וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסורות חדשות. ושלושה יינות חדשים

יאיר גת

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 19:48

יקב טפרברג הוותיק מעודד אותנו לשתות לחיי מסורות חדשות. האם היינות החדשים שלו אכן ייגרמו לנו לעשות את זה? בדקנו

על מה שקרה לצריכת היין בישראל בתקופת הקורונה, אפשר לדבר כעל מהפכה, האמת, אנחנו עושים את זה כבר די הרבה זמן. הצריכה הביתית עלתה כידוע בימי הסגרים, בהם היין עזר ללא מעט אנשים לשמור על שפיות, כמו שהוא תמיד עשה, ויחד עם זאת חלה עליה בהתעניינות בקרב קהלים צעירים. על פי מחקר שערכה חברת הפרסום מקאן, תדירות צריכת היין בקרב צעירים ורווקים, עלתה בלא פחות מחמישים אחוזים והיין הפך להיות חלק מרכזי בסגנון החיים שלהם. אגב, לפי אותו מחקר עולה כי הם צורכים יותר יין לבן, יחסית למבוגרים ונשואים שמעדיפים את היין שלהם אדום. כעת נשאלת השאלה, איך שומרים על המומנטום הזה לאחר החזרה לשגרה?

יקב טפרברג, קמפיין מסורות חדשות. יח"צ,
לא צריכים לחכות לאירוע מיוחד כדי לפתוח יין/יח"צ

מתחברים אל צרכני היין החדשים

התשובה של יקב טפרברג, שכבר הפתיע לא פעם במהלכים פרסומיים משמעותיים, היא התחברות להרגלי הצריכה החדשים ותמיכה בצריכת יין יום יומית. הקמפיין החדש של היקב לא מדבר במילים מסורתיות כמו איכות, אזוריות או מקוריות - נושאים שמעניינים בעיקר את הגרעין הקשה של חובבי היין. הוא מדבר על סגנון חיים, שמעניין את כולנו. על יין שמשתלב בפיקניק של אחרי העבודה, על יין שאפשר לשתות מול משחק כדורגל, על יין ששותים עם חברות באמצע השבוע, בכיכר דיזנגוף למשל. החיבור בין עולם היין המסורתי, לבין סגנון החיים העכשווי הוא לא רק פיצוח אסטרטגי מבריק, הוא גם עובד כמו קסם. ובמקרה של טפרברג, מהוותיקים שביקבי ישראל, שמצליח להפתיע עם עשייה מקורית וחדשנית כל פעם מחדש, הקסם הזה משולב באמת מוצרית שאי אפשר להתכחש לה.

עוד בוואלה!

בפסח הזה מתיישנים: יקב הרי גליל בקמפיין מרגש

לכתבה המלאה
יקב טפרברג, קמפיין מסורות חדשות. יח"צ,
מוצר מסורתי, עשייה חדשנית/יח"צ

בין מסורת להתחדשות

"כבר שנים שהיקב נע על הציר הגמיש בין המסורת להתחדשות." אומרת קרן אפל, סמנכ"לית השיווק של היקב. "גם הפעם אנו מייצרים מסורת חדשה והפעם, של שבירת המוסכמות המוכרות בקשר לצריכת יין. לא עוד יין רק בסוף שבוע או באירועים מסוימים או עם האוכל המתאים, אלא יין כחלק מלייף סטייל יומיומי. האסטרטגיה החדשה שלנו מעודדת את הצרכנים לאתגר את עצמם, לפרגן לעצמם, ליצור מפגשים חברתיים ולהכניס את חווית סוף השבוע לאמצע השבוע".

מותגים צריכים לא מעט ביטחון עצמי כדי להשיק קמפיין שלא ממוקד בהם בלבד אלא מוכוון להשפעה על השוק כולו. אחרי הכל, הרי אם טפרברג יצליח לשכנע אתכם לשנות את הרגלי השתיה, כל יקב או יבואן יכולים להרוויח מזה. השינויים שעברו על טפרברג בשנים האחרונות, גם כמותג וגם כיצרן יין, הם סיבות טובות מאוד לביטחון הזה, וכמוהם שלושת היינות הבאים, ההמלצות לחג של שיקי ראוכברגר, היינן הראשי של היקב, שגם אחרי עשרים שנה בתפקיד, לא מפסיק לחדש.

טפרברג, אימפרשן, רוזה 2021

אחת התופעות החביבות ביותר בענף היין הישראלי בשנים האחרונות הוא עלייתם של יינות הרוזה, שבאופן מסורתי נחשבו, לא פעם בצדק, לנחותים מאחיהם האדומים והלבנים. הקהל הישראלי גילה את היינות הוורודים המתאימים כל כך למזג האוויר הים תיכוני, היקבים, גדולים כקטנים מיהרו לענות על הביקוש ובסופו של דבר, כולנו מרוויחים מזה.

הרוזה מסדרת אימפרשן של יקב טפרברג שנעשה משילוב בין ענבי ברברה וגרנאש נואר שגדלו בעמק איילון, הוא אחד החביבים ביותר שתוכלו למצוא. יין רענן ומלא חיים, עם ריחות הדרים, פרחים, פירות אדומים טריים ותבלינים, חמיצות מעוררת תיאבון וטעמי פרי מובהקים. יין שיכול לככב בקלות בכל ארוחה, על כל שולחן ובכל הזדמנות. המחיר: 45 שקלים

טפרברג רוזה אימפרשן. איל קרן,
יכול לככב בכל ארוחה/איל קרן

טפרברג, אסנס, קברנה סוביניון 2018

האם אפשר לדבר על קברנה סוביניון כעל חלק ממסורת חדשה? על פניו נראה כי תשובה היא לא. מדובר באחד הזנים האדומים המסורתיים ביותר שיש, שהיקבים אוהבים לגדל ולמכור והעולם אוהב לשתות. מה שחדש ביין הזה ומאפיין לא מעט יינות של יקב טפרברג הוא הדרך שבה העשייה הנקייה והמודרנית, לא רק שתומכת באופי של הזן אלא גם תומכת בו בנקודות מסוימות.

הוא נעשה מענבים שגדלו בעמק קדש בגליל העליון ובהרי אפרים והתיישן שנה וחצי בחביות. יש לו ריחות מתפרצים של פירות שחורים, עם נגיעות של עץ קלוי, אדמה ותבלינים מתוקים, מבנה עוצמתי מאוד, אך מרוסן, מרקם חלקלק וסיומת ארוכה. אחת הקניות הכי בטוחות שתוכלו לעשות לקראת החג. המחיר: 100 שקלים

טפרברג אסנס קברנה סוביניון. איל קרן,
אחת הקניות הכי בטוחות שתוכלו לעשות לקראת החג/איל קרן

טפרברג, לגאסי, קברנה פרנק 2018

קברנה פרנק, אחד מאבותיו הקדמונים של הקברנה סוביניון, הוא מזנים המותרים לשימוש ביינות בורדו, שהזהות שלו כזן העומד בפני עצמו, התגבשה בעמק הלואר. במסגרת החיפוש אחר זנים אדומים שיכולים לתת עבודה גם בישראל, מיוצרים כאן כמה וכמה יינות קברנה פרנק מקומיים, כמו היין הזה.

הוא נעשה מענבי שני כרמים, אחד בהרי אפרים והשני בהרי יהודה, החל את התסיסה ללא תוספת שמרים והתבגר שנה וחצי בחביות. כמו האחים שלו, בסדרת לגאסי, גם היין הזה, מתאפיין בעשייה איכותית, במרקם קטיפתי ובעוצמה מאופקת. יש לו צבע אדום מרשים, וריחות פרי אדום ושחור, עם נגיעה ירוקה אופיינית, המשולבים היטב בתיבול שמקורו בחביות עץ אלון. אפשר ליהנות ממנו עכשיו, אבל אין ספק שהוא יהיה נפלא גם בעוד חמש שנים ואפילו יותר. המחיר: 200 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully