וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם מהתנור: הפיצה ובר היין שיחזירו את החיים לבן יהודה

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 11:29

היא אוהבת ברי יין ואוהבת פיצה. כשהיא ראתה מקום חדש שמשלב את שתי האהבות שלה, טליה לוין לא יכלה להתאפק ותפסה לשיחה, לפני כולם, את האיש שעומד מאחורי המקום הכי מסקרן בעיר

עבודות הרכבת הקלה ברחוב בן יהודה, תל אביב, 19 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הנה באה הרכבת. עד אז, תיחנקו/ראובן קסטרו

בני הארבעים ומשהו, שעברו לתל אביב בתחילת שנות האלפיים זוכרים את אחד ממקומות הפיק אפ המשובחים והבלתי נשכחים שלה, 'אליעזר בר', שהיה קפה ובר שכונתי סוער בצפון רחוב בן יהודה.

'אליעזר בר', ו-'קפה בגדד' שהיה בבעלות ראש המוסד כיום רונן בר, היו פניני הדייטינג של הצפון הישן, לפחות מבעד לעיניה הפעורות של בת ה 25 שהייתי אז.

לא מזמן, תוך כדי הליכה ברחוב בן יהודה סמוך לשדרות בן גוריון, ראיתי שלט ועליו כתוב: 'אליעזר'. כל הזיכרונות התעצמו למראה הכיתוב הנוסף: 'פיצה ובר יין'.

אני אוהבת פיצה ואוהבת ברי יין. לכן החלטתי לעלות על הסיפור של המקום ושל האיש שעומד מאחורי 'אליעזר' החדש (ממש אין קשר לישן), ולבשר כאן, לפני כולם, על פתיחתו של המקום הכי מסקרן בשכונה ממש בימים הקרובים.

מאחורי הבר עומד אחד מהיזמים המוכשרים והצנועים בתעשייה, קוראים לו אמיר אפרתי, איש חיי לילה לשעבר, שעבד כמעט בכל המקומות המוכרים בעיר.

לפני קצת יותר משש שנים הוא החליט לעזוב את עולם המסיבות. אפרתי פתח את "אוזן פיל" ברחוב דיזנגוף, שבתקופת הקורונה הפך גם למשתלה (והמקום עם הג'חנון הכי טעים בשבת), ואחר כך את 'פור דו סול' מסעדת החוף, עם המרפסת השווה בכיכר אתרים (צמוד ל 64 המדרגות), קו ראשון לשקיעה.

קפה בגדד. עדי אבישי, מעריב
פנינת הדייטים של הצפון המאוד ישן/מעריב, עדי אבישי

מחייה הכיכר העברית

אפרתי היה האיש הראשון שהצליח להחיות מחדש את כיכר אתרים מאז שהורידו ממנה את הפסל המתפורר של הקוף בשנות התשעים, לגרום לעירייה להאיר את הכיכר בלילה, ולכל תל אביבי שהמילה "לשבת בבר על הים" עשתה לו גירודים של תיירים, לשנות את דעתו.

העיתוי לפתיחה של מקום חדש הוא לא מושלם בלשון המעטה. אבל החוזה על 'אליעזר', שאותו הוא פותח יחד עם השותף שלצידו לאורך השנים, אורי צידון, נחתם לפני השבעה באוקטובר.

כשועל ותיק בתחום וכמי שהצליח לשרוד את משבר הקורונה ולהמציא יש מאין בעסקים שלו, אפרתי לא חושש ומסביר שקודם כל חשוב לו לתת מענה לקהל כמה שיותר רחב.

בנוסף, אפרתי הוא גם חלק מיוזמי קהילת 'המלאכים של ערן' ומחלק את זמנו בין ארגון וסיוע לבין הפעילות העסקית שלו. הקהילה, שהוקמה במהלך מבצע "צוק איתן" ונקראת על שם חברו של אפרתי, ערן חזן שנפטר בנסיבות טרגיות, מסייעת במתחם שלה ב-"אקספו" ללוחמים, משפחות נזקקות, מפונים וכל מי שזקוק.

כמו שאפשר להבין, לא היה קל לתפוס אותו לשיחה, כשהוא נמצא בישורת האחרונה לקראת הפתיחה של 'אליעזר'. השף יהיה שניר צפניה, והקונספט הקולינרי הוא פיצה כנענית בטאבון ובר יין.

עוד בוואלה!

מבטיח ומקיים: היקב שפתח מסעדה איטלקית בתל אביב

לכתבה המלאה
כיכר אתרים תל אביב. ראובן קסטרו
לשבת בלי להתגרד/ראובן קסטרו

זו לא תהיה פיצה רגילה

"אם בנאפולי מכינים פיצה נפולטנית קלאסית, ובארה"ב פיצה אמריקאית, אנחנו מכינים פיצה כנענית. (אמיר אפרתי)

מי שמכיר את המקומות של אפרתי, יודע שגם כאן חייב להיות טוויסט. "זו פיצה כנענית." הוא אומר. "אם בנאפולי מכינים פיצה נפולטנית קלאסית, ובארה"ב פיצה אמריקאית, אנחנו מכינים פיצה כנענית. היא לא דקה מאד, אבל קריספית וגם לא שומנית ועבה. היא משלבת את כל העולמות יחד, כמו שאנחנו מאמינים."

יהיו גם משלוחים, וגם מנות נוספות. אחר הצהריים אפשר להגיע לשם עם המשפחה ובערב לשבת על הבר.

לדברי אפרתי: "אנחנו פונים לכולם גם מבחינת שמירה על רמת מחיר. בשום עסק שניהלתי לא השתגעתי עם זה. אני מאמין שמגיע ללקוחות לקבל את התמורה הטובה ביותר עבור כספם, וגם לאפשר לכולם להנות".

אליעזר, פיצה ובר יין. שי טוקר,
לא פיצה רגילה/שי טוקר

בשורה חדשה לבן יהודה

בשעות הערב המאוחרות יותר, המקום יתפקד גם כבר יין, "עם מגוון יינות החל מהקלאסיים ועד מבחר גדול ומעניין לאנשים שמבינים ביין ומחפשים גם את הדברים המיוחדים."

"אליעזר - פיצה ובר יין" היא בשורה חדשה ומרעננת לאזור המרכזי של בן יהודה, שבשל עבודות הרכבת הפך להיות כמו מצבה למה שהיה פעם אחד הרחובות הסואנים בעיר.

הרבה עסקים נסגרו ברחוב, ובטווח שבין בן גוריון לפרישמן כמעט ואין נפש חיה. הפתיחה של המקום לא רק מעוררת סקרנות אלא גם מעודדת את שאר בעלי העסקים בסביבה להחיות את האזור שוב.

'אליעזר' יחל לפעול ממש בשבוע הקרוב. כשאתם באים, תגידו שאני שלחתי אתכם.

איפה: בן יהודה 126 תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully