וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור קולינרי באום אל פאחם

11.6.2012 / 12:00

במקום לעבור בה בדרך לצפון, עצרו רגע באום אל פאחם כדי לטעום ממאכלים ערבים, חנויות ממתקים וקפה משובח - סיור קולינרי מיוחד באום אל פאחם

בעבור רוב הישראלים, אום אל פאחם היא עוד עיר אפרורית שעוברים דרכה בנסיעה כביש ואדי ערה בנסיעה לצפון. מי שיעצור להתרעננות עשוי לגלות שצפונות בה גם אי אלו הפתעות קולינריות.

במקום לא מעט בתי אוכל, רובם ככולם עם שלטים בעברית, המציעים אוכל ערבי אותנטי. קבלת הפנים היא תמיד לבבית ובהכנסת אורחים למופת. בין לבין נתקלים גם בלא מעט דוכנים קטנים המציעים תוצרת עונתית כמו דובדבנים, שקדים ירוקים ועלי גפן. כדאי לשים לב בעת ניווט בעיר, שבאום אל פאחם אין כתובות, רק את שם הכביש.

לסיור קולינרי במזרח ירושלים
לסיור בשוק רמלה
לסיור בוואדי ניסנס

חומוס פול אבו סינא

אבו סינא קיים כבר שלושים שנה בתוככי אום אל פאחם ולפני מספר שנים פתח סניף נוסף, בכביש השירות הצמוד לכביש הראשי. חומוס פול אבו סינא נראה כמו מסעדת פועלים סטנדרטית רחבת ידיים המציעה תפריט שגרתי של חומוס, צ'יפס ושקשוקה.

חומוס פול אבו סינא

מי שיצליח להתגבר על הסקפטיות ייחשף למנת החומוס המפורסמת המוגשת בשילוב גרגירי פול חמימים ופיתות או לאפות הישר מהטאבון. בישול של לילה שלם על גבי פתיליה מעניק לפול את טעמו הייחודי, שהפך לסימן ההיכר של המקום.

בין המנות: החומוס פול (20 שקלים), חומוס פטריות (25שקלים), חומוס בשר (30 שקלים), חריימה (30 שקלים), עיג'ה, חביתת ירק (10 שקלים) ושלושה כדורי פלאפל במחיר שקל אחד.

חומוס פול אבן סינא. רחוב השוק, אום אל פאחם. 050-5800130. שכונת מחאנגה. 04-6311706. לא כשר
שעות פתיחה: א-ה', שבת 7:00-16:00

קפה אלבאשא

מפעל עצום בגודלו לקלייה וטחינה של קפה. בין היתר בחלל הענק גם חנות קפה וגלריה קטנה המציגה עבודות אמנות שונות בתוך המפעל. במקום ניתן לקנות סוגי קפה שונים כגון קפה קולומביאני, ברזילאי ווייטנאמי, קפה טורקי, עם הל ובלעדיו ולהכיר מקרוב את התהליך שעובר הקפה (30-50 שקלים לקילו). הקפה המיוצר במקום נמכר גם ברשתות השיווק הן תחת המותג קפה אלבאשא והן תחת המותג קפה עדן.

קפה אלבאשא. כביש ראשי אום אל פאחם. 04-6317317. כשר
שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-15:00

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ממתקי חסיבא

הקונדיטוריה הוותיקה ביותר באום אל פאחם היא ממתקי חסיבא, בבעלותו של סעיד חסיבה, בן לדורות של אופים. לעסק המשפחתי גם סניף בטול כרם כאשר עיקר ההתמחות היא במגוון מתוקים, כאשר ההיצע הגדול ביותר הוא בשעות הערב, כשתושבי טול כרם חוזרים לבתיהם ומיני המאפים יוצאים טריים מהתנור.

ממתקי חסיבא

בין היתר ניתן למצוא קטאיף (אל תתבלבלו עם קדאיף) אגוזים וגבינה, בצק קטאיף, בקלאוות שונות כמו בורמה ושבייה, פטייר, כנאפה וכנאפה משולשת: שכבה תחתונה אפויה ועליונה מטוגנת (60 שקלים לק"ג בעבור רוב המתוקים). בנוסף ניתן למצוא עוגות יום הולדת מהודרות, עם קישוטי בצק סוכר במחירים זולים משמעותית ממרכז הארץ (60-150 שקלים).

כביש ראשי אום אל פאחם. 04-6310189. לא כשר
שעות פתיחה: א'-שבת 08:00-22:00

אבו מחפוד

במקום האחרון שבו מצפים למצוא שווארמה איכותית, נמצאת השווארמה שאחריה נוהרים בהמוניהם תושבי אום אל פאחם. בתוך קניון קטן בכביש הראשי נמצאת שווארמה מאכלי אבו מחפוד במה שמעוצב כעוד בסניף של מקדונלד'ס.

אבו מחפוד

השווארמה עשויה מהודו וסוד קסמה טמון, איך לא, בתערובת תבלינים סודית. בתפריט שווארמה הודו (22/24/40 בהתאמה בצלחת, לאפה או באגט), במקום גם קובה בורגול מטוגנת (5 שקלים) ופלאפל בפיתה או באגט (10-12 שקלים).

מאכלי אבו מחפוד. קניון עבד לטיף, אום אל פאחם. 04-6113888. לא כשר
שעות פתיחה: א'-שבת 09:00-23:00

אל באבור

המסעדה הערבית הפופולרית ממוקמת על כביש ואדי ערה. בעליה הם האחים חוסאם ונשאת עבאס מכפר קנא, שבבעלותם גם המסעדות אל טאבון ואל תנור בנצרת. אל באבור ממוקמת בתוך בניין אבן מרשים מתקופת הטורקים שנוסד בשנת 1884 ושישמ כטחנת קמח. כיום, המקום מתמחה באוכל ערבי מוקפד המבוסס על חמרי גלם עונתיים.

אל באבור

בין המנות שמזוהות עם המסעדה נמצאת המנה המיתולוגית של קבב טלה (75 שקלים) צוואר כבש ממולא אורז, צנוברים ובהרט (מנה ל-2 בעלות 180 שקלים), מסאח'ן: עוף צלוי עם שמן זית, צנוברים, בצל וסומאק על פיתה (60 שקלים), כנאפה חמה (30 שקלים), וחידושים כמו למשל גלידה ביתית שמכינים במקום בשילובים מפתיעים כמו שומר ופרחים מקומיים.

אל באבור. ואדי עארה, צומת עין איברהים. 04-6110691. לא כשר.
שעות פתיחה: א'-שבת 10:00-23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully