וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצות הטובות בארץ

12.4.2015 / 7:28

אחרי שבוע של מצות ועוגיות קוקוס הגיע הזמן לחזור לפחמימה האהובה עלינו ובגדול. טעימה בצקית וקריספית מהפיצות הכי טובות בארץ

סבלנו מספיק. אחרי שבוע בחיק המצות, הגיע הזמן להחזיר את הקלוריות ולהתפנק עם הפחמימה השווה ביותר - קבלו את רשימת הפיצות האהובות עלינו ברחבי הארץ.

בשבח הפשטות: פי בריבוע, ירושלים ותל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פי בריבוע בירושלמים, פנמה בת"א, פשוטה וטעימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה לא סוד גדול שירושלים היא מעצמת אוכל לא קטנה. דווקא בתחום הפיצות לא הגיעו בשורות יוצאות דופן מעיר הבירה. עד שהגיעה פי בריבוע, מבית היוצר של מסעדת קפה פרדיסו, (שנסגרה ביולי האחרון). מה מיוחד בפי בריבוע? הפשטות שלה, חוסר הניסיון להתחכם, אלא פשוט לעשות פיצה טובה, ופריכה עם בצק דק, רוטב עגבניות אמיתי וגבינה איכותית. לא סתם נפתח לפיצרייה הזאת גם סניף תל אביבי, שאמנם שינה את שמו בימים אלו לפנמה, אבל מגיש את אותה פיצה טעימה ואהובה.

פיצה פי בריבוע, קרן היסוד 36, ירושלים, 02-5635555; פנמה, אבן גבירול 185 ת"א, 03-6200006. לא כשר

הג'אנק המושלם: צ'יליז, ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצה צ'ילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיצרייה הקטנה ווותיקה ברחוב הלל הרוויחה את מעמדה גם עקב היותה מעוז חילוניות עקבי שגידל דורות של זאטוטים שעצרו לתדלוק ג'אנק לפני או אחרי לילה אלכוהולי, שהיום הם הורים בעצמם שמביאים לשם את ילדיהם. באמצע סיבוב פאבים, עצירה בצ'יליז היא בעבור הירושלמים לא פחות מטקס מסורתי שבסופו ממתין סלייס נהדר של בצק עבה מעוטר בשינקן עם אננס, גבינת עזים, פסטו ועגבניות מיובשות ועוד שלל משולשים.

רחוב הלל 28, ירושלים. 02-6254040. לא כשר

שווה נסיעה: נונו, הוד השרון

מסעדת NONO. באדיבות המסעדה, מערכת וואלה! NEWS
פנינה בהוד השרון/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המסעדה

אם אבי אפרתי הכתיר אותה כאחת מהפיצות הטובות היום בישראל, לא נותר הרבה מה להגיד. פיצה נונו נפתחה בהוד השרון באוקטובר האחרון, ולאט לאט התפשטה השמועה שבעיר הקטנה יש פיצה מעולה שמסבה לה גאווה רבה. המקום משפחתי וחמים, ההשראה מדרום איטליה, המחירים נוחים, והפיצה פשוט נהדרת, באיזון המדויק באמצע שמצליח להמינע משמנוניות ואנמיות, ששווה את הנסיעהץ

נונו, ז'בוטינסקי 2, הוד השרון, 09-8353600. לא כשר

האולד סקול: דה אוסוולדו, ת"א

דא אוסוואלדו. שחר פליישמן,
אולד סקול במובן הטוב/שחר פליישמן

אוסוואלדו קוסטה, עלה מסיציליה שבאיטליה לישראל לפני 9 שנים, בעקבות אהבה. הוא ואשתו התמקמו בראש פינה, שם פתח את המסעדה האיטלקית הראשונה שלו. במשך שנים הוא שומע על ת"א, עד שהיה מוכרח להגיע לעיר הגדולה ולבדוק בעצמו על מה כולם מדברים. את הפיצה שלו בשכונת פלורנטין הוא פתח בקיץ שעבר, שם הוא מגיש פיצה סיצילאנית בעובי המושלם, לא דקה ולא עבה מדי, שנכנסת לאפייה קצרצרה בתנור ויוצאת בול. פיצריה אולד סקול במובן הטוב של הביטוי, עם מפות אדום-לבן משובצות על השולחנות וריח משכר.

דא אוסוולדו, רחוב החלוצים 6 תל אביב, 03-6528200. כשר

הנפוליטנית: דה פפה פיצריה נפוליטנה, ת"א

פיצריה דה פפה. עידו שחם
פיצה דה פפה/עידו שחם

למי שלא מכיר את ההיסטוריה, לג'וזפה ג'ורדנו המכונה דה פפה, הייתה פיצריה מצליחה ברחוב אבן גבירול, קשיי בירוקרטיה אילצו אותו לסגור והוא החליט לעזוב את הארץ. מהר מאוד הוא הגעגועים הכריעו אותו, הוא חזר לארץ ופתח מחדש ברחוב דיזינגוף בתל אביב, שם הוא עושה פיצה מופלאה כמו שרק הוא יודע מבצק נפוליטני אמיתי, במקום שבו הבצק הוא הכוכב האמיתי והטופינגס הם רק הדובדבן שבקצפת. קבלו טיפ: אם תבקשו יפה אולי תקבלו גם פיצה נוטלה מטורפת.

דה פפה פיצריה נפוליטנה, דיזיגוף 334, ת"א, 03-5539980. לא כשר

הגורמה: טוטו, ת"א

פיצות בטוטו. אינסטגרם ירון שלו, אתר רשמי
הפיצה של טוטו/אתר רשמי, אינסטגרם ירון שלו

אז אמנם לא מדובר בפיצריה, אלא במסעדת שף, ועדיין אי אפשר לעשות רשימה של הפיצות הטובות ביותר ולהשמיט ממנה את הפיצה המעולה של מסעדת טוטו. המבחר לא עצום, אך עם זאת כל פיצה מדויקת וטעימה להפליא, בעיקר לחובבי ז'אנר הפיצות הדקות עם בצק מעט קריספי וטופינגס של מסעדת גורמה. אזרגע לפני הניוקי ערמונים, אל תוותרו על הפיצה.

טוטו, ברקוביץ' 4, ת"א, 03-6935151. לא כשר

המשפחתית: בית העם, ת"א

בית העם. עידו שחם
הפיצה של שרויטמן/עידו שחם

התרגשות רבה נרשמה כשהשף ערן שרויטמן הודיע שהוא פותח פיצריה חדשה בת"א. שרויטמן, שף מוערך, לקח פסק זמן מעולם הקולינריה, למד את נושא הלחם בקפידה והצליח להגיע למתכון לפיצה המושלמת. עם בצק עבה שמזכיר פוקצ'ה, רוטב עגבניות איכותי ותוספות שמורכבות על הבצק רק לאחר האפייה וכך שומרות על המרקם והטעם, התוצאה נפלאה ובכלל מדובר במקום מקסים לישיבה משפחתית.

בית העם, לילינבלום 21, ת"א, 03-5104391. לא כשר

באווירה רומנטית: בקאפיקו, ת"א

בקפיקו. אנטולי מיכאלו,
בקפיקו/אנטולי מיכאלו

ילד הפלא של משחקי השף, לירן גרודה, הפתיע את כולם כשהחליט לזנוח לתקופה את הבישול המולקולרי שהוא כה אוהב, ולפתוח מסעדה איטלקית פשוטה ומשפחתית. גרודה פתח את בקאפיקו שלו בנווה צדק, כשמעל כל המנות בולטות באיכותן בעיקר הפיצות הטעימות שלו. גולת הכותרת של בקאפיקו היא ללא ספק הפיצה צ'יפולה, בה חיים בהרמוניה בצלים מקורמלים, לצד שאלוט קונפי שמתלכדים לכדי תוצאה מתקתקה, שמתובלת באווירה הרומנטית של שכונת נווה צדק.

בקאפיקו, שבזי 49, ת"א, 03-6021111. לא כשר

מלכת המשלוחים: פיליפ, ת"א

פיליפ. יעל לאור,
גם הצרפתים מבינים בפיצות/יעל לאור

מי אמר שפיצה טובה חייבת להיות איטלקית? מסתבר שגם לצרפתים יש מה להגיד בנושא. פיליפ, פיצה צרפתית על גחלים התמקמה לפני מספר שנים בצומת הרחובות קרליבך ואבן גבירול, והפכה להיות אופציה לא רעה בכלל לחובבי הפיצה התל אביבים, ולאופציה המועדפת למשלוחים. הפיצה דקה, אבל לא מדי, עם מבחר מעולה ומתחלף של תוספות מגוונות בהן דגים, בשריות וצמחוניות, וקריספ ייחודי שמעניקה צורת האפייה.

פיליפ, קרליבך 20, ת"א, 073-7598529. לא כשר

פיצת שף: גוסטו, ת"א

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוסטו, פיצת שף/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסעדת גוסטו המקורית נפתחה בשדרות יהודית כבר בשנת 2009 והכניסה לת"א מושג שלא היה קיים בה קודם - פיצת שף. כעבור כמה שנים העתיקה את עצמה לשדרות ח"ן, סמוך לכיכר רבין, אך המשיכה לשמור על מעמדה כפיצה יוקרתית ואיכותית. אז אמנם מדובר בפיצה לא זולה במיוחד, אבל למי שמחפש חוויה איכותית ופחות אוכל רחוב, זה בדיוק המקום להתפנק על פיצות כמו פיצת אווז בטטה ואספרגוס.

גוסטו, פרישמן 90 פינת שדרות ח"ן 59, 1700-700-919. לא כשר

הקז'ואל: הפיצה, ת"א

הפיצה ברחוב בוגרשוב הספיקה לצבור לעצמה במהלך שנות קיומה קהל מעריצים לא קטן. המקום מלא בכל שעות היום ומספק אווירת קזו'אל נעימה ופיצה מעולה. הפיצה, בסגנון נפוליטני, דקיקה ופריכה מוצעת במגוון וורסיות - ללא גבינה, או ללא רוטב עגבניות, ואפילו חובבי הפיצות העבות יוכלו ליהנות מפוקצ'ות עם מגוון תוספות. ואם רחוק עד בוגרשוב, בית הקפה שיין מספק לסועדיו את הפיצות האהובות מהפיצה בבוגרשוב.

הפיצה, בוגרשוב 51, ת"א, 03-5281077. לא כשר. קפה שיין. שלמה המלך 38, ת"א. 03-5276186

בצפון עם הילדים: טאנטי באצ'י, קרית טבעון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו בספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכירים את זה שאתם נוסעים לטייל בצפון וכל מה שבא לילדים זה פיצה? אז לפיתרון קוראים טאנטי באצ'י. המסעדה הכפרית והקסומה בטבעון, מספקת חוויה איטלקית מושלמת, מה שאומר גם פיצות איטלקיות כמו בספר. הפיצות מקבלות מקום של כבוד בתפריט עם מבחר של כ-13 פיצות איכותיות ודקות, מחומרי גלם איטלקיים, אשר נאפות בתנור האבן במקום.

טאנטי באצ'י. רחוב שקדים 35, קרית טבעון. 04-9536779. לא כשר

הפסטורלית: בלה, בית שערים

מסעדת בלה. נמרוד סונדרס
מסעדת בלה/נמרוד סונדרס

מסעדת בלה של השף עידן ליפשיץ מספקת גם היא חוויה פסטרולית קצת אחרת, בעיקר לאלו שרוצים לברוח קצת מהעיר. ליפשיץ ממשיך בצפון את הדרך של המנטור שלו ירון שלו, ששימש כשף שלו כשליפשיץ היה הסו שף בטוטו, ומיישם את חוכמת הפיצה בעמק יזרעאל. בלה, בסגנון איטלקי-ים תיכוני, מציעה בתפריט שלה מבחר לא גדול של פיצות, ארבע בסך הכל, אבל עם תוספות מגרות ומדויקות כמו פיצה יוונית עם חציל, ארטישוקים, ביצה רכה, ושברי גבינת עיזים.

בלה, בית שערים, 04-9830730. לא כשר

  • עוד באותו נושא:
  • פיצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully