וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עילת המרירות: שבוע נגרוני בישראל

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 15.9.2023 / 12:02

כל מה שצריך לדעת לקראת הפסטיבל הבינלאומי לכבוד הקוקטייל האהוב, קצת על הקוקטייל האהוב בכבודו ובעצמו, ומתכון קלאסי, כדי שתוכלו לעשות אותו בעצמכם

לא באמת ידוע מתי הומצא הנגרוני, קוקטייל שמבוסס על קמפרי, ורמוט אדום וג'ין. על פי האגדה, הוא עורבב לראשונה באיטליה בשנות ה-20 של המאה הקודמת ונקרא על שם הרוזן האיטלקי קמיליו נגרוני שחי בפירנצה. הרוזן נהג להזמין בבר הקבוע שלו בפירנצה קוקטייל אמריקנו, אך מכיוון שהקוקטייל לא היה חזק מספיק לטעמו, ביקש מהמוזג להחליף את הסודה במנה של ג'ין לחיזוק המשקה. למרות המרכיבים האלכוהוליים הרבים הוא נעים ורך לשתייה, כנראה בזכות הקמפרי, שנותן לו אופי מיוחד.

על אף שהומצא לפני כ-100 שנים, מצליח הנגרוני לשמור על מעמדו כאחד הקוקטיילים הפופולריים המהווים את אחד ממרכיבי היסוד של כל תפריט קוקטיילים טוב.הוא גם נכלל ב-'רשימת המשקאות הבלתי נשכחים' של איגוד הברמנים הבינלאומי, הידוע גם כתנ"ך של הברמנים.

קוקטייל נגרוני. קמפרי,
בלתי נשכח. קוקיטייל נגרוני/קמפרי

חמישים מסעדות וברים. ותרומה לקהילה

זוהי השנה האחת עשרה, שבה מותג האפריטיף האיטלקי הידוע Campari, עורך פסטיבל בינלאומי לכבוד הקוקטייל האהוב, בברים נחשבים, ב-160 מדינות ברחבי העולם. ואם יש סיבה למסיבה, אנחנו בפנים.

שבוע נגרוני, שיגיע לישראל, בפעם הרביעית, בתאריכים 18- 23 בספטמבר יצוין ביותר מחמישים מסעדות וברים ברחבי הארץ, ועם עם קוקטיילי נגרוני מיוחדים. בין המשתתפים: דלאל, ג'וזפין, קפה אירופה, פארוק בשוק בתל אביב, ואספר וקרודו בחיפה, זאלמה בבאר שבע, גטסבי והסדנה מקבוצת מחניודה ירושלים ועוד. את הרשימה המלאה תוכלו למצוא באתר קמפרי ישראל.

לראשונה במסגרת חגיגות שבוע נגרוני ייערך אירוע בסימן תרומה לקהילה למוזמנים בלבד בבר הקוקטיילים קלאביס קלאב בתל אביב. 48 ברמנים ובעלי ברים מכל רחבי הארץ יגישו במשך 24 שעות קוקטיילים בהשראת נגרוני. ועל כל קוקטייל שיימכר, תתרום קמפרי ישראל 10 שקלים לעמותת "DOGS R US", הפועלת להצלת אלפי כלבים בשנה.

פרטים מלאים באתר קמפרי ישראל

קוקטייל נגרוני. ShutterStock
יש מסיבה. ואנחנו בפנים/ShutterStock

עשו זאת בעצמכם: מתכון לנגרוני קלאסי

מה צריכים: (לכוס נמוכה אחת)
25 מ"ל קמפרי
25 מ"ל ורמוט אדום
25 מ"ל ג'ין יבש
קרח
סליל קליפת תפוז לקישוט

מה עושים:
ממלאים את הכוס בקרח. מערבבים בשייקר את כל המרכיבים יחד בכפית במשך 30-20 שניות. מסננים את הקוקטייל לתוך הכוס ומקשטים בקליפת התפוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully