וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבעבעים של שמחה: אפשר גם בלי שמפניה

אורית גרינבוים-לירון DipWSET

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 11:22

"אפשר לשתות אותם עם או בלי אוכל, לפני או אחרי ארוחה, רק כדאי לחלוק את הבקבוק עם חברים או משפחה." אורית גרינבוים-לירון טועמת ומערבבת יינות מוסקטו ישראלים

עולם היינות המבעבעים מגוון ומרתק. יש כמה שיטות ייצור והמון סגנונות יין שונים זה מזה, מהכי מתוק ועד יבש ללא סוכר, מבועות עדינות ועד אגרסיביות כמו אלו שבקוקה קולה, מלבן בהיר כמו מים ועד אדום-סגול עמוק. כשטעמתי לראשונה שירז אוסטרלי מבעבע (כן, יש דבר כזה) לא הייתי מוכנה לבועות ומרוב הפתעה כמעט התזתי אותו על פניה של אוסטרלית נחמדה, שבסך הכל רצתה לחלוק איתי בגאווה את ה Aussies special Christmas wine. לאחר חוויית השירז המבעבע שללא ספק הותירה כמה צלקות בנפשי הבנתי שיש הרבה דברים מוזרים שם בחוץ וכדאי שאתכונן לכל תרחיש, אשמור על חשדנות בריאה אך בו בזמן גם אשאר מספיק פתוחה, כדי לצאת ולגלות עולמות חדשים.

קואלה באחד הקמפוסים בקנברה, אוסטרליה 29 בינואר 2020. רויטרס
אוסטרליה. מה עוד ימציאו שם?/רויטרס

הדיסוננס האיטלקי

הפעם הבאה בה נתקלתי בסוג של דיסוננס קוגניטיבי מעולם המבעבעים היה כשטעמתי יין מצפון מערב איטליה, אזור פיאמונטה, מוסקטו ד'אסטי שמו והוא עשוי מענבי מוסקט, צבעו בהיר כמעט שקוף כמים, יש בו ביעבוע עדין וקל, טעמו מתוק מאוד ורמת אלכוהול נמוכה. אז מה הדיסוננס אתם שואלים?

מפני שכמות הסוכר הגבוה מציבה את היין בקטגורית יינות קינוח נראה הגיוני לסגור איתו ארוחה אך הארומות הפירותיות, החומצה, הביעבוע הקל והאלכוהול הנמוך מעניקים לו רעננות נעימה של אפריטיף טוב לפני האוכל. מה עושים עם יין שכזה? מתי שותים אותו?

כל התשובות נכונות! אפשר לשתות אותו עם או בלי אוכל, לפני או אחרי ארוחה, רק כדאי לחלוק את הבקבוק עם חברים או משפחה כי יש שם הרבה מאוד סוכר. היין מתאים לערב קיץ חם, חג או כל אירוע משמח שדורש קצת בועות. יקבי כרמל מייצרים שני יינות בהשראת מוסקטו ד'אסטי ומכיוון ששניהם נטולי יומרות וקלילי גוף אני שמחה להציע כמה אפשרויות.

עוד בוואלה! סנהדרינק

מבעבעים כחול לבן

לכתבה המלאה
buzz קמפרי. אורית גרינבוים-לירון,
Buzz קמפרי: מוסקטו, ג'ין, סודה ולימון/אורית גרינבוים-לירון

כרמל, Buzz Sparkling Moscato

יין לבן מתוק מוגז, זאת אומרת שהבועות הגיעו מגיזוז קל בתהליך העשייה. המשקה הוא חצי דרך בין תירוש ליין, מתוק מאוד, תוסס מעט, עם 5.5% אלכוהול בלבד. לחובבי ז'אנר האלכוהול הנמוך הבאז מוסקטו יכול להתאים. אם אתם בצד השני (כמוני) וצריכת סוכר שלא הומר לאלכוהול נתפסת בעיניכם כמעשה שלא יעשה, אפשר לערבב אותו עם קמפרי (שמוסיף מרירות), ג'ין (שמוסיף אלכוהול), קצת סודה, קרח ופלח אשכולית אדומה. טעים מאוד. המחיר: 30 ₪.

כרמל BUZZ מוסקטו. איל קרן,
כרמל BUZZ מוסקטו/איל קרן

כרמל, פרייבט קולקשן, מוסקטו 2021

יין לבן מתוק מבעבע. כאן הבועות עדינות מאוד ונוצרו בתחילתה של תסיסה אלכוהולית שנעצרה בשלב שהיין עדיין מתוק ורמת האלכוהול בו נמוכה - רק 5.5%, בדיוק כמו מוסקטו ד'אסטי. המתיקות עדינה ולא תוקפנית מלווה בארומות של אשכולית ופרחים. שוב, חובבי המתוק ייהנו ממנו מאוד בסוף ארוחה,

מוסקטו וורמוט. אורית גרינבוים-לירון,
מוסקטו ורמוט: מוסקטו, וורמוט לבן יבש, סודה/אורית גרינבוים-לירון

אני ניסיתי לתבל אותו בוורמוט לבן יבש, קצת סודה וקרח ויצא להיט. הוורמוט משלים את המתיקות ביין והופך את הכוס למלאת טעמים, ריחות, ובועות. המחיר: 40 ₪.

כרמל פרייבט קולקשן מוסקטו. איל קרן,
כרמל פרייבט קולקשן מוסקטו/איל קרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully