וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הר של יין, ים של בירה

מירה איתן

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 9:11

יקב תבור מציין עשור למהפכה האקולוגית בכרמים ומשיק יינות חדשים. סיבה טובה להיפגש עם העושים במלאכה, לטעום יין ולשתות קצת בירה

"משפחת ECO התחדשה והתרחבה" בישרו לנו אנשי יקב תבור, נעם יעקובי, סמנכ"ל פעילות היין של חברת IBBLS ויקב תבור, מיכל אקרמן, מנהלת היקב ואור נדבך, היינן. יצאנו לטעום את היינות החדשים במה שאפשר לקרוא "הבית שלנו", הלא הוא פאב "עמירם", כי כמו שאומרים הייננים: "צריך הרבה בירה כדי ליצור יין טוב".

ביקב תבור חוגגים עשור למהפכה האקולוגית. לפני למעלה מעשור הבינו ביקב כי אדמה בריאה מובילה לגפנים בריאות, שיניבו ענבים מצוינים, מהם אפשר לייצר את היין הטוב ביותר. כדי להגיע בכל אזורי הגידול של היקב לאדמות בריאות, צריך לקחת בחשבון את תנאי הגידול ולטפח את הסביבה על ידי הקטנת השינויים האקולוגיים ודאגה לחי ולצומח שהיו שם קודם. מדובר בטיפול בשיטות ידידותיות לסביבה ויצירת מאזן אקולוגי מיטבי בין כרמי היקב למרחב הטבעי בו הם שוכנים, כלומר, לעזור בעת ובעונה אחת גם לטבע וגם לאיכות הענבים ותפוקות היקב. מזה עשור מגדלים עבור היקב כרמים אקולוגיים, מהם נוצרה גם סדרת היינות Eco.

כרם אקולוגי, יקב תבור. יח"צ,
אדמה בריאה, מובילה ליין הטוב ביותר/יח"צ

אז מה ה-DNA של יקב תבור?

"יש לנו כבר את כוכב הצפון שלנו" אומרת מיכל "וסביבו אנחנו בונים את המסע לבניית ה-DNA. הוא קשור נטו לעבודת כרמים מטורפת, שמתכתבת עם המגמה הגלובאלית, כי אנחנו מאמינים בהנגשת היין לכל קהל יעד, דרך הסגנון הנכון ובמחיר הנכון".

ביקב מייצרים כיום 60% יינות לבנים וממשיכים לחפש זנים נוספים מתאימים, יחד עם החיפוש אחר זהות, כמו נטיעות חדשות של מלבק, ריזלינג, גרנאש, מרסאן, רוסאן ועוד, בכל מיני אזורים בארץ. כדי להבין את מהות הסגנון טעמנו עם אנשי היקב חמישה יינות מסדרת ECO ועוד אחד משמח ביותר.

עוד בוואלה!

מנהל השיווק של יקבי כרמל: "שוק היין ממשיך במגמת ההתפתחות שלו"

לכתבה המלאה
טועמים יין בפאב עמירם. יולי איז'ק,
לא צריך הרבה בירה כדי לטעום יין טוב, אבל זה יכול לעזור/יולי איז'ק

תבור, הר, לבן 2021

בלנד מבוסס קולומבר בתוספת סוביניון בלאן ושנין בלאן. "זהו יין חדש ביקב" מספר אור נדבך, היינן, "חיפשנו פה גם התאמה נכונה של זנים לאקלים הארצישראלי וגם הנגשה בגובה עיניים. סדרת הר, מסדרות הבסיס של היקב, היא סדרה נגישה שמדברת לקהל יעד גדול, מכיוון שאנחנו יקב גדול שצריך לכוון לקהלים מגוונים. קולומבר הוא אחד הזנים שאנחנו בונים עליו בעתיד, מאוד מתאים לאקלים שלנו, קל לגידול, לא יקר ומאפשר להנגיש גם במחיר. סוביניון בלאן ושנין בלאן משלימים אותו על ידי הוספת גוף ועומק, זוהי ההשלמה הסגנונית שלנו".

יין לבן יבש, נגיש וקליל, רענן ומשמח, עם פקק הברגה שמקל על פתיחתו. יין פשוט שלא צריך להתעמק בו אלא לשתות וליהנות. המחיר: 35 שקלים.

או נדבך, יינן יקב תבור. יח"צ,
או נדבך, יינן יקב תבור/יח"צ

תבור, ECO, רוזה 2021

רוזה מסדרת היינות מהכרמים האקולוגיים. הסדרה באה לספר את הסיפור האקולוגי ואת פילוסופיית הכורמות ברת קיימא של היקב. "אנחנו רואים את החוסן של הגפנים כנגד כל שינויי האקלים, את הקרקע שאין בה סחף ואת התאמת הזנים הנכונים למדינה שמתחממת עם שינויי האקלים". היין נעשה מענבי ברברה מתל פארס שבמרכז רמת הגולן. "זן שגדל מאוד טוב גם באזורים חמים" מספר אור, "כשבוצרים אותו מוקדם עבור הרוזה יש חמיצות נהדרת ואופי פירותי שמתאים לרוזה".

צבע ורוד בהיר מאוד, ניחוחות פרי אדום בשל ומינרלי, לצד חדות ורעננות בחך, עם רמז למליחות ומתיקות, פריכות מקסימה וסיומת עדינה ונעימה. יין מורכב, מאופק ומושלם לאוכל. המחיר: 85 שקלים.

יקב תבור ECO רוזה. באדיבות יקב תבור,
מורכב, מאופק ומושלם לאוכל/באדיבות יקב תבור

תבור, ECO, לבן 2020

היין הלבן של הסדרה הוא בלנד של שלושה זנים, שרדונה, רוסאן ושנין בלאן. זן השרדונה מוביל, עם סוגי עשייה שונים, חביות, תסיסה חלקית על הקליפות. יין מורכב עם הרבה שכבות, פאנקי במקצת ומרגיש קצת כמו יין כתום. יין טעים וקולינרי, יתאים ללוות אוכל יותר מאשר לשתייה לבד. המחיר: 85 שקלים.

תבור, ECO, אדום 2017

היין ייצא לשוק בעוד כמה חודשים. הזנים הם קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק וסירה. "הרבה קברנה פרנק, כי זה זן שאני מאוד מאמין בו בארץ" מכריז אור. "יין ארצישראלי, מכרמים מכל רחבי הארץ, קברנה סוביניון מגוש עציון, קברנה פרנק מהשומרון, מרלו מהגליל וסירה מרמת הגולן".

יין מקסים, מאוזן ביותר, מלא אנרגיות, מתובל יפה, פלפל ירוק, פלפל שחור, רוזמרין, קמומיל ועוד. חמיצות טובה, חבית עוטפת יפה, אלכוהול לא גבוה מדי, וסיומת ארוכה ונעימה. יופי של יין ים תיכוני סגנונית, נגיש וקל לשתייה, שמתחשק לשתות עוד ועוד, עם אוכל ובלי אוכל. יהיה גם טוב לקיץ, להגיש מקורר. לעניות דעתי, כוכב הסדרה. יש למה לחכות. המחיר: 85 שקלים.

מיכל אקרמן, מנהל יקב תבור. יח"צ,
מיכל אקרמן, מנהלת יקב תבור/יח"צ

תבור, סינגל ויניארד, טנאט 2017

תבור אקו טנאט 2017 - ייצא בקרוב לשוק. 100% טנאט מכרם יחידני. למה לעשות יין מזן שכל כך קשה לגידול? שאלנו. "זן מדהים" ענתה מיכל, "אז מה, נעצור כל פעם שיהיה משהו קשה? לטנאט יש הרבה בעיות בחום שלנו ולכן הוא נטוע בגובה של 1,000 מטר מעל פני הים, בתל שיפון. בחיפוש שלנו אחרי זנים מתאימים אנחנו מחפשים זנים שיתאימו לאקלים ולסגנון שלנו ויתנו את המקסימום. מחפשים כל דבר שהוא לא קברנה, מרלו או סירה.

הטנאט הוא פרא אדם וזן עם הרבה אופי, שגדל לכל הכיוונים ולכל הגבהים עם אשכולות וגרגרים גדולים, אבל כשלומדים לרסן אותו לגדל אותו נכון הוא נותן משהו מאוד מיוחד". יין מורכב ועוצמתי עם עמוד שדרה ברור ביותר, מרוכז מאוד ומעניין, עם אלכוהול לא גבוה ולא טאני כמו שהיה מצופה מאופיו של הזן. יין מיוחד. המחיר: 85 שקלים.

בקבוק יין טנאט של יקב תבור. איה בן עזרי, מערכת וואלה! NEWS
קצת קשה אז נשברים?/מערכת וואלה! NEWS, איה בן עזרי

תבור, פטיט סירה מרסלאן 2013 (יין ארכיון)

"כאן הכל התחיל" מספרים מיכל ואור. "עד עכשיו דברנו על עתיד ופה יש יין מהעבר, שמספר את סיפור החשיבה המושכלת על הזנים המתאימים וסוגר את המעגל הסגנוני של יקב תבור. הרצון לייצר יינות קלים שניתן לשתות באמצע היום, מחירים נגישים שיתאימו לקהלים רבים וכרמים שאומרים שירה בזכות המהפכה האקולוגית והכנסת הטבע לכרמים, המוסיף עושר ומגוון ועמידות גם בשנים קשות".

יופי של יין, עוצמתי באף,.והחבית, גם לאחר שלוש שנים שהיין שהה בה, לא מורגשת מדי, רק עוטפת. מציג תבלון ואדמתיות לצד איפוק, כמו שאפשר לצפות מיינות ים תיכוניים ראויים. מרשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully