וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר טוב אמריקה: הפנקייק עושה קאמבק

11.11.2014 / 11:12

מסתמן שבחורף הקרוב נחמם את הקיבה בעיקר עם פנקייקים. הטרנד חוזר ובגדול, עם בית הפנקייק המקורי שמתמקם בנמל ת"א ורשת חדשה של דיינרים שמתמחה בפנקייקים

רטרו פנקייק בר. דורון שוורץ,
רטרו פנקייק בר/דורון שוורץ

הפנקייק חוזר? אם בחורף של לפני שנתיים הוופל הבלגי היה הכוכב התורן, מקומות ייעודיים המוכרים וופלים בלגיים צצו כפטריות אחרי הגשם, אז נראה שהחורף הקרוב הולך להיות החורף של הפנקייקים. רשמו לפניכם - הפנקייקים חוזרים ובגדול.

הסנונית הראשונה המסמנת את חזרתו של הפנקייק היא רטרו פנקייק בר אשר נפתחה לפני כחודש וחצי במערב ראשון לציון. מדובר מסעדה המעוצבת כדיינר אמריקאי בשנות ה-50-60, אשר מגישה בעיקר פנקייקים, והחידוש - התמחות גם בפנקייקים מלוחים. המסעדה כאמור כולה באווירת רטרו עם כסאות באדום לבן, סקסופונים תלויים באוויר ועל הקירות תמונות של אלביס, מרלין מונרו והרולינג סטונ'ז. מדובר בריהוט שיובא במיוחד מארה"ב וכן פריטי וינטאג' שנקנו מאספנים שונים.

מי שעומד מאחורי המקום החדש הוא דורון שוורץ, כלכלן במקצועו, אשר היה אחד מהבכירים ברשת בית הפנקייק המקורי "בעבר כשהייתי חלק מהרשת ניסיתי להכניס לשם פנקייקים מלוחים, אבל לא הצלחתי", סיפר דורון לוואלה! אוכל. "חשבתי שהגיע הזמן לפתוח מקום כזה, שמביא משהו קצת נועז. השף ערן ברנט ליווה אותנו בפרויקט הזה והצלחנו ליצור בלילה ללא וניל שהיא איננה מתוקה, מה שמכתיב אם הטעם יהיה מתוק או מלוח זה מה שמגיע על הפנקייק".

רטרו פנקייק בר. דורון שוורץ,
פנקייקס מלוחים ברטרו דיינר/דורון שוורץ

התפריט של הרטרו דיינר מתחלק למלוח ומתוק. בגזרת הפנקייקים המלוחים תמצאו 11 סוגים ביניהם: פנקייק טורקי עם חציל קלוי, סלט טורקי ויוגורט, גלילי- לבנה, עלי בייבי, בצל בסומאק, שמן זית וזעתר, סיציאליני- אנטיפסטי, ממרח עגבניות מיובשות ופסטו, מוקרם במוצרלה ועוד.

גם הפנקייק המתוק לא נשכח בצד ולחובבי המתוק מוצע תפריט הכולל 10 סוגי פנקייקים ביניהם פנקייק שוקולדים- חלב, לבן ומקופלת, מוזלי- יוגורט, גרנולה, פירות העונה, פירות יבשים ודבש, פבלובה- שוקולד לבן, פירות יער ושברי מרנג, אספרסו- קרם וניל, קוקוס קלוי ותמצית אספרסו ועוד. בנוסף מוצע במקום תפריט של ארוחות בוקר ותפריט אומלטים. תפריט דיל צהריים המוגש משעה 12:00 עד שעה 17:00 מציע דיל פנקייק- פנקייק מלוח לבחירה, גזוז של פעם ושתייה חמה במחיר 38 שקלים.

רטרו פנקייק בר. דורון שוורץ,
הכי רטרו/דורון שוורץ
"עד סוף 2015 נהיה כבר עם 7 סניפים, את הסניף הבא נראה לי שאכוון לכיוון ב"ש"

לא חששת שמדובר בקונספט מעט מיושן לקהל הישראלי?
ממש לא. אני חושב שהישראלים אוהבים חידושים, והקונספט של פנקייק מלוח הוא מאוד חדשני. התגובות עד כה מעולות וההזמנות מתחלקות בערך חצי-חצי בין המתוק למלוח. התכנון שלנו הוא לצמוח ולהיות רשת ולפי התגובות המעולות שאני מקבל אני מאמין שזה אכם יקרה. בתכנון שלי עד סוף 2015 נהיה כבר עם 7 סניפים, את הסניף הבא נראה לי שאכוון לכיוון באר שבע. אנשים שמגיעים לכאן מתמוגגים, המוסיקה של שנות ה-60, העיצוב של המקום וכמובן החוויה הקולינרית, לקוחות שמגיעים לכאן לא רוצים ללכת.

רטרו פנקייק בר, אליעזר מזל 11, ראשון לציון. שעות פתיחה: ראשון-רביעי 09:30-01:00, חמישי שבת 10:00 עד אחרון הלקוחות. 03-5060720

עוד באותו נושא

מתכון לפנקייק המושלם

לכתבה המלאה
בית הפנקייק המקורי. בית הפנקייק המקורי,
הפנקייק המקורי חוזר לתל אביב/בית הפנקייק המקורי

בית הפנקייק המקורי חוזר לתל אביב

"עוד מסעדת פנקייקים תיפתח בשבוע הבא, והיא לא אחרת מאשר בית הפנקייק המקורי, אשר תתמקם בנמל ת"א"

עוד מסעדת פנקייקים תיפתח בשבוע הבא, והיא לא אחרת מאשר בית הפנקייק המקורי, אשר תתמקם בהאנגר 22 בנמל תל אביב. את המקום פתח אלון קיפניס, הנכד של שלמה בר מאיר, אשר הקים את בית הפנקייק המקורי בשנת 1965 בגני התערוכה בתל אביב, בהמשך הועתק מיקומו לכפר ויתקין, וב-2003 נסגר ונפתח מחדש בהרצליה. כיום בבעלות המשפחה נמצא הסניף בהרצליה וכעת גם הסניף התל אביבי (הסניף הקיים היום באם הדרך נקרא בית הפנקייק, לא המקורי, ואינו שייך למשפחה).

"ב-3 שנים האחרונות אני גר בתל אביב" סיפור קיפניס לוואלה! אוכל "והרגשתי שבעיר שיש בה הכל, חסר מקום שמגיש ומתמחה בפנקייקים, ושהגיע הזמן להחזיר לתל אביב את בית הפנקייק המקורי" קיפניס, יחד עם שני שותפים - ניר קניג ותום שושני, החליטו להחזיר עטרה ליושנה וחושבים שלא עבר זמנן של מסעדות פנקייקים. "קודם כל זה דיינר אמריקאי וחלק מהקונספט שלו זה להיות מיושן, אבל פנקייק בעיניי זה משהו שאנשים תמיד ירצו לאכול. אני יודע שזה בניגוד לטרנד הבריא שהולך עכשיו, אבל אין מה לעשות, יש אנשים שמחפשים גם את זה. בסופו של דבר זה בית קפה חלבי שמציע גם כריכים, טוסטים וסלטים, אבל העיקר זה הפנקייק".

בית הפנקייק המקורי. בית הפנקייק המקורי,
תמיד רלוונטי/בית הפנקייק המקורי

אז בבית הפנקייק המקורי בנמל תל אביב תוכלו למצוא המון פנקייקים מסוגים שונים - עם נוטלה, מקופלת, שוקולד לבן, חלבה, תותים, בננות ועוד ועוד. הסניף ייפתח להרצה במהלך שבוע הבא, ובעוד שבועיים תהיה הפתיחה הרשמית.

בית הפנקייק המקורי, האנגר 22 נמל תל אביב. שעות פתיחה: ראשון - רביעי: 09:00-00:00, חמישי - שבת: 08:00-02:00.

  • עוד באותו נושא:
  • פנקייק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully