק ועד לכתום אפרסק, גורמים להם להתאים כמעט לכל אירוע ולכל סיטואציה.

היינות הוורדים הבהירים, היו לרוב יותר פריכים, חומציים ומינרליים ואילו ליינות הכהים יותר יהיו ניחוחות של פירות אדומים וטעמים עגולים יותר, אך כמו בכל כלל, תמיד יש יוצאים מן הכלל.

בשל הקלילות היחסית שלהם, יינות רוזה יתאימו למנות ראשונות, בנוסף הם יאזנו גם מנות עיקריות כבדות יותר ואף ילוו היטב מנות מפולפלות. יינות רוזה מתקתקים ישתלבו היטב עם מנות מהמטבח האסיאתי ועם קינוחים.

יקבי כרמל, פרייבט קולקשן, רוזה 2023

רוזה יבש עם ניחוחות של פטל ואוכמניות, יין קליל ורענן, טעים ומהנה. תמורה מצוינת למחיר. המחיר: 45 שקלים.

יקבי כרמל, פרייבט קולקשן, רוזה. יח"צ,
תמורה מצוינת למחיר/יח"צ

יקב תבור, אדמה, רוזה ברברה 2022

רוזה יבש מענבי ברברה שנבצרו בכרמי היקב ברמת סירין. היין שהה על משקעיו כשלושה חודשים. ניחוחות פרי מעודנים, חמיצות מאוזנת ומינרליות נעימה. המחיר: 60 שקלים.

יקב תבור, אדמה, רוזה ברברה. יח"צ,
חמיצות מאוזנת ומינרליות נעימה/יח"צ

יקב ברקן, Blush 2023

רוזה יבש מענבי קלאדוק (הכלאה של גרנאש ומלבק) הגדלים בכרם יחידני במורדות הרי יהודה. ניחוחות פירותיים, אפרסק, אגס, תות שדה ופריחת הדרים, וחמיצות פריכה ומרעננת. המחיר: 60 שקלים.

יקב ברקן, רוזה, בלאש BLUSH. יח"צ,
ניחוחות של אפרסק, אגס, תות שדה ופריחת הדרים/יח"צ

יקב ציון, קפיטל, רוזה 2023

רוזה יבש מענבי גרנאש וקלאדוק מהגליל. יין די מורכב, עם ניחוחות של פירות קיץ והדרים, מרענן ונעים. המחיר: 60 שקלים.

יקב ציון, קפיטל, רוזה. יח"צ,
די מורכב/יח"צ

יקב דלתון, אסטייט, רוזה 2023

רוזה יבש מענבי שיראז, גרנאש, מורבדר וברברה, עם ניחוחות וטעמים של פירות אדומים, אשכוליות ותיבול קל ונעים. יין רענן, בעל חמיצות מאוזנת וסיומת ארוכה. המחיר: 65 שקלים.

יקב דלתון, אסטייט, רוזה. יח"צ,
קליל ורענן/יח"צ

יקב ירושלים, פרימיום, רוזה 2023

רוזה יבש שהופק מענבי פינו נואר מהאזור הגבוה של השומרון. ניחוחות של תות, פטל ופריחת הדרים, גוף בינוני וחומציות מאוזנת. המחיר: 65 שקלים.

יקב ירושלים, פרימיום, רוזה. יח"צ,
גוף בינוני וחמיצות מאוזנת/יח"צ

יקב ויתקין, מסע ישראלי ורוד 2023

רוזה יבש מענבי גרנאש ומעט קריניאן. פריך ומרענן, עם ניחוחות פירותיים, לצד רעננות עשבונית וסיומת נעימה ומאוזנת. המחיר: 80 שקלים.

יקב ויתקין, מסע ישראלי וורוד. יח"צ,
פריך ופירותי/יח"צ

יקב יתיר, דרום, רוזה 2022

רוזה יבש מענבי זינפנדל וגרנאש נואר שגדלו כרמים ברמת ערד. יין אלגנטי, מאופק, רענן ופירותי, עם ניחוחות תות שדה ופריחת הדרים, חמיצות מאוזנת, תומכת וחדה, וטעם של עוד. המחיר: 80 שקלים.

יקב יתיר, דרום, רוזה. יח"צ,
אלגנטי ומאופק/יח"צ

יקב בנימינה, פרפום דה בנימינה 2020

רוזה יבש מענבי גרנאש וברברה מכרם באזור רמת סירין. ניחוחות של פריחת הדרים, וחמיצות רעננה של אשכולית אדומה משולבת במתיקות קלה של תותים ופטל אדום. המחיר: 89 שקלים.

יקב בנימינה, פרפום דה בנימינה, רוזה. יח"צ,
פריחת הדרים ואשכולית אדמה/יח"צ

יקב אמפורה, רוזה בלאן דה נואר 2022

השם בלאן דה נואר משקף את ייצור היין מענבים אדומים בהליך עשייה של יין לבן. רוזה יבש עם ניחוחות וטעמים של חמוציות ותותים טריים. המחיר: 90 שקלים.

יקב אמפורה, בלאן דה נואר. יח"צ,
יין לבן מענבים אדומים/יח"צ

יקב פלדשטיין, רוזה 2022

רוזה יבש וארומטי מענבי גרנאש שגדלו בכרם פקיעין בגליל העליון המערבי. יין אלגנטי, רענן וחד עם ניחוחות מגוונים ורכים של תות אדום טרי ופטל, לצד פרחוניות ועשבוניות נעימה. המחיר: 99 שקלים.

יקב פלדשטיין, רוזה. אייל קרן,
אלגנטי וחד/אייל קרן

יקב רקנאטי, גרי דה מרסלאן 2022

רוזה יבש מענבי מרסלאן שמקורם בכרמים מקיבוץ מנרה. יין אלגנטי ועדין במיוחד בעל ניחוחות של פרחים, פרי הדר ופירות לבנים, ורעננות נעימה. המחיר: 109 שקלים.

יקב רקנאטי, גרי דה מרסלאן. עומרי מירון,
ניחוחות של פרחים, פרי הדר ופירות לבנים/עומרי מירון

יקב ננה, רוזה 2023

היין שנעשה מענבי גרנאש, ויונייה וסירה מכרמים הנטועים במצפה רמון, הוא רוזה יבש עם ניחוחות של אשכולית אדומה, פטל אדום ופרחוניות נעימה. יין עסיסי עם טעמי הדרים ופירות אדומים קלילים וחומציות מאוזנת. המחיר: 110 שקלים.

יקב ננה רוזה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יבש, אך עסיסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

יקב רזיאל, רוזה 2022

רוזה יבש מענבי מורבדר, סירה וקריניאן מהרי יהודה.

יקב רזיאל, רוזה. יח"צ,
ניחוחות עשירים ומפתים/יח"צ

יש לו ניחוחות פירותיים עשירים, מפתים ומגוונים, החל מהדרים וכלה בטרופיות, והסיומת ארוכה ומתמשכת. המחיר: 139 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully