וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו מסעדות המישלן בניו יורק ל-2013

3.10.2012 / 15:00

מדריך המישלן של ניו יורק פירסם את המנצחות והמפסידות הגדולות של 2013, כאשר הפתעת השנה היא מסעדה צנועה ממנהטן שנפתחה רק השנה וכבר התברגה ברשימה עם שני כוכבים

מישלן הוא מדריך שנתי שנחשב לתנ"ך של המסעדות ומעניק מדי שנה דירוגים למסעדות יוצאות דופן בסטנדרטים של איכות ומצוינות קולינרית. כל מסעדה ייחודית זו מקבלת בין כוכב אחד לשלושה.

המדריך, שהחל דרכו בצרפת מדרג כיום מסעדות רבות בארצות אירופה כמו איטליה ופורטוגל וכן קיימים גם מדריכי ערים כמו טוקיו וניו יורק. המדריך הניו יורקי יצא לראשונה בשנת 2005 ואתמול (יום שלישי) פורסמה רשימת המסעדות שזכו לקבל את כוכבי המישלן בניו יורק לשנת 2013.

שיא חדש נרשם השנה כאשר 66 מסעדות בתפוח הגדול הוכתרו כבעלות כוכב מישלן אחד לפחות, שנחשבים כמייצג מדדי מצוינות קולינרית ואיכות. בצמרת לא נרשמו הפתעות מרעישות. מסעדת Eleven Madison Park שהתהדרה בכוכב אחד בשנה שעברה ומסעדת Brooklyn Fare שבשנה שעברה החזיקה בשני כוכבים שתיבן שודרגו למועדון השלוש. חמש האחרות שומרות על מקומן בצמרת עם מסעדות כמו לה ברנדין היוקרתית, מסעדת הדגים ופירות הים לה ברנדין של השף אריק ריפרט, מסעדת ז'אן ז'ורז' של השף הצרפתי ז'אן ז'ורז' וונגריכטן ופר סה של השף תומס קלר.

מסעדת Jean Georges בניו יורק. GettyImages
שומרת גם השנה על מקומה, מסעדת ז'אן ז'ורז'/GettyImages

ההפתעה הגדולה התרחשה השנה בסקציית שני הכוכבים: כניסתה של מסעדה Atera, מסעדה קטנה וצנועה בטרייבקה שנפתחה בשנת 2012. המסעדה בניצוחו של השף הצעיר מייקל לייטר מושפעת ממסעדות חדשניות כמו אל בולי ונומה ששמות דגש על האוכל ולא על התפאורה מסביב. המסעדה מצטרפת לשש מסעדות שממשיכות לשנה נוספת בקטגוריה כמו המסעדה הטרנדית מומופוקו והמסעדה הניו יורקית של השף הבריטי גורדון רמזי.

במסגרת הכוכב הבודד נוספו 9 מסעדות חדשות לקטגוריה שכוללות סך הכל 52 מסעדות. בין המצטרפות החדשות כאן הן מסעדת בלנקה בברוקלין, מסעדת NoMad הים תיכונית וקפה צ'יינה האסיאתית. בפינת ההיעדרות המפתיעה נמצאת מסעדת מארק פורג'יונה, שבעליה בעל אותו השם קיבל את שבחי המבקרים ונכלל במדריך שלוש שנים ברצף, בשנים 2010-2012.

לרשימת המסעדות המלאה

אין לכם כסף ועדיין אתם רוצים לאכול טוב? מסעדות זולות וטובות בניו יורק

עוד 20 המלצות למסעדות שוות בניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully