וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנקייקים ב-24 שקלים, ולא רק הם: הקיץ הזה בהחלט השתגע

21.7.2024 / 6:00

קבלו את ארוחת השנה, לפחות: החדשות הטעימות של ישראל

בנדיקט R&D, תל אביב/יניב גרנות

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - קבלו את ארוחת השנה, לפחות. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

פתיחת דלתות, OCD

OCD, תל אביב. חיים יוסף,
מסעדת OCD/חיים יוסף

מסעדת הדגל של המטבח הישראלי - כן, בדיוק כך - בהובלת רז רהב חוזרת לפעילות לאחר השבתה כפויה בצל המלחמה.

ההזמנות כבר נפתחו, הביקוש כבר מציף, ותאריך היעד על לוח השנה נקבע ליום שני (05 באוגוסט). מחיר: 669 שקלים לארוחת הטעימות המיתולוגית למדי, ולחוויה של כשעתיים וחצי.

OCD

חדשות האוכל

נכון, *ללא* הגבלה: אחד הבראנצ'ים האהובים בת"א חוזר, טוב יותר

לכתבה המלאה

24-7, בנדיקט

פנקייק, בנדיקט. אפיק גבאי,
פנקייק של בנדיקט/אפיק גבאי

קבוצת המסעדות הישראלית חוגגת את לוח השנה הלועזי וממנפת את יום רביעי הקרוב (24 ביולי) לכדי פסטיבל מושחת במיוחד.

התכנית כוללת שיגועים כמו קפה ללא תחתית לאורך היום, שולחן אחד בכל מסעדה שיזכה ב-19:00 לבשורת "על חשבון הבית", וגם מנות מקוצצות תמחור שיתייצבו על 24 שקלים סמליים - ראשונות כמו רושטי, צלעות תירס וארוחת בוקר חלומי, קוקטיילים דוגמת אפרול שפרית ובנדיקט סמאש, כוס יין רוזה וגם פנקייקים כמובן, עם קינדר, לוטוס, פררו, שוקולד לבן ואוכמניות, בננות וקומבינציית פיסטוק ושוקולד לבן.

בנדיקט

פסטיבל בירה, מלצר

מלצר בית בירה, ראשון לציון. אמיר מנחם,
מלצר בית בירה/אמיר מנחם

בית הבירה המרהיב של עמית מלצר בראשון לציון חוגג שנתיים עמוסות מזיגות בפסטיבל מוגזם ונהדר כאחד.

יהיו פה, בין היתר, לא פחות מ-190 סוגי בירה, לרבות חמישים חביות ושגרירות נדירות, הדרכות וטעימות של מבשלות בוטיק, הרצאות ומסיבות, קריצות לאספנים, מכירת מרץ', הרבה פינוקים וגם DJ כמובן. בכל זאת חגיגה.

האירוע, שיתקיים בימים רביעי-שישי (24-26 ביולי) יכלול בירת זרעי כוסברה ומלח, בירת קקטוס וליים, בירת אורז אדום, בירת ורדים מתיישנת, בירת בירת בננות ובירת שוקולד, וכן קוקטיילים (מבוססי בירה, נו מה).

אלו, וגם תפריט האוכל (קרואסון פרעצל עם נקניקיות צ'וריסו ופרגית, למשל, וופל בלגי עם קורנדביף ורוטב צ'דר, או מיקס ים מטוגן) המושחת ייהנו גם מהאפי האוור (16:00-17:00, 30% הנחה), כך שהשנחה רק מתגברת.

מלצר בית בירה

ארז, חנן ואליעד, אונזה

ארז קומרובסקי עם אליעד דנון, אונזה. ולדה טרוגמן,
ארז קומרובסקי ואליעד דנון/ולדה טרוגמן

חדוות האירוח של אליעד דנון ומסעדת אונזה לא עוצרת. להיפך. והפעם - ככל הנראה ארוחת השנה, כחצי שנה לפני שהשנה הזאת חושבת בכלל להסתיים.

ארז קומרובסקי וחנן עזרן יגיעו לשוק הפשפשים ביום שני (22 ביולי) למה שכבר הוגדר על ידם כארוחה חד-פעמית "מטורללת". ולראייה, הבטחה לטאבון גדול שיוצב בסימטה השמחה ביותר בעיר, כמגביר-חיוכים.

יהיו פה, על האש ועל כל האנרגיות האלה, קישואים מטוגנים עם יוגורט כבשים וגבינה בולגרית, חציל תאילנדי שרוף ומוחמץ עם ממרח אג'דה טורקי ופרחי שומר, "סלט יפו" עם עגבניות, בעג'יר, פאקוס ומלוחייה, לקרדה עם אבטיח, פסטורמה עם גרגירי חרדל מוחמצים ולחם שרוף, אקמק בטאבון עם ריבת פלפלים שרופים, אריסה ולימון כבוש, שיפוד תרנגולת עם סברס, דבש-ליים וצ'ילי אדום, מחבת מוח וצלפים בציר עוף וכן טחול ממולא בצל מקורמל וחלקי פנים עם רוטב עגבניות חריף וגרמולטה ירוקה.

לקינוח, יוגשו התפרעויות נוספות דוגמת קאימק ושזיפים שיצאו מהטאבון, ריבת משמשים עם גלידת שמנת חמוצה, טימין ושמן זית, וקרם דיפלומט עם תפוחי עץ אנה לוהטים, חמאה חומה וגלידת יוגורט. טירוף, כבר אמרנו.

אונזה

Pairing Night, יקב צרעה והוטל מונטיפיורי

הוטל מונטיפיורי, תל אביב. אלון שטסל,
צוותי יקב צרעה והוטל מונטיפיורי/אלון שטסל

המסעדה התל-אביבית והיקב מהרי יהודה משתפים פעולה לכדי ערב התאמות שמבטיח "13 מקומות, 5 כוסות, 5 מנות והפתעה".

האירוע, שיתרחש ביום שלישי (23 ביולי), ממשיך את מסורת האירוח של המסעדה, וקבוצת R2M של רותי ברודו כולה. הוא יכלול חמישה יינות שבחר ערן פיק, וחמש מנות שיצר עבורן ברק חסן - מיסטי הילס מתיישן ונחשב לצד צלעות טלה עם ירקות שורש, דובדבנים ופטל שחור, למשל - סביב שולחן אבירים עם נרות ופרחים, ומזימה להתנתק לרגע מכל מה שבחוץ. מחיר: 670 שקלים.

הוטל מונטיפיורי

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully