וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת 2016: איפה נאכל בשנה הבאה?

2016 עוד לא החלה, וכבר מתמלאת לה רשימה מכובדת ומסקרנת של מסעדות הצפויות להיפתח בשנה הבאה, בין השאר: הרברט סמואל הכשרה בירושלים, לימה ניפו עם מטבח פרואני-יפני, שוק הצפון ברמת החייל ו-OCD, המסעדה של השף בן ה-24

פוסט עידן רושפלד: הרברט סמואל ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוטרליני טלה ירושלמי בהרברט סמואל/מערכת וואלה!, צילום מסך

זעזוע גדול עבר השנה על קבוצת עדי'ס לייף סטייל עם הפרידה מהשף יונתן רושפלד. למרות העזיבה המתוקשרת, הצמיחה של הקבוצה ממשיכה; לאחר עיכובים מסוימים, הרברט סמואל ירושלים צפויה להיפתח בתחילת 2016. כמו זו בהרצליה, גם הרברט סמואל ירושלים תהיה כשרה. לגבי השף שיעמוד בראשה מעדיפים בקבוצה לא למסור פרטים כרגע. תומר טל, אשר היה אמור היה לשמש כשף הקבוצה לא יבשל בה כרגע. התפריט ימשיך להתכתב עם שאר מסעדות הקבוצה, עם חומרי גלם מובחרים ומותאם לעונות השנה. בנוסף לתפריט יצטרפו מנות חדשות שנוצרו לכבוד העלייה לירושלים, אשר תושפע מהשווקים והמוצרים של העיר וההרים מסביב לה.

הרברט סמואל ירושלים, מלון כיכר ציון, הפתיחה צפויה במהלך פברואר.

פריחת השווקים הקולינריים: שוק צפון

שוק צפון. הדמיות: סטודיו נילון, עיבוד תמונה
שוק צפון/עיבוד תמונה, הדמיות: סטודיו נילון

שוק צפון אמור להיפתח במהלך החודשיים הקרובים ברמת החייל בצפון ת"א ולתת מענה לאוכלוסיית צפון ת"א, אך גם לרמת השרון, הרצליה והאיזור. את שוק צפון מקימים אנשי שוק האיכרים בנמל ת"א, בהם מיכל אנסקי ורועי חמד. לצד שוק איכרים שיהיה גם שם, צפוי השוק לתת אופציות קולינריות מעניינות, עם שמות גדולים בהם מסעדות טאיזו ופרונטו, אשר יגיעו בגרסאות מוקטנות ועממיות יותר, מסעדת כתר המזרח, סניף נוסף למאפיית הבוטיק לחמנינה ועוד. יהיה מעניין.

שוק צפון, רמת החייל, הפתיחה במהלך פברואר

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

האיטלקית המשפחתית: טיטו איטלינו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנות גדולות לחלוקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פתיחה צפויה נוספת שייכת לקבוצת בנדיקט. מי שהגתה בארץ את הקונספט של מסעדה שמגישה ארוחות בוקר לאורך כל היממה, מכוונת הפעם אל מחוזות איטליה תוך פלירטוט אמריקאי. המסעדה, שתיקרא טיטו איטלינו, מתהדרת בקונספט של מסעדה איטלקית בסגנון אמריקאי שתגיש מנות גדולות באווירת מסעדה משפחתית. המסעדה הענקית (כ-200 מקומות ישיבה) אמורה להיפתח כבר בפברואר בגב של קניון גבעתיים, כשהכניסה תהיה מפארק גבעתיים, ולא מתוך הקניון. בהסתמך על העובדה ששתי האהבות הגדולות של הישראלים מחוברות כאן יחד - מנות גדולות ונדיבות יחד עם אוכל איטלקי, סביר להניח שתהיה למקום התחלה מבטיחה.

טיטו איטליאנו, דרך יצחק רבין 53 ,גב קניון גבעתיים. הפתיחה בפברואר

כוח נשי עולה: יהלומה בנמל

יהלומה לוי. באדיבות המשפחה
יהלומה לוי/באדיבות המשפחה

עוד מסעדה מסקרנת הצפויה להפתח במהלך חודש ינואר היא יהלומה בנמל, שתיפתח בשוק הנמל בתל אביב בחלל בו פועלת מסעדת רוקח שוק. השפית יהלומה לוי תסגור בחודש הקרוב את הביסטרון בשוק לוינסקי כדי לאפשר גדילה והתפתחות למסעדה, ותעבור לשוק הנמל שם תבשל ביחד עם השפית המוערכת עינב ברמן (שלאחר שסגרה את מסעדת אסיף השאירה לא מעט געגוע בקרב אוהדי המסעדה). במקום החדש, לוי תמשיך להגיש מנות באותו קו המזוהה עמה ותשלב בין אהבותיה - הים, חומרי הגלם הטריים של השוק שמגיעים ישר מהמגדלים והמטבח הלבנטיני ים תיכוני.

יהלומה בנמל, נמל תל אביב. הפתיחה בינואר

בחיפוש אחר בשורות ל-2016, אין ספק שלימה ניפו שתיפתח בעוד מספר שבועות תעורר לא מעט באזז, ואם הקונספט הייחודי הזה יעבוד, הוא יגרור גם לא מעט חיקויים. המסעדה, בהובלת המסעדן היהודי צרפתי יורם פרץ והשף הבריטי כריס גולדינג (לשניהם נסיון רב במסעדנות העולמית), תביא לשוק הפשפשים ביפו את ה-Nikkei, מטבח יפני-פרואני שהפך בשנים האחרונות לתופעה גסטרונומית פופולרית ברחבי העולם. מסעדת נובו ממנה יצאו השניים מתמחה במטבח הזה, שצמח מהמפגש של המהגרים היפנים שהגיעו לפרו החל מסוף המאה ה-19. כך נולדו מנות המשלבות בין דגים נאים עם חומרי הגלם של פרו כמו יוקה, צ'ילי, קינואה ותירס. ובהתאמה, יוגשו מנות כמו טמאקי טונה עם קינואה, או סביצ'ה דג בס במרינדה של תבליני האנדים והאמזונס.

לימה ניפו, רבי תנחום 6, תל אביב-יפו. 03-5734404. לא כשר

רבות נכתב לאחרונה, גם כאן, על האהבה של ישראלים לאוכל תאילנדי, שהביאה בין השאר להרבה ניסיונות לשחזר את ההצלחה של בית תאילנדי, חלקם מצליחים יותר וחלקם פחות. אבל המסעדה שצפויה להיפתח כבר בינואר 2016 מבטיחה לנו משהו אחר, שטרם הכרנו בארץ. אוכל תאילנדי גורמה, באווירה יוקרתית. השף של ניטן תאי, שתיפתח ברחוב הארבעה, הוטס במיוחד לארץ, והדגש יושם כאן על הפן התרבותי לא פחות מהקולינרי, עם ריקודים תאילנדיים מסורתיים, עיצוב מיוחד ועוד.

ניטן תאי, הארבעה 21 תל אביב, הפתיחה ב-1 לינואר

השף הצעיר: OCD

המבורגר שרימפס של רז רהב. אינסטגרם, צילום מסך
בורגר שרימפס של רזי ברווזי, עכשיו המבחן/צילום מסך, אינסטגרם

מסעדה נוספת, שעל פתיחתה בישרנו רק השבוע היא מסעדת OCD של אושיית האינסטגרם רזי ברווזי, או בשמו האמיתי - רז רהב. רהב, אשר עבד בשנתיים האחרונות במסעדת פופינה, הרגיש בשל לצאת דרך עצמאית. למרות שלא למד קולינריה באופן מסודר, הוא החליט לעשות צעד אמיץ ולפתוח מקום משל עצמו והוא רק בן 24. אין ספק ששנת 2016 תהווה מבחן גדול עבורו ועבור השפים הצעירים שהוא מייצג; האם קהל העוקבים הגדול שרכש לעצמו באינסטגרם, יגיע גם למסעדה החדשה?

OCD, תרצה 17, מתחם נגה. תל אביב-יפו. הפתיחה במהלך חודש פברואר

בעלי קפה זליג (שפועל בגבעתיים וקרית אונו) יפתחו במהלך חודש ינואר את מסעדת בומבקס מורי בקרית אונו. משמעות השם קשורה לפרפר המתפתח מתולעת המשי, זאת משום שהקונספט של המקום נשען על דרך המשי: התפריט כולל מנות ממטבחים שנעים ממזרח למערב בדרך המשי: סין, הודו, בוכרי וקצת טורקי. בצמוד למסעדה תפתח מעדניה אשר תנוע ממערב למזרח עם השפעות איטלקיות, יווניות, מקומיות וגם בוכריות. את התפריט במקום בנתה היועצת הקולינרית והשפית סבינה ולדמן. המסעדה צפויה להיות רחבת ידיים ותכיל כ-200 מקומות ישיבה.

בומביקס מורי, קריית אונו. הפתיחה במהלך חודש ינואר

הנסיך מעכו מגיע לת"א: המסעדה החדש של דלאל

דלאל עכו טאפאס. נמרוד סונדרס
אוסאמה דלאל במסעדה בעכו/נמרוד סונדרס

אוסאמה דלאל, שהפך בשנה האחרונה להיות חביב הפודיז, בעיקר התל אביבים בזכות המסעדה הקטנה והקסומה שלו בעכו - דלאל עכו טאפאס, שבר לרבים את הלב כשהודיע בחודש שעבר שהוא נאלץ לסגור אותה. המצב הבטחוני הרעוע גרם לרבים להדיר את רגליהם מעכו, ודלאל לא יכול היה יותר לספוג את ההפסדים הכלכליים ונאלץ לסגור את המקום. הבשורות המשמחות בסיפור הן שממש בקרוב דלאל יפתח מסעדה חדשה בת"א. פרטים בקרוב.

מסעדת שף במלון בוטיק: אבי ביטון יוצא לדרך חדשה

ראיון עם אבי ביטון. צילום: עידו שחם, יותם וקס, עידו שחם
אבי ביטון/עידו שחם, צילום: עידו שחם, יותם וקס

השף אבי ביטון עבר השנה לא מעט שינויים. הוא נפרד ממסעדת אדורה בה בישל ב-10 השנים האחרונות, והצטרף לרשת פיורי שמתמחה בפיצות ופסטות. השנה, הוא צפוי לפתוח את מסעדת השף הבאה שלו במרכז תל אביב, עבורה כבר מצא לוקיישן, במלון בוטיק. "זאת תהיה הפתעה מאוד נעימה, זה יתבסס כמובן על האוכל שלי, אבל בכיוון יותר מודרני עם שדרוגים", מסר ביטון לוואלה! אוכל בקיץ האחרון. ביטון סירב להוסיף על המידע.

בשלהי 2015: אדורה ביסטרו של אלי שטיין, בועזו של בועז צאירי

אדורה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
אדורה ביסטרו של אלי שטיין/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

אדורה שנפתחה החודש מחדש כאדורה ביסטרו בראשותו של אלי שטיין אמנם נפתחה ב-2015, אבל המבחן האמיתי שלה יהיה בשנה הבאה. אחרי ההתלהבות הראשונית והפרגון של חברים מהברנז'ה הקולינרית באינסטגרם, חובת ההוכחה נשארת על שטיין. האם הקהל הותיק של אדורה, שנטש אותה בשנים האחרונות בגלל שדשדשה מעט, יחזור אליה והאם שטיין יצליח להביא אחריו קהלים נוספים? ימים יגידו, עד כה עושה רושם שקורה שם משהו טוב.

אדורה ביסטרו, בן יהודה 226, תל אביב יפו, 03-6050896

בועזו, בית אוכל יפני צמחוני, בניצוחו של השף המוערך בועז צאירי נפתח לעבודה ממש בימים אלו. צאירי, אשר מבשל מנות מהמטבח היפני כבר 30 שנה ופתח את מסעדות סאקורה בירושלים ובתל אביב, מעביר בשנים האחרונות סדנאות סושי ובישול יפני. כעת הוא פותח מסעדה יפנית עם סושי, ראמן ומיטב המנות מהמטבח היפני, כולן צמחוניות. הסיבה: בנותיו של צאירי טבעוניות. יהיה מעניין לעקוב בשנה הקרובה האם הקהל הצמחוני - טבעוני יספיק על מנת לבסס את המקום החדש, והאם גם קהל רחב יותר ימצא את דרכו למקום החדש.

בועזו, בן יהודה 188, תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully