וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ 2022: הנה זה מתחיל

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 30.4.2022 / 15:23

העונה הלוהטת נפתחת באופן רשמי, עם יינות לבנים שאסור לפספס, תוכניות לסיור בסקוטלנד ומזקל אומנותי. שתו משהו, יהיה חם

הקיץ, כמו ששמתם לב כבר כאן וזהו זמנם של היינות הלבנים. נכון, המוסכמה לגבי התאמתם של יינות לבנים לימים חמים ויינות אדומים ליינות קרים, רלוונטית כמו המוסכמה לגבי התאמתם של יינות לבנים לדגים ואדומים לבשר, כלומר: לא רלוונטית כלל, ובכל זאת, יין לבן צונן, יהיה הבחירה של רובנו בימים החמים. ואם כבר יינות לבנים, למה שלא תמצאו לאלה מקום במקרר שלכם.

מתרחצים בחוף בת ים, 24 ביוני 2020. ראובן קסטרו
רק אני והלבן שלי/ראובן קסטרו

יקב תבור, הר, לבן 2021

למרות שקולומבר, אחד הזנים המותרים לשימוש באזור קוניאק, נטוע בישראל בכמויות לא קטנות, עד לשנים האחרונות נטו היצרנים להצניע את הנוכחות שלו. בעיקר מסיבות תדמיתיות. למרבה השמחה, אנחנו יכולים לפגוש לאחרונה לא מעט יין יינות שמתבססים עליו וכבר לא מתביישים בו. 'הוא מאוד מתאים לאקלים שלנו, קל לגידול ולא יקר', אומרים עליו ביקב תבור. לכן אפשר לעשות ממנו יופי של יינות במחירים נגישים. היין, שנעשה ברובו מקולמבר עם תוספות קלות של זנים לבנים נוספים הוא רענן וקליל, עם טעמי פרי נקיים וחמיצות טובה, ומוצע במחיר שמאפשר לשתות ממנו עוד ועוד. המחיר: 35 שקלים

עוד בוואלה!

דלתון לעכשיו: חדשות מהגליל

לכתבה המלאה

יקב טפרברג, אימפרשן, גווצרטרמינר 2021

הזן בעל השם שעד לפני מספר שנים, נחשב כאן לבלתי ניתן להגייה, הפך לאחרונה לבן בית בלא מעט מקררים וזה לא מאוד מפתיע. הניחוחות המתובלים שמאפיינים אותו, באווירת פרי טרופי ומי וורדים, הופכים אותו ליין שקשה מאוד לסרב לו, והטעמים המתקתקים, שהא מציע בדרך כלל, מחלישים את ההתנגדויות אפילו יותר. הגוורצטרמינר מסדרת אימפרשן של יקב טפרברג, נעשה מענבי כרם במצפה רמון ומציע ניחוחות מאופקים יחסית, טעמים מאוזנים ואחוז אלכוהול מתון. בקיצור: יין שקשה מאוד להפסיק לשתות. המחיר: 45 שקלים

יקב טפרברג, אימפרשן, גוורצטרמינר. איל קרן,
יין שקשה להפסיק לשתות/איל קרן

יקב הרי גליל, אביב לבן 2021

סדרת 'אביב' של יקב הרי גליל היא סדרה שמיועדת להימכר במסעדות וברי יין בלבד. היין הלבן בסדרה, מכיל ברובו ענבי סוביניון בלאן, וקצת פחות משליש ענבי ויונייה, אחד הזנים הלבנים של עמק הרון בצרפת, שהיו מי שחשבו, לפני עשור או שניים, שיוכל להתאקלם בישראל ולתת פייט לשרדונה המקומי. על מעמדו של השרדונה הוא לא ממש השפיע, אבל יקבים שהמשיכו להתנסות בור, כמו יקב הגליל, מצאו שהוא יכול לתרום לא מעט לאופיים של בלנדים לבנים. מדובר ביין פרחוני ומלא חיים, עם טעמי פרי כתום, מרקם נעים וסיומת ארוכה. נמכר במסעדות בלבד

יקב הרי גליל, אביב לבן. יח"צ,
פרחוני ומלא חיים/יח"צ

יקבי כרמל, הסדרה האזורית, גוורצטרמינר 2021

היין של כרמל, שנעשה מענבי הרי יהודה וזכה השנה במדליית זהב בתחרות Best Value בה מתמודדים יינות שמחירם אינו עולה על 79 שקלים, הוא יופי של גוורצטרמינר, שמבטא את הניחוחות המתקתקים שמאפיינים את הזן, באווירה מאופקת ואלגנטית ומאזן את הטעמים, המתקתקים לא פחות, בחמיצות טובה ומבנה מהודק. גם מבחינת הזדמנויות השתייה הוא משחק על שני המגרשים. מצד אחד יין חביב ורענן שכל אחד ישמח לשתות כאפריטיף, ומצד שני, יין רציני שילווה בנעימות ארוחות מבוססות דגים וכל מה שבא מן הים. המחיר: 50 שקלים

יקב מונטארו, אורבייטו 2021

אורבייטו, היין הלבן של אזור טוסקנה, איטליה, כבר הפך בן בית בלא מעט מקררים ישראלים בעיקר בעונה החמה. קצת לפני חג הפסח נחת בישראל אורבייטו כשר של יקב מונטארו. הוא נעשה משלושה זנים איטלקיים: פרוקאינו, ורדלו ו-גרצ'טו, ומציע, במחיר ידידותי במיוחד, ריחות של פירות לבנים טריים, הדרים ופרחים, מרקם נעים וטעמים חדים ויבשים. את היין מומלץ לשתות כשהוא קר מאוד ואם אתם שואלים אותי, תוספת של כמה קוביות קרח לכוסות שלכם, תהפוך את חוויית השתייה שלכם לנעימה במיוחד. המחיר: 55 שקלים.

מונטארו אורבייטו. יח"צ,
מרקם נעים וטעמים חדים/יח"צ

יקב בנימינה, צוקים, רוסאן מרסן 2021

משבעים אחוז ענבי רוסאן ושלושים מרסאן - שני זנים שמקורם בעמק הרון, צרפת, שניטעו בכרמי היקב בגלבוע נעשה יין לבן מורכב ולא שגרתי, שארבעה חודשי התבגרות בחביות עץ תרמו לו רובד נוסף של טעמים וריחות. מצד אחד, זה של הרוסאן, הוא מציג עושר ורכות, ומצד שני , זה של המרסאן רעננות וטעמים של פירות קיץ כתומים. היין הזה, כמו שאפשר לנחש, יתאים לליווי של ארוחות מושקעות, הרבה יותר מאשר ללגימה אגבית על המרפסת בצילו של יום קיץ, ואם כבר ארוחות, הוא יהיה במיטבו לצד תבשילי דגים ועופות עשירים. המחיר: 90 שקלים.

אמנות המזקל

מזקל ורדה, הפך בשנה האחרונה בן בית על לא מעט מדפי משקאות בישראל. בעיקר בגלל שהוא אחד המזקלים הקלילים והנעימים ביותר לשתייה שתוכלו למצוא. כמה קליל? בואו נאמר ששני מבוגרים יכולים לסיים בקבוק במהלך ארוחת צוהריים - ואל תשאלו איך אני יודע את זה. סיבה נוספת להצלחה שלו היא התוויות יוצאות הדופן, שמעוצבות על ידי אמנים בינלאומיים. לפני חג הפסח השיק המותג בישראל מזקל שלוש תוויות שעוצבו על ידי אמנים ישראלים: המאיירים: יובל רוביצ'ק ואנדי מיסינג, וצמד האומנים הירושלמי Brothers of Light שהם באמת אחים. המחיר: 125 שקלים.

מזקל ורדה. יח"צ,
קליל, נעים לשתייה ואומנותי/יח"צ

יאללה, לסקוטלנד

אם אתם עסוקים בימים האחרונים במחשבות על היחלצות מאימת הקיץ הים תיכוני ואוהבים וויסקי, ל'וויסקי בר מוזיאון', יש פתרון: סיורי וויסקי בסקוטלנד. השנה השיק המוזיאון את תוכנית הסיורים הסקוטית שלו, והמחזור הראשון, שייצא לדרך בחודש יוני, יכלול סיור בשלושה אזורים: לואולנד, היילד וספייסייד, ביקור בשמונה מזקקות ביניהן: אברפלדי, דלוויני, גלנליווט ועוד, ביקור במוזיאון הוויסקי הגדול בעולם, ארוחת ערב עם טעימות וויסקי והפתעות נוספות.

סיור מזקקות, סקוטלנד. יח"צ,
אז איפה אתם בקיץ?/יח"צ

המחיר למשתתף: 2899 דולר כולל טיסות, ארוחות, מלונות, ביקורים בטירות עתיקות ועוד. לא עסק זול, אבל למי שתמיד חלם לחוות את עולם הוויסקי מקרוב, מומלץ להזדרז ולהזמין מקום כי לסיור הזה ייצאו עשרים מאושרים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully