וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת צהריים: הס 4

תמר כהן צדק מגישה אוכל ביתי במסעדה הס 4 ומערכת וואלה אוכל דוגמת עבורכם את הממצאים - מדור ארוחות הצהריים החדש יוצא לדרך

מנות במסעדת הס 4. יעל לאור, מערכת וואלה!
הס 4/מערכת וואלה!, יעל לאור

רקע

שעה 13:30

מיקום: מסעדת הס 4, רחוב הס 4, ת"א.

על הסירים: תמר כהן צדק.

שנה חלפה מאז נסגרה מסעדת קוצ'ינה תמרשנחשבה בעיני רבים לפנינה איטלקית משובחת. בעקבות הסגירה השפית המוערכת תמר כהן צדק החליטה לשנות פאזה. המקום הנוכחי שלה, הס 4, נפתח במרץ האחרון בו מוגש אוכל מעשה ידיה בחלל ביתי במרכז תל אביב. האם האוכל שם מצליח לספק אופציה איכותית לארוחת הצהריים? צוות וואלה אוכל בדק ומצא.

עיצוב ואווירה

קל לפספס את החלל הקטן בפינת הרחובות הס-אלנבי בתל אביב, שרחוק מלמשוך תשומת לב מיוחדת. המקום מעוצב בפשטות, עם שולחנות בתי קפה קטנים בחוץ, המתצפתים על הרחוב ועל פיסה קטנה מהים התיכון, וחלל פנימי אינטימי שלוקה בעיצוב מעט כהה וכבד. שעות הפעילות המרכזיות כאן הן הבוקר והצהריים (עד 18:00) ויתכן וזו אחת הסיבות לכך שהחלק החיצוני מזכיר יותר בית קפה. ליד הקפה של הבוקר רעשי הרחוב ודאי חינניים, אבל כשמדברים על צהריים, הרחוב המרכזי הוהוא בגדר גורם מפריע בהיבט של רעש, כך שמדובר בחוויה אורבנית הארד קור, שהיא לא לכל אחד.

קהל

נוכחות הסועדים הייתה דלילה למדי לאורך הארוחה (שהתקיימה בשעת שיא של ארוחות הצהריים ברחבי העיר), ולכן השולחנות בחוץ נבחרו אחר כבוד. הקהל שכן נכח במקום היה במגוון גילאים ונראה בעיקר כמו לקוחות קבועים. תחושה לא נוחה מתעוררת תמיד כשרואים מסעדה ריקה למדי, ובהתאם הארוחה לוותה בלא מעט תהיות - האם זה מייצג את כל ימי השבוע, האם תמר מרוצה מהמצב הנוכחי, ואיך מרוויחים כסף מהעסק הזה?

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

שירות

השירות לבבי מאד ומבין עניין. המלצרית התריעה על משך הזמן שלוקח למנות להגיע, הציעה מנות ראשונות שמתאימות לדעתה ועזרה להכריע בהתלבטויות לגבי המנות העיקריות. כמו כן מיד כשהתיישבנו הגיעו מים צוננים לשולחן ומולאו מחדש כשהסתיימו, מהדברים הקטנים שתמיד משמחים.

תפריט

הצצה למטבח (שנמצא סמוך לשירותים), חשף את כהן צדק מתרוצצת ועומלת, כשריחות מעולים של תבשילים גולשים החוצה. בתפריט זה כבר נראה אחרת, תיאור המנות לקוני ובמבט ראשון המבחר לא גדול או מגוון, בטח לא כזה שעונה על החשקים למנה קלילה יחסית ביום סתיו חם. הוא מבוסס בעיקר על מנות בשריות, ציפינו לעוד פסטה, אולי עוד אופציה צמחונית עם ירקות או דג. מצד שני, המבחר המצומצם הכרחי במטבח כל כך קטן, כשכל מנה מוכנה ברגע ההזמנה, והכל מאוד טרי וביתי עם טאץ' של השפית שמורגש בכל ביס.

הס 4. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
אנטיפסטי/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

אנטיפסטי (38 שקלים)

הגיעה צלחת יפה וצבעונית עם מבחר ירקות, פלפלים, בטטה, חצילים, קישואים, כרובית, סלק ובצל. מנה פשוט מצוינת שמדגימה שגם באוכל הכי פשוט אפשר לנצח עם דיוק והשקעה. כל ירק בילה בתנור בדיוק את משך הזמן המתאים לו, הכרובית והסלק היו קריספיים, הבצל מקורמל, החציל והקישוא היו רכים אבל לא סמרטוטיים.

הס 4. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
פסטה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

פסטה טליאטלה ברוטב עגבניות (52 שקלים)

הפסטה הטרייה, תחום שבו שולטת כהן צדק ביד רמה, עשויה במקום והיא פשוט מצוינת, ומבושלת בדיוק רב. הרוטב היה טעים גם כן אבל טיפה דליל מדי והכיל הרבה קליפות של עגבניות שהיו פחות נעימות לנגיסה וגם מעט מרירות.

מנות במסעדת הס 4. יעל לאור, מערכת וואלה!
סקלופיני, תבשיל זנב שור ופסטה/מערכת וואלה!, יעל לאור

סקלופיני עוף (62 שקלים)

מנה טעימה ומשביעה. רוטב החמאה-מרווה-לימון היה מאוד דומיננטי ונוכח, והפך את העוף למנה כלל לא משעממת ויבשושית (כמו שחזה עוף נוטה להיות לעיתים). גם תפוחי האדמה שהגיעו אתה מוצלחים. מנה גדולה שמכבדת את הלקוח.

תבשיל זנב שור (58 שקלים)

מנה מצוינת, הבשר ממש נמס בפה, עשוי בדרגה מושלמת, ומתובל בדיוק רב. הבשר מלווה בתבשיל משביע מאד של עדשים וגזר על מצע אורז לבן ומינון מדויק בין הבשר לאורז.

הס 4. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
טראפלס/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

טראפלס שוקולד (28 שקלים)

טראפלס מצוינים, רכים ובעלי טעם עמוק, וקינוח קליל שטוב לסיים אתו אחרי מנות כה מאסיביות.

משתלם?

המחירים הוגנים מאד ביחס למנות, כולן גדולות ומשביעות. יחד עם זאת, הזהירו אותנו וכך קרה, שבשל ההכנה הממושכת לעיקריות לוקח הרבה זמן להגיע, ולכן מתבקש להזמין גם ראשונה כדי "להעביר את הזמן" ולהשקיט את הרעב, מה שקצת מייקר את העסק. היה נחמד לו הייתה אופציה לעסקית או אפילו מחיר מוזל לראשונה למזמיני העיקריות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפעם הבאה

מעניין לחזור ולבחון את המקום בשעות הבוקר, יש שם פוטנציאל. לגבי הצהריים - לו התפריט היה מעט מגוון יותר היינו שמחות לשוב. לחילופין, זה מקום נהדר לסעוד בו ביום קר וסגרירי שבו התפריט הזה בוודאי יעשה עבודה מצוינת. רק שיגיע כבר החורף.

שורה תחתונה

מדובר במקום צנוע ולא "טרנדי", לא מסוג המקומות שהמנות בו מצטלמות יפה או נכנעות להלך רוח תל אביבי. האוכל ביתי, מושקע וטעים והיד המיומנת במטבח מורגשת בכל ביס. לאנשים שמחפשים אוכל ביתי פשוט וזול בצהרים, לא מהז'אנר השוחה בשמן והכבד, זו בחירה טובה. אבל הצד השני של המטבע הוא שלמנות לוקח לא מעט זמן להגיע, כך שמי שרוצה לחטוף צהרים מחוץ למשרד, צריך להקדיש כשעה שלמה לישיבה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully