וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצוות מפוצלים: שלושה יינות שמאתגרים את המיינסטרים

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 10:18

אירועי הימים האחרונים הביאו את טליה לוין להתנחם בכמה בקבוקי יין שכל אחד מהם מאתגר בדרכו הייחודית את הזרם המרכזי. מדור קיצוני

יינות יקב אובלס. טליה לוין, מערכת וואלה
טביעת יין אחרת. היינות של אובלס/מערכת וואלה, טליה לוין

אם לא מספיקה האינטנסיביות של תקופת החגים, גם הימים האחרונים הביאו איתם יותר מידי התרחשויות. בין בקבוק לבקבוק שפתחתי, בין אם לחגוג ובין אם לנסות להעביר את ההמתנה לתגובה שלנו ואז לתגובה שלהם וחוזר חלילה, תהיתי אם יום אחד נוכל לחיות פה שוב על האמצע ולא על הקצוות. תשובה לא הייתה לי, אבל היה לי יין בכוס, ובינתיים זה היה מנחם מספיק.

שלושה בקבוקים מעניינים שתיתי השבוע שלושתם מהקצוות, אם כבר החיים שלנו על הקצה. שלושתם נעשים ביקבים שלא תמיד נמצאים במרכז תשומת הלב וחבל שכך. שניים מהם יצרנים מקומיים קטנים, ועוד אחד בינוני פלוס בגודלו, שבשבועות האחרונים ההתרעות של חיזבאללה הגיעו גם אליו.

אז נתחיל איתו. מדובר ביקב נטופה שבזמן הזה בכל שנה אנחנו עוצרים בו בדרך לבילוי החגים הקבוע שלנו בגליל התחתון עם המשפחה. ליקב נטופה יש יינות שאני מאד אוהבת, ואחד במיוחד שאני עוקבת אחריו מידי שנה מסדרת תל קאסר.

'מורסיר 2021' , הוא בלנד לא שגרתי של 90% מורבדר ועשרה אחוזי סירה, שמתכנסים ליין בשל, טעים, קליל ונעים מאד בחך. יין מושלם לחובבי אדומים, שאינם אוהבים יינות כבדים. אם היינו עכשיו נניח על הכנרת בשעת השרקייה, לגמרי הייתי פותחת אותו.

המחיר: 130 שקלים

יקב נטופה, תל קאסר, מורסיר. יח"צ,
בשל וטעים/יח"צ

לא מתווכחת עם אמנים

את היינות של צליל אובלס, פגשתי לפני קצת יותר משנתיים, כשהוא רק התחיל לשווק אותם בארץ. כמו שבמוסיקה יש את המיינסטרים בצד אחד, ויש את האמצע, ובקצה יש את האינדי המוצלח, שאתם רוצים לשמוע בפטיפון עם חריקות של תקליט ולא בשום צורה אחרת. לאובלס יש טביעת יין אחרת מכל מה שאי פעם טעמתי.

כשפגשתי אותו לפני החג, הוא התעקש שאטעם את היינות אותם הוא מייצר באיטליה (בפיימונטה ופוליה) בסדר שהוא חושב שנכון, ולא בסדר המקובל. אני אף פעם לא מתווכחת עם אמנים.

ראו זאת כהמלצה גורפת לכל היינות, אבל ספציפית רוצה להמליץ על אלפיניה, בלנד של סוביניון בלאן וריזלינג מהאלפים האיטלקיים עם אדפטציה כחול לבן.

יין מינרלי, מרווה, מרענן, חד ומעביר כל לגימה מקצה לקצה, קצת כמו מדינת ישראל רק בפן הטוב של הקצוות.

המחיר: 80 שקלים

עוד בוואלה

"קל לעשות יין טוב, קשה למכור אותו"

לכתבה המלאה
צליל אובלס, יין אובלס. יח"צ,
לא להתווכח איתו. צליל אובלס/יח"צ
רמי נעמן, יקב נעמן. באדיבות המצולם,
יקב נעמן, רמות נפתלי/באדיבות המצולם

קלאסיקה, אבל עם טוויסט

את היינן רמי נעמן פגשתי בעניין הסרטים שהוא עשה. זה היה ברמות נפתלי, עם היקב שצמוד לבית המקסים שלו ושל אשתו בטינה, בתקופה שהיה אפשר לטייל שם. זכיתי גם לטעום כמה יינות עוד לפני שהתאהבתי ביין.

לפני כמה שבועות נתקלתי שוב ברמי, שהיקב שלו מאז כבר הספיק לזכות בהרבה פרסים, וטעמתי שוב. הפעם כמי ששתתה כבר כמה בקבוקים בחייה.

היינות שלו מיועדים לחובבי יין אמיתיים, לאוהבי קלאסיקה אבל בלי לוותר על הטוויסט. לצד התקווה שתושבי רמות נפתלי בפרט ותושבי הצפון בכלל יחזרו מהר הביתה, אני רוצה להמליץ על "black velvet" שחיבבתי אז (תמיד הייתי אישה של אדומים) וגם היום, בלנד של מרלו, קברנה פרנק ופטי ורדו.

המחיר: 120 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully