וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-30 ועד 105: המלצות ליינות לבנים לחג

21.9.2011 / 19:07

לכבוד ראש השנה ממליץ אבי אפרתי על 7 בקבוקי יין לבנים שכדאי לשתות בחג, במחיר שמתחיל ב-30 שקלים ומגיע ל-105

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארזה כריזמה אמרלד ריזלינג 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארזה כריזמה אמרלד ריזלינג 2010 – 30 שקלים

יין קל שבקלים, מתקתק ופירותי. לא פצצת האיכות שתרשים את המתוחכמים מבין אורחי החג, אבל נעים ומפתיע לגלות שגם ב-30 שקלים אפשר ללגום יין סביר, שילווה מנות ראשונות ודגים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פראסקאטי סופריורה טרה דיי גריפי, פונטנה קנדידה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פראסקאטי סופריורה טרה דיי גריפי, פונטנה קנדידה - 48.5 שקלים

כשחוזרים לרומא במכונית על האוטוסטראדה מכיוון אמאלפי ונאפולי, פראסקאטי היא העיירה היותר חביבה לעצירה של התרעננות ושאיפת עוד קצת איטליה לריאות, רגע לפני שחוזרים הבייתה. פונטנה קנדידה הוא המפורסם מבין יצרני היין באיזור. יין ה"טרה דיי גריפי", שהושק בימים אלו בארץ הוא לבן יבש עדין ונעים. יש לו גוף קל נוטה לבינוני וצבע זהוב בהיר. באף פרחים וליצ'י; בחיך פירותיות נחמדת. אופציה חביבה ליין במחיר סביר ובבלנד טיפוסי לאיזור, ששונה מהסטנדרט השגור כאן (מלבזיה, גרקו וטרביאנו).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לה סגרטה ביאנקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לה סגרטה ביאנקו – 69 שקלים

סיציליאני שרירי, שכולו ים תיכוניות מתפרצת. בלנד של 50% ענבי גראקניקו, 30% שרדונה, 10% ויונייה ו-10% פיאנו. גוף מלא, צבע צהוב קש. פירות טרופיים ותבלינים רבים. תסיסה במיכלי נירוסטה בלבד (ללא עץ). יין חמדמד , שייטיב לשמש כאפריטיף או ללוות עוף בעשבי תיבול. מעט יקר יחסית לאיכות, ובכל זאת טייק אוף נחמד על שגרת הסוביניון-שרדונה המוכרת.

דלתון עלמה - שרדונה ויונייה – 69 שקלים

אולי יחס העלות/תמורה הטוב ביותר בשוק כרגע, כשמחפשים לבן ראוי. בלנד מקסים של 60% ענבי ויונייה ו-40% שרדונה. הויונייה משגר את העוצמה והדבשיות, השרדונה את הפירותיות. ביחד הם נמסכים ברוב מקצועיות ומספקים מורכבות נאה וסיומת ארוכה יחסית. זה לא יין שמנסה להיות חשוב. גופו בינוני ואין לו יומרה לתת קרב לכבדי הראש שבחבורה. אבל תענוג צרוף ללגום ממנו. ביחד עם הריזלינג של ויתקין הוא הלבן הנבחר של כותב שורות אלו בקטגוריית הביניים (50-100 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויתקין ריזלינג 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

ויתקין ריזלינג 2010 - 85 שקלים

מתחילים להגיע לתותחים היותר רציניים. 100% ענבי יוהנסבורג ריזלינג מכרם באיזור עמק האלה. זה ריזלינג שהדבר היותר בולט בו הוא היותו חד ומדויק מאד. גוף בינוני הנוטה למלא, נוכחות ניכרת להדרים. מלווה מצוין לכל ארוחת דגים ופירות ים. כמו כמעט תמיד אצל יקב ויתקין: יין מלא אישיות ונוכחות. אחלה יין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדיר שרדונה 2010 – 90 שקלים

ביקב אדיר שבגליל העליון יודעים לעשות יינות טובים, את זה אנחנו כבר יודעים. השרדונה החדש שלהם, שהושק הקיץ, ממשיך את המגמה שמסמנים עד כה האדומים. זה לא יין שמנסה להיות העיפרון עם השפיץ החד מכולם. במילים אחרות: זה לא שרדונה C של קסטל, קצרין שרדונה או השרדונה של ברבדו; ועדיין, הוא איכותי, מהראויים בשטח. 100% ענבי שרדונה, שנה בחביות עץ אלון צרפתי, גוף מלא וצבע זהוב-ירקרק. זה שרדונה אלגנטי, חמאתי במידה, פירותי ופרחוני, כמיטב חוקי הז'אנר, וכזה שמצליח בכל זאת להיבדל מהשטאנץ המקובל במשבצת בארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רמת הגולן ירדן קצרין שרדונה 2009/מערכת וואלה!, צילום מסך

רמת הגולן ירדן קצרין שרדונה 2009– 105 שקלים

שרדונה קצרין הוא, באופן קבוע כמעט, משיאי התעשייה המקומית בכל הנוגע ליינות שרדונה וללבנים בכלל. יין מושקע לתלפיות שמספק גם הפעם את הציפיות הגבוהות שתולים בו תמיד. גוף מלא, צבע זהוב, באף בולטים הפירות הטרופיים, עשיר מאד בחיך, מרגישים היטב את השפעת 9 החודשי בחביות עץ אלון צרפתי חדשות. יין מצוין שאולי לא תרשו לעצמכם לרכוש ארגזים המיועדים לארוחה אחת ממנו, אבל לארוחת דגים ופירות ים אינטימית ומושקעת, זה בן הלוויה האולטימטיבי מבין היינות שהושקו לרגל החגים הללו. ראוי ללגימה כבר עכשיו ויסחוב עוד שלוש שנים לפחות בתנאי אחסון נאותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully