וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל השיווק של יקבי כרמל: "שוק היין ממשיך במגמת ההתפתחות שלו"

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 11:49

רגע לפני פסח, הצלחנו לתפוס את רן אסא, אחד האנשים החשובים ביותר בעולם היין הישראלי, לשיחה על שוק היין שאחרי הקורונה, על יינות עם טוויסט מיוחד ועל ההפתעות הצפויות בגזרת יינות הפרימיום

לקבוע שיחה עם רן אסא מנהל השיווק של יקבי כרמל, בשבוע שלפני פסח זו משימה כמעט בלתי אפשרית. כשאנחנו סוף סוף מצליחים לדבר, הוא מתנצל וגם מסביר שהעיכובים הם חלק מסיבת הריאיון שלנו: יקבי כרמל עושים את הפסח הראשון ללא קורונה, מה שהופך אותו למסעיר במיוחד.

משפחה ישראלית במהלך ליל הסדר בצור הדסה 3 באפריל 2015. נתי שוחט, פלאש 90, פלאש 90
פסח ראשון ללא קורונה/פלאש 90, נתי שוחט, פלאש 90

חזרנו לשגרה לגמרי, זה הסיפור?

"יש חזרה לשגרה מבחינת השוק עצמו וגם מעבר לכך, אנחנו רואים בבירור ששוק היין ממשיך במגמת ההתפתחות שלו, לצמוח ולהפוך למשהו שהוא ריטואל יומיומי הרבה יותר ממה שהיה בעבר. אבל עדיין, וכאן אני שם דיסקליימר, זו קטגוריה ברובה עונתית שחיה ונושמת בפסח, לפני חגי תשרי, וגם בדצמבר שם אנחנו רואים עלייה בכל הנוגע לשוק המבעבעים".

עוד בוואלה!

מסע בזמן: מהגל הראשון לגל החמישי של היין הישראלי

לכתבה המלאה

הקורונה עשתה משהו לתרבות השתייה, לא?

"הריטואל היומי גדול יותר מבעבר, ואנחנו כן רואים שיין הפך להיות לאחרונה מוצר מאד טרנדי ואטרקטיבי, גם בתקשורת מדברים עליו, יש יותר שיח בפריים טיים. אני ממש מרגיש שזה הפך להיות הנושא הכי חם וכייפי לדבר עליו וכמובן לשתות אותו".

המבעבעים החדשים

אסא הצטרף לכרמל בשנת 2016, ולצד פיתוח קטגוריות היינות השונות והמהלכים האסטרטגים של החברה שהולכת וגדלה משנה לשנה, הוא אחראי על פיתוח אחת הקטגוריות המצליחות של יקבי כרמל "ספארקלינג באזז". אסא מספר שבשנה האחרונה סדרת "באזז" זכתה למיתוג מחדש וריענון של טעמים.

"הלכנו עם זה יותר נועז, עם מגוון טעמים רחב אחרי שהבנו שסגמנט המבעבעים צומח לא רק בעולם אלא גם כאן בישראל. יש פה קהל מאד מדויק למוצרים הללו. מוסקטו למשל (בסדרת באזז ניתן למצוא את מוסקטו במסגרת הטעמים החדשים), שהופך להיות טרנדי בארץ ובעולם. החדירה של המבעבעים מכניסה קהלים חדשים, פתאום גם למי שלא חובב יין סטנדרטי יש משהו שכייף לשתות".

כרמל BUZZ מוסקטו. איל קרן,
אוהבים מוסקטו? קבלו את ה-Buzz/איל קרן

אפרופו פסח, זו סדרה שמתאימה למי שרוצה לשתות אבל פוחד מאלכוהול

"זו סדרה סופר אקטואלית לפסח. שאגב, עוברת כבר את הסדרות המובילות בסגמנט המבעבעים בישראל. בסוף, מי שעושה טקס ורוצה להרים את האווירה בשולחן או לשתות ארבע כוסות, זה מתאים מכיוון שיש בו רק 5% אלכוהול. הוא טעים, כייפי ומתאים לחיך הישראלי שמחפש את המתוק".

לחיי המהלכים החדשים

נקודות המכירה החדשות קרי: המסעדות, המעדניות וברי היין שמתווספות על החנויות המסורתיות הן קהל יעד נוסף שגורם לעוררות והתאוששותו היפה של השוק, מסביר אסא וזו ההזדמנות לשאול האם המהלכים החדשים של יקבי כרמל: מיתוג ארק כרמל, שת"פ עם יקב ויתקין ושיתוף הפעולה עם בירה ג'מס היא חלק מקריאת המפה הישראלית החדשה בתחום האלכוהול.

יינות יקב ויתקין. יח"צ,
היינות של יקב ויתקין. מתאימים לדי.אן.איי/יח"צ

זה כדי להביא קהל רחב יותר? ליישר קו עם דרישת הקהל?

"חשוב לנו ליצור קשת שהיא רחב עבור הלקוחות שלנו. יש את כרמל שהוא לב ליבה של העשייה אבל אנחנו עושים עוד דברים נוספים עבור הצרכנים. במקרה הזה באמת חברנו עם מותגים ויקבים שמתאימים לדי אן איי שלנו ושיש לנו איתם איזה מכנה משותף שמתאים לנו. אם זו בירה או ארק שעכשיו יצאנו איתו בקמפיין גדול מעבר ליין. וכמובן שבעולם היין יש גם את המאס פרודקשן וגם את שוק הפרימיום עם כרמל סיגניצ'ר".

הייתה לכם אסטרטגיה מיוחדת עבור פסח השנה?

"כמו בכל שנה אנחנו תמיד יודעים מה אנחנו רוצים ולאן פנינו מועדות. וגם בחג הקרוב יש לנו בסוף ערב אחד שאנחנו בעיקר צורכים בו יינות ליבה בסיסיים. אז לצד הפרימיום, שגם אותו אנחנו מחזקים בערוצים המיוחדים, עיקר הצריכה בליל הסדר היא יינות עד חמישים שקלים. השנה הצענו הצעות ערך כמו בכל שנה עם טוויסט מיוחד."

"אחד היינות בסדרת פרייבט קולקשן שרק צומחת והביקוש שלה גובר היא בלנד היינן, בעיני זה נתח הקצבים של הסדרה. יין שיפתח פרץ היינן הראשי שלנו הרכיב בעצמו מזנים ים תיכוניים, זו לא רק חתימת היינן אלא גם בחירה והתאמה שלו. וזה בהחלט משהו מאד מסקרן".

כרמל,פרייבט קולקשן, בחירת היינן. איל קרן,
נתח הקצבים של סדרת פרייבט קולקשן/איל קרן

היין שהצרכנים הכי אוהבים

בשנה שעברה השיקו ביקבי כרמל את אדום ישראלי גם הוא בסדרת סלקטד, שהורכב על ידי הצרכנים ומככב גם השנה. "מדובר ביין מאד ישראלי, שהורכב לא רק על פי בחירת היינן והצוות אלא גם על ידי קהל הלקוחות שלנו תוך התחשבות בחיך של הצרכנים והעדפותיהם".

יקב כרמל, סלקטד, אדום ישראלי. אייל קרן,
יקב כרמל, סלקטד, אדום ישראלי/אייל קרן

רגע לפני שאנחנו מסיימים ואני משחררת את אסא ליום הפגישות העמוס שלו, הוא מבטיח לי שגם בגזרת הפרימיום יש הפתעות שרק מחכות לצאת. "יש הרבה דברים שהולכים להגיע בקרוב, הוצאנו את בציר 2019 של הסינגלים, בציר מעולה ומצטיין שהתחיל לקבל ציונים מרשימים ממבקרים. ועוד יינות פרימיום באזור ה-60 שקלים שהם כייפים במיוחד. אני מבטיח שיהיו הפתעות בהמשך השנה שאנחנו מכוונים לאזור חגי תשרי, שווה לחכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully