וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיש: הצלחה מוצדקת בעליל

26.12.2013 / 8:30

אבי אפרתי מגיע למסעדת פיש בראשל"צ ומוצא מקום צנוע וסימפטי עם מנות נדיבות, המוכיח שבקלות ניתן לסגור ארוחה מהנה לשניים בפחות מ-300 שקלים

מתי בפעם האחרונה אכלתם במסעדה עם ראשונות בפחות מ-40 שקלים? אבי אפרתי מתמוגג ממסעדת פיש בראשון לציון, המציעה תמורה נדיבה למחיר עם מנות ראויות שמתאימה מאד לכל המשפחה.

פיש הוא אחד מאותם מקומות המתנהלים בהצלחה רבה מתחת לרדאר התקשורתי. מקום גדול, מרובה חללים, שמיקומו, באזור התעשייה של ראשון לציון, מאחורי מפעל בטון, אינו מרמז במאום על המסתתר בתוכו. העיצוב בפיש מושקע לתלפיות, בקווים מודרניים נאים. ההמולה, הטאבלטים שהוגשו לנו במקום תפריטים וריבוי המנות עוררו לרגע אסוציאציה להצלחה הכבירה האחרת של ראשל"צ – סוהו.

כשהתחלנו לעיין בתפריט והגיעו קנקן המים והזיתים פינתה אסוציאציית סוהו את מקומה במהירות. הרבה פחות גרנדיוזיות והרבה יותר צניעות יש בה בפיש, הסימפטית מאד. בעבר שכנה המסעדה בחוף הים ותפקדה כמסעדת סלטים-דגים. מאז עברה, לפני למעלה משנתיים, למשכנה הנוכחי, השתנה צביונה לגמרי. עכשיו זו מסעדה מודרנית, ללא יומרה ליצירתיות ולעיליות אמנם; אבל את הפשוט עושים שם בהקפדה יתרה ומתמחרים בהגינות יוצאת דופן. כמי שעדיין מעכל את חוויית הביקור בטופולומפופו, לפני מספר שבועות, יותר משמחתי לגלות בפיש אוריינטציה אחרת לגמרי.

מתי לאחרונה אכלתם במסעדה שיש בה הרבה מאד אופציות לראשונה בפחות מ-40 שקלים? כן, מזמן. התרגלנו בשנים האחרונות לראשונות שמתקרבות ל-60 כסטנדרט ומספיק פעמים גם עוברות את רף ה-70; לא תמיד עם חומרי גלם שמצדיקים את זה. מרבית הראשונות בפיש אינן חוצות את רף 40 השקלים ולהבדיל ממה שניתן לחשוד, אינן מגיעות בפרופורציית טפאס זעירה. את מנות פירות הים אפשר להזמין גם במחצית הכמות, כמעט בחצי המחיר. בסיום סקציית הפתיחים בתפריט קוראים בעלי המקום לסועדים שלא להסס לקפוץ לאחר נשנושי הפתיחה לקינוחים אם כך מתחשק להם לפתע. במילים אחרות: זה מקום הגון, הגיוני, שפוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התפריט מתרכז בדגים ופירות ים אבל בהיותה מסעדה לכ-ו-ל-ם אפשר למצוא בפיש גם מספיק אופציות בשר ואפילו שניצל, אם מתעקשים. החלטנו לשבור את קונספט הראשונות/עיקריות ולזרום עם מיני קטנות וחצאי מכל הסוגים, עד שנרגיש שאפשר להעלות הילוך למנה גדולה יותר. הזמנו קבב מוסר (38 שקלים), בורקס פילו במילוי בשר טלה (36 שקלים) וסלט רחוב תאילנדי (36 שקלים). לא בדיוק מנות שמתחברות קונספטואלית אלו לאלו אבל למי אכפת.

בשלב הזה עדיין תהינו, כמי שרגילים לסצינת האוכל של תל אביב, אם נקבל שלוש צלוחיות זערוריות, מעין דגימות ראשונה, בהתאם למחיר. הופתענו, מאד, לגלות ראשונות של ממש, נדיבות אפילו. ארבע קציצות המוסר טוגנו בדייקנות, בלא שנותרו עליהן עודפי שמן והגיעו עם רוטב יוגורט לא רע על חציל קלוי עם שמן צ'ילי. במנת הפילו היו ארבעה בורקסונים, עם מלית טלה טובה על טחינה ועגבניות מיובשות. הסלט התאילנדי – עם פאפאיה ירוקה, גזר, שעועית סינית, שרי, צ'ילי, בוטנים, כוסברה, למון גראס ולימון – היה חמוד להפליא. מעט מתקתק מידי אמנם אבל טרי, רענן, עמוס ירק ומלא חיים.

שום דבר במנות הללו לא היה יוצא דופן, מרתק או מרשים במיוחד אבל שלושתן היו נכונות, מדויקות ונטולות פאקים. שפשפנו שוב את עינינו נוכח התמחור השפוי, בו איננו מורגלים כלל, אם לנקוט לשון המעטה, והמשכנו למנת מול מרינייר קטנה (38 שקלים). הגיעו המולים. לא בדיוק רוטב מרינייר כהלכתו; יותר הוורסיה של פיש למנה הצרפתית הקלאסית, עם נוכחות עזה לעגבניות. 140 גרם מולים כוללת המנה הקטנה ו-220 הגדולה, שעולה 78 שקלים. המולים היו קטנים בגודלם אבל מוצלחים בטעמם ובוצעו ללא דופי. בדיוק כמו במנות הקודמות: שום דבר מרהיב או יוצא דופן אבל אוכל נעים וחביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנה מבוצעת ללא דופי. מול מרינייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

די היה לנו בעיקרית אחת בלבד אחרי כל אלו: שרימפס ים תיכוני (88 שקלים). 14 שרימפס כוללת המנה הזו והם מסוג בלאק טייגר – שרימפס קפואים מופשרים. נכון, זו איננה בדיוק הסוגה העילית של הז'אנר; אבל בשבע מכל שמונה מסעדות תקבלו את השרימפס האלו ולא את ה"קריסטל" היקרים בהרבה, גם בחורף. רק עם בלאק טייגר אפשר לתמחר כך מנת שרימפס לא קטנה. בתוך המגבלות הנתונות, של סי פוד שאיננו טרי, הייתה המנה הזו עשויה היטב. השרימפס עצמם לא היו סמרטוטיים או יבשים; הרוטב חיבר בתבונה רבה שמן זית, לימון, עגבניות, בצל ירוק ושאר רכיבי ים תיכון. הוא היה במינון הנכון, חמצמץ במידה, לא תקיף מידי. נעים היה להספיג בו את הלחם.

סגרנו עניין עם טירמיסו (32 שקלים) ענק מימדים אך בינוני למדי, בוודאי טוב פחות מרמת הבסיס הצנועה-אך-חביבה שהתגלתה בשאר חלקי הארוחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנה עשויה היטב. שרימפס ים תיכוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיש היא מסעדה שזורמת איתך ולא עובדת בלגרום לך לזרום איתה, בדרכה, ושתשלם. אפשר, בקלות, לסגור בה ארוחה לזוג בפחות מ-300 שקלים, לפני אלכוהול. האם זה אוכל גבוה או כזה שממציא את הגלגל? לא. האם חומרי הגלם בה יוצאי דופן? לא. מאידך, נעים שם, נדיב שם והאוכל בסדר באמת. זו איננה מסעדת השף שאליה תעלו לרגל במיוחד מרחוק. היא אינה מנסה להיות כזו. אם כבר, מדובר במסעדה נחמדת וראויה לכל המשפחה עם מקדם Value for money גבוה. ככזו, ההצלחה העצומה שלה מוצדקת בעליל.

פיש, פרופסור בני חבוט 7 ראשון לציון. 03-9611169. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully