וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכמת חיים, חכמת מטבח, ביחד: ארוחת ראש השנה של רביבה וסיליה

24.9.2024 / 6:00

כי יש, ויש

שוקולד, רביבה וסיליה/יניב גרנות

איך שלא נסתכל על זה, הימים שמובילים לערב ראש השנה הנוכחי, ובעיקר לארוחת החג המסורתית, עושים הכול כדי להרחיק אותנו מהמטבח, ולהצמיד אותנו למקומות אחרים בבית - למסך הטלוויזיה והסמארטפון, באופן טבעי, ליקירינו הזקוקים כעת, יותר מתמיד, לחיבוק, ולכל מקום בעצם שאינו מצריך עבודת ראש מאומצת, מתישה.

"שותפות גורל, שלנו ושלהם": נתחי הבשר שזוכרים את הצפון בערב החג

החיבור הזה מוביל כמובן לאינספור הצעות ורעיונות של אוכל מוכן, משלוחים מקוריים ומארזים ששואפים להקל עלינו כמה שיותר. כמו כל שנה, נכון, אבל במיוחד השנה, בהחלט. בתוך אלה, יש בחוץ הרבה מאוד אפשרויות ובחירה מרובת סימונים פוטנציאליים, רובה ככולה טובה ומספקת, מצוינת אפילו. ויש את רביבה וסיליה.

ראש השנה 2024, רביבה וסיליה. יעל יצחקי,
דף חדש. ראש השנה של רביבה וסיליה/יעל יצחקי

מוסד האירוח הוותיק (36 שנים, כולם סופרים בהערכה) השכיל מזמן לשלב משהו מכאן ובריחה קטנה לשם, ישראליות אמיתית וחוצת-עדות ומטבחים עם טאץ' צרפתי בייבוא ישיר. זה בא לידי ביטוי במקום עצמו, שהוא רביבה וסיליה ברמת השרון (או תל אביב), וזה בא לידי ביטוי הרבה לפני נקודת הקצה הזאת, בתוככי חדרי העשייה וחללי הרעיונאות (כן, כולל השוקולד החדש והנהדר).

וכך, שנים של ניסיון ושנים של למידה נערמו יחד לעשורים של חכמת חיים וחכמת מטבח, ולגיבוש הפלטפורמה הנכונה ביותר שלהם, ושלכם, שסופה ארוחת חג כהלכתה - בבית ובמשרד, בקטן או בגדול.

כל הטריקים, כל הסודות

עמוד המתכונים הגדול של ראש השנה

לכתבה המלאה
ראש השנה 2024, רביבה וסיליה. יעל יצחקי,
ארוחת חג כהלכתה. ראש השנה של רביבה וסיליה/יעל יצחקי

יש כאן, בין היתר, ראשונות דוגמת מרק עוף צח עם ירקות שורש וקרעפלך עוף ובצל שמגיעים איתו כמעט על אוטומט, גפילטע פיש (6 יחידות ב-140 שקלים) וכבד קצוץ עם בצל מטוגן וביצים קשות (68 שקלים לקוספת חצי ליטר), חציל קלוי ורוסטביף קר ופרוס, וגם סלמון מעושן עם צלפים, לימונים וגבינת שמנת (260 שקלים ל-ק"ג).

העיקריות עושות אותו דבר, למעשה - מציבות התלבטויות ודורשות כושר החלטה אמיץ. קיש בצלים ודבש עם גבינת עזים (150 שקלים) הוא בגדר מאסט, ויתאים היטב גם לארוחות אחרי החג שאליהן מגיעים כבר ללא אוויר כלל. איתו, יש מאפה חצילים על בסיס בצק עלים, פילה לברק ופילה סלמון ברוטב מיסו הדרים, ירקות שורש בקארי אדום, שוקי עוף עם צימוקים (84 שקלים לשש יחידות), ביף בורגיניון כהלכתו ומנעד קציצות מצוין - פרסה עם רוטב יוגורט ועשבי תיבול, עוף בלימון, דגים ברוטב עגבניות וכן בקר בפירות יבשים (56-94 שקלים).

ראש השנה 2024, רביבה וסיליה. יעל יצחקי,
דרוש כושר החלטה. ראש השנה של רביבה וסיליה/יעל יצחקי

העסק נסגר, נו מה, עם קינוחים, והרבה מהם.

קוגלהוף דבש קלאסי ועוגת שקדים-תפזוים בחושה, טארט תפוחים בקרמל (160 שקלים) עם קרם שקדים עשיר ועוגת גבינה באסקית למי שאינו לחוץ על מסורת, טארט לימון עם מרנג איטלקי שחום ועוגת "מון בלאן" עם הרבה וניל והרבה פטל וגם עוגן שולחני בדמות קערת זכוכית עמוקה ומרשימה, מסכמת אירוחים ומכניעה אורחים, ובה שכבות של דבש, פיסות תפוחי עץ מתובלים ומבושלים וקרם מסקרפונה סמיך ומתקתק - כף בלבד, רצוי לבד, עד שהכול מסביב ישתפר.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully