וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלימרה: מסעדה חדשה בנמל יפו

30.11.2011 / 9:00

מסעדת קלימרה תיפתח השבוע בנמל יפו המתחדש. בתפריט: מזרח תיכון פוגש את המזרח הרחוק

קלימרה. נמרוד סונדרס
קלימרה/נמרוד סונדרס

לנמל יפו המתחדש, התווספה השבוע מסעדה חדשה – קלימרה (בוקר טוב ביוונית) המתבססת על מטבח מזרח תיכוני-מזרח רחוק על ידי האחים שלומי ורפי רוטשטיין.

שלומי רוטשטיין (40) הוא דמות אלמונית יחסית בכל הנוגע לקולינריה. רוטשטיין מגיע מעולם הפרסום בו הוביל קמפיינים לברים ומותגי משקאות. בנוסף, כתב תסריטים לסדרות (פלורנטין, ילדות רעות) עד שהחליט על הסבה מקצועית. לשם כך נעזר רוטשטיין באחיו רפי (46), יבואן פירות ים, לצד התמחות ארוכה של שנה וחצי באחד מסניפי אגאדיר. בנוסף הוא אומר כי מעיד כי יש לו אינטואיציה טובה לאוכל ובחוסר ניסיונו הוא רואה דווקא יתרון. "כשאתה בא מעולם של הפקות ובניית מותגים, מצטרפים לאורך הדרך אנשים ונוצר משהו אחר מהדברים המוכרים, משהו שהוא לא לפי הספר", הוא מעיד.

מסעדת קלימרה מצטרפת למסעדות במנל יפו המתחדש, מקום שהיה במשך תקופה ארוכה בגדר יהלום לא מלוטש. לאחרונה התעורר לחיים אזור הנמל המנומנם וההאנגרים השוכנים בו החלו להתאכלס במלוא המרץ בשלל עסקים חדשים. מסעדות שונות התנחלו בשכנות למסעדת הקונטיינר החלוצה במתחם, ועד האביב הבא מתחם הנמל החדש אמור להיכנס לפעילות מלאה.

בין המקומות שכבר נפתחו לקהל הרחב: מסעדת קזה נובה, הבר קאסיטה, בית הקפה מרשת loveat, מסעדת יונה, וגלידריית לג'נדה החיפאית. בהמשך צפויה להפתח כאן גם מסעדת הדייגים כמו גם מסעדת הזקן והים שתעתיק לכאן את מיקומה. לצד המסעדות יתקיים שוק אוכל עם דוכני מזון שונים, שם שריין כבר מקומו השף איל לביא (רוקח 73) שיפתח במקום דוכן טפאס.

מסעדת קלימרה ממוקמת בפינת ההאנגר וצופה גם אל הכניסה לנמל וגם אל הים. בחלל הקטן והאינטימי נכנסים כמעט 50 מקומות ישיבה ובאחד מצדיו נפרש בר עץ נמוך ביחס לסטנדרט ("כדי לא להרגיש מעל מישהו" מסביר רוטשטייין). בחוץ למקום 180 מ"ר שחלקם צופים אל הים והטיילת אבל במרחק מה מההמולה.

התפריט משלב בין אוכל מזרח תיכוני למזרח הרחוק ומבוסס על כולו על מנות ראשונות בקונספט של שרינג. את הרכבת התפריט עשו השפים הצעירים של המקום גדי בור (רוקח 73, שקוף), ואיתי אורי (מינה טומיי, רוקח 73) בייעוץ חברו הקרוב של רוטשטיין, השף שחף שבתאי (מינה טומיי).

בתפריט: קלמרי סגול צלוי על קרם בנה חציל שרוף וצנוברים קלויים (38 שקלים), שרימפס טמפורה ברוטב דאשי רישה (40 שקלים), קציצות טלה ושפונדרה על ירקות שרופים ויוגורט (42 שקלים) , שייטל נא, עלי זעתר, קרם ארטישוק, מנצ'ג'ו ושמן זית (38 שקלים), טארט דובדבני יער ודובדבני אמרנה עם שמנת חמוצה (36 שקלים), טארט מוס שוקולד אפוי, שטרוייזל קקאו וטראפל "מריבה" (36 שקלים) ועוד.

בעתיד יתווספו גם ספיישלים מתחלפים כמו גם קלימרה פאסט: עמדה בה מזמינים מנות טייקאווי מתוך חלק קטן מהתפריט לצד בירה למי שרוצה להסתובב בנמל בעודו מנשנש.


קלימרה. נמל יפו, מחסן 1, יפו. 03-6823232. לא כשר

שעות פתיחה: א'-שבת 12:00-לקוח אחרון

קלימרה. נמרוד סונדרס
קלימרה/נמרוד סונדרס
  • עוד באותו נושא:
  • קלימרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully