וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: פלאפל בר שלום

14.8.2012 / 11:00

המונית של קובי רובין מגיעה לבית שמש, כדי לטעום פלאפל עם 17 סוגי תבלינים שונים, שמקפיץ את הטעם בפיתה

פלאפל בר שלום. קובי רובין
פלאפל בר שלום/קובי רובין

בפינה בכיכר, מתחת למדרגה בבניין בקצה העיר בית שמש מכינים כבר 14 שנים פלאפל עם 17 סוגי תבלינים שונים. בחלק הזה של העיר התפתח לו איזור חרדי, שאין באפשרותו לקנות דירה בירושלים הקדושה. שם, על הגבעות במקום בו היה פעם יער ירוק, צמח לו כרך ענק של בנייני דירות המותאמים לדתיים לרוב (ובפרט להם).

במקומות מרוחקים בהם אפשר למצוא סוגי הכשרים שונים ומשונים, אין בדרך כלל אפשרות ליהנות מיותר מדי סוגים של אוכל רחוב, מאחר והמגבלות הן לעיתים קיצוניות ומפריעות למנות השונות. ולכן, במקומות כמו בית שמש, לרוב תמצאו את עצמכם מול סופרמרקט או מאפיית פרווה מאכזבת מראש. הפתעת הפלאפל היתה משמחת.

קובי, שהקים את המקום, לא מגלה ולא יגלה את המתכון, כי בכל זאת, מדובר ב-17 תבלינים שונים והכל רק בגלל שאי אפשר לקבל כשרות בד"צ כשמכניסים כוסברה שלא מחממות לפלאפל. אז עושים הכל כדי ללכת סביב, והמאמץ הרב שהושקע בלהרים את הטעם ניכר ביותר, הכל בגלל דרישות ההכשר. הכשרות המחמירה אשר המקום נושא בעולה, חיפשה וגרעה את הכוסברה מהתערובת המשובחת של פלאפל בר שלום. ואף אל פי כן, אני שמח שהם לא הצליחו לפגום בטעמו של הפלאפל.

הפלאפל (14 שקלים למנה, 8 שקלים לחצי מנה), מגיע חם וטרי ומלא תבלינים. הניסיון למצוא מה מכיל הכדור עלה בתוהו. יוצא דופן הוא לטעום כדור עם כל כך הרבה תבלינים ושסביבו כל המגבלות האפשריות. בתוך פיתה גדולה העשויה עבודת יד, נחים להם כדורי הפלאפל המתובל (יש שיגידו שמתובל מדי), שני סוגי חריף (ירוק עדין ואדום חריף אש), צ'יפס טרי, סלט ופרוסות חציל מטוגן ועסיסי.

שימו לב - אל תפספסו את ריבת הבצלים שהמקום מציע. מדובר בבצלים מטוגנים, בסגנון אלו שאמא היתה ממשיכה לטגן על הדרך בבית. משדרג כל ביס.

לכל המדורים של אוכל רחוב
פלאפל ב-5 שקלים בחולון
קבב טעים וזול בבאר שבע
פלאפל ב-10 שקלים בשכונת התקווה בתל אביב


פלאפל בר שלום. רחוב ריב''ל 1, בית שמש. 02-9927171. כשר בד''צ חרדי

שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-22:00

פלאפל בר שלום. קובי רובין
פלאפל בר שלום/קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully