וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוס חמישית: האפריטיף האולטימטיבי שיפתח לכם את התיאבון

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 14:08

לפני שמתיישבים לארוחת חג כבדה ועשירה, תמיד כדאי לשתות משהו קטן, מעורר תיאבון ולא פחות חשוב: כשר לפסח!

קמפרי. יח"צ חו"ל,
קמפרי/יח"צ חו"ל

באירופה, ניתן תמיד לראות אנשים אוחזים בכוס של משקה אלכוהולי כלשהו, ליד ובתוך בתי קפה וברים בשעות אחר הצוהריים, שבהן מסתיים יום העבודה.

בישראל היה נהוג לצאת לבלות בשעות הערב המאוחרות מאוד. אך בשנים האחרונות, מאז תקופת הקורונה, יותר ויותר אנשים מתחילים לצאת בשעות מוקדמות, ומנצלים את שעות ה- Happy Hour'', או אם נקרא למנהג הזה בשם האיטלקי הנחשק, אפריטיבו.

אם היינו צריכים לבחור אפריטיף אולטימטיבי, שנמכר ביותר בעולם כולו, כנראה שנבחר בקמפרי, משקה שקשה שלא לשים לב אליו בשל צבעו האדום הבוהק.

אפריטיף הוא משקה אלכוהולי שנוהגים לשתות לפני או כפתיח לארוחה. כלומר: משקה לא כבד, לא מתוק מדי, לעתים מריר, ועם אחוז אלכוהול שאינו גבוה. היות ובקרוב מאוד, נהיה כולנו מסובים סביב השולחן לארוחת ליל הסדר, קמפרי, שהוא, אגב, גם כשר לפסח, יכול להיות יופי של משקה פתיחה.

מקום הולדתו של עולם האפריטיפים המודרני הוא איטליה, שבה שותים משקאות מסוג זה החל מהמאה ה-18. המשקאות יהיו מבוססים לרוב על אלכוהול מענבים או דגנים בתוספת מרכיבים בוטניים כמו, עשבי תיבול, צמחים ותמציות פירות, שמעוררים את הקיבה ואת התיאבון לקראת הארוחה.

אחוז האלכוהול במשקה יהיה לרוב נמוך, כדי לא להקהות את חוש הטעם.

רומא בר דל פיקו. מתוך הפסייבוק של הקפה, צילום מסך
שותים ברומא אחר הצהריים/צילום מסך, מתוך הפסייבוק של הקפה

שמונים ושישה מרכיבים צמחיים

הכל החל בשנת 1862 כשהרוקח ג'ספרה קמפרי, לימים הבעלים של קפה קמפרינו במילאנו, יצר משקה מריר מתוק מתערובת עשבים וקרא לו על שמו, קמפרי.

אדון קמפרי יצר שינוי במנהגי המקום בכל הנוגע לשתיית המשקאות המרירים לפני הארוחה ולא אחריה, כמו שהיה נהוג עד אז. עד מהרה הפך שם המותג למילה נרדפת לזמן פנאי איכותי ומסעות הפרסום של המשקה היו מרהיבי עין וחדשניים' משנת 1880 ועד לימינו.

על פי קבוצת קמפרי, בהכנת המשקה משמשים 86 סוגים של צמחים, שורשים, עשבים, תבלינים ופירות. ביניהם: שורש ג'ינסנג, קליפות הדרים ולענה, המעניקה למשקה את מרירותו, כינין, ריבס, שמן ברגמוט ועוד.

מה עוד? לא נדע כנראה לעולם, כי המתכון נשמר כסוד משפחתי והשמועה אומרת כי כדי למנוע מצב שהנוסחה הסודית תאבד, מתי המעט שיודעים את הסוד לעולם לא ייסעו יחדיו ברכבת או במטוס, למקרה שתארע תאונה חלילה.

על פי הסברה, רק שלושה אנשים בעולם יודעים את סוד המתכון: נינו של ג'ספרה, המאסטר דיסטילר של המזקקה והרב הראשי של איטליה שנתן למשקה את אישור הכשרות. כן, גם את הכשרות לפסח.

עוד בוואלה!

משקשקים ומקשקשים: סנהדרינק ברדיו 103fm

לכתבה המלאה
קמפרי. יח"צ חו"ל,
משהו קטן לשתות לפני הגפילטע/יח"צ חו"ל

נעים מאוד, אמריקנו

טעמו של הקמפרי מריר, אך הוא מלווה גם במתיקות קלה ולא מעיקה, ולכן יתאים כאפריטיף לפני ארוחה, או ילווה בנעימות גם פגישה של אחר הצוהריים.

לרוב יגישו אותו בכוס גבוהה עם קרח וסודה. יש שמעדיפים טעם פחות מריר ויוסיפו לו מיץ אשכוליות. אחד השימושים הנפוצים ביותר של הקמפרי הוא השילוב בקוקטיילים.

הקוקטייל המוכר ביותר שמשלב קמפרי הוא נגרוני, אך קדם לו הקוקטייל אמריקנו, אותו הגיש ג'ספרה קמפרי בבית הקפה שלו קמפרינו כבר בשנות ה-60 של המאה ה-19.

בתחילה נקרא הקוקטייל בשם מילאנו-טורינו בשל מקור מרכיביו, הקמפרי ממילאנו והוורמוט מטורינו. בתחילת המאה ה-20 האיטלקים שמו לב לכך שהאמריקנים אוהבים אותו מאוד ורבים מהם מזמינים אותו ולכן שונה שמו לאמריקנו.

אמריקנו היה הקוקטייל הראשון שהזמין ג'יימס בונד בספר הראשון בסדרה של איאן פלמינג, קזינו רויאל, ואתם תוכלו לעורר איתו את התיאבון של האורחים שלכם לפני ארוחת החג.

קוקטייל קמפרי. יח"צ,
ערבבו אותו, אל תעשו לו חשבון/יח"צ

קוקטייל אמריקנו

מה צריך:
30 מ"ל קמפרי
30 מ"ל ורמוט אדום
סודה
קרח
פלח תפוז או לימון לקישוט

מה עושים:
ממלאים את הכוס בקרח, מוזגים את הקמפרי והוורמוט, מוסיפים סודה עד לשפת הכוס, מוסיפים בוחשן ומקשטים בפלח תפוז או לימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully