וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צליל מכוון: היין הטבעי של אובלס

טליה לוין

12.5.2022 / 17:00

מעשה שמתחיל בתעלומת רשת ומסתיים בשיחה עם יינן, חקלאי ויזם יין, וכמה יינות שאינם שגרתיים כלל

יום אחד פנה אליי עדי, מאזין וותיק לתוכנית שלנו ברדיו ושתיין מוסמך ומכובד, שאל אותי אם אני מכירה יין מסוים והמליץ עליו בחום. הוא צירף תמונה, והתווית עליה התנוסס השם 'אובלס' סקרנה אותי, אז עשיתי קצת גוגל, אבל מלבד כמה מילים ספורות לא הצלחתי להתחקות אחרי המותג שהדיף ניחוח איטלקי.

אני אוהבת תעלומות רשת, בפרט אם הן קשורות ליין, לכן לא היססתי ומיד שלחתי הודעה בעמוד הפייסבוק של "יין אובלס" - "מי אתם?". כעבור כמה שעות חזר אליי היינן, ואז גם התברר לי שאובלס, הוא שם משפחתו של צליל. צליל אובלס - ואם זה נשמע חו"לי, זה מכיוון שאובלס זה מחזור באוסטריה. צליל הוא יינן, חקלאי ויזם יין (כך נראה לי הכי מדויק לכנותו) שעשה תואר שני בפילוסופיה, בשלב מסוים בחיים התחשק לו ללמוד באיטליה וכך מצא את עצמו בעולם היין. הוא מספר שבתחילת הדרך אפילו לא ידע מה זה יין, ואיך לטעום. "יצא לי בתקופת שהותי בפיאמונטה לטייל עם חברים ביקבים קטנים, ולמדתי ממש תוך כדי תנועה".

פיימונטה איטליה. ShutterStock
פיאמונטה. התחלה טובה/ShutterStock

תרגיל בקומפוזיציה

המסלול של צליל אובלס נשמע לי קצת כמו חלום שמתגשם. אני אוהבת לחקור את סיפורם האישי של אלה שמחליטים לעזוב הכל וללכת אחרי תשוקה לא מוסברת. לא צריך להסביר שעבודה בתעשיית היין ובוודאי בכל הנוגע לייצור יין אישי, היא קצת כמו לרצות להצליח בתעשיית הקולנוע, יש המון שחקנים, רבים מוצאים את עצמם ממלצרים בדיינרים בצידי הדרך או מתאבדים על יד השלט: הוליווד. ועדיין, יש את אלה שיש להם מספיק סבלנות להמתין שהם יבשילו, ובסוף יד המזל נוגעת בהם.

נדמה שיד המזל נגעה גם באובלס. אחרי התואר שעשה בפירנצה וטורינו, הוא לקחת את אשתו דאז והילד והם נסעו לניו זילנד למה שנקרא "לעשות בציר". התשוקה תמיד הייתה ליין טבעי, "לא מהמקום הטרנדי" הוא מסביר לי אחרי שהתלהבתי ואמרתי לו שכולם בארץ גילו עכשיו את הקסם, אלא מתוך הבנה עמוקה בחקלאות ומתוך מחקר חקלאי מעמיק וארוך.

"התמקדתי ברעיון של להביא פן של טרואר", ייצור יין טבעי על שמריו הפראיים שנמצאים בכרמים. וכך לפני בערך חמש שנים הוא שב ארצה, חיפש את עצמו והבין שהיצירה שלו היא ביין. מפה לשם, אחרי ניסיונות, מחקר השטח ותכנון, יצאה קולקציה. "עשיית יין טבעי היא בהתחלה ממש כמו מוסיקה קלאסית, לעשות תרגיל בקומפוזיציה. יין טבעי זה לא לקחת ולזרוק מתחת לעץ ולקוות שיהיה בסדר, זו עבודה מאד מסודרת ומתוכננת".

עוד בוואלה!

מופע שנות ה-70: ביקור ביקב הדר

לכתבה המלאה
יין אובלס. יח"צ,
יין טבעי על שמריו הפראיים/יח"צ

מעבר לטרנד

בישראל הוא משתף פעולה עם יקב 'כרם ברק' ויקב 'לוטם', ובאיטליה הוא מייצר יין בשיתוף פעולה עם ייננים ואנשי מקצוע שליוו אותו בתחילת הדרך, ושהייתה לו מספיק תעוזה לגשת אליהם ולהציע: בואו נעשה יין יחד. התוצאות מדברות בעד עצמן. כיניתי את אובלס יזם יין, ואפשר לומר שעוד בטרם הגיע הטרנד של היינות האורגנים והטבעיים ארצה, הוא לקח את העשייה שלו לכיוון חקלאי מחקרי, לניסוי וטעיה של הבנת הטרואר, לשמרי הבר הפראיים שגדלים בכרמים, ובסופו של דבר להפקה של יין נקי ומרתק. הטרנדים אגב, לא ממש מעניינים אותו, "מה שמעניין זה הכרת הזנים המיוחדים של הענבים, והיצירה דרכם של יין חדש".

יין אובלס. יח"צ,
יינות נקיים ומרתקים/יח"צ

היינות של אובלס

אז מה יצא? בריקו רוסו 2018, בלנד של ענבי ברקטו ואלבה רוסה (זנים מאזור פיימונטה) סירה-מלבק, ללא התערבות, בתסיסה טבעית, ללא שמרים, תוספים או סינון. רוזה מענבי קברנה סוביניון וארגונייז' מאלנטג'יו, פורטוגל, ומוסקטו ד'אסטי מהכרמים של ויוטי.

אובלס מבטיח שבקרוב יהיו גם בלנד לבן מפיאמונטה, וקריניאן ישראלי. למי שמעוניין, ממליצה לחפש אותו בפייסבוק וגם למהר להזמין מה שיש מכיוון שהבקבוקים הלא רבים נגמרים איך אומרים בעגה: בטיל!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully