וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייק ניוז: מסתבר שזה לא הבאגט הכי טוב בארץ

29.9.2017 / 13:00

הבטחנו לכם את פתיחתה של מסעדת אלבאבור בשרונה, אמרנו לכם שהאוכל המקסיקני הוא הטרנד הכי חם, צפינו שהקיץ הזה יהיה יפני והכתרנו את הבאגט הכי טוב בארץ . אז למה שום דבר מזה לא היה נכון?

רביולי פרג במסעדת אחוזת בית 3. דרור עינב
'תתחילו לשנן את השם'. רביולי פרג באחוזת בית 3 שנסגרה (צילום: דרור עינב)/דרור עינב

אנחנו יכולים בכיף לעוף על עצמנו כל היום, עם הצהרות על שליחות עיתונאית ונאמנות לקוראים, אבל אם כבר כנות אז האמת חייבת להיאמר - לפעמים אנחנו גוזמאים, עבדים של כותרות, כי זה מה שמביא לנו את ההקלקה הנכספת ובסופה, את הרייטינג. אז פלא שאם מישהו זורק לנו חצי עצם זה הופך לאייטם, גם אם המלים 'לכאורה' 'מסתמן' 'ולטענתו' הן 90 אחוז מהטקסט? ופלא שאנחנו מכתירים כוכבים חדשים, תופעות וטרנדים רק כי זה עובד יפה בכותרת? בקיצור אל תאמינו בכל פעם שאנחנו כותבים 'תתחילו לשנן את השם' על מסעדה שנסגרת כעבור 8 חודשים.

כשסיפרנו לכם שאלבאבור פותחים בשרונה

מסעדת אלבאבור היא שם שגורם לכם להכנס לכתבות, ולכן כשהשף חוסאם עבאס העלה בפייסבוק שלו טיזר וחשף שהוא מנהל מו"מ לגבי פתיחה במתחם שרונה, זה הספיק לנו לאייטם שכותרתו 'פרסום ראשון: אלבאבור בדרך לתל אביב'. גם טפחנו לעצמנו על השכם על הפרסום הראשון וגם טעינו ובגדול. מאז נפתחו מליון דוכנים בשרונה, אף אחד מהם כמובן לא קשור לאלבאבור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אל באבור. בועז לביא,
לא בשרונה. אלבאבור (צילום: בועז לביא)/בועז לביא

כשבישרנו על הקיץ היפני שלא בא

בניגוד להבטחה "בקיץ הזה נאכל במקלות", ממש לא עטינו קימונו בקיץ הזה, שבו היפנים ככל הנראה נתקעו בביקורת הדרכונים. שתי מסעדות יפניות מתוך אלה שהוזכרו בכתבה כלל לא נפתחו: שיראטו של עלי גרוסמן והמסעדה היפנית של R2M, שכרגע פתיחתה נדחתה לאחרי החגים, וגם זה כמובן, לא סופי. מצד שני, ההימור הצליח מכיוון לא מפתיע: מעדנייה יפנית חדשה נפתחה ממש בשלהי הקיץ אז במקרה זה התלבש לנו יופי על הנראטיב. באמת היה קיץ יפני, ואל תשכחו איפה קראתם את זה לראשונה!

יפני- מעדניה יפנית חדשה בשוק צפון. אביב לב,
ההימור הצליח, אבל בטעות. מעדניה חדשה בשוק צפון (צילום: אביב לב)/אביב לב

כשהכרזנו שזה הטרנד של השנה

האצבע מעולם לא הייתה קלה יותר על ההדק מאשר בשימוש במלים 'לוהט' ו'טרנד'. כאן למשל הפכנו את האוכל המקסיקני לתופעה שתופסת תאוצה ומתפשטת בצפון הארץ בזכות רשת מקסיקניז. למי אכפת אם יש אוכל מקסיקני בארץ כבר שנים או שיש מקומות ותיקים שבהם אפשר להשיג אוכל מקסיקני בצפון. וגם, בואו ניקח רגע דברים בפרופורציות - סניף ראשון של מסעדה מקסיקנית נפתח בקריות - מכאן ועד תופעה ארצית סוחפת יש מרחק רב. להגנתנו יאמר: היה יום חלש בטראפיק.

טאקו במסעדה מקסיקנית של אורי ארנון. אורי ארנון, מערכת וואלה! NEWS
אוכל מקסיקני במקסיקניז. כולה מסעדה אחת (צילום: אורי ארנון)/מערכת וואלה! NEWS, אורי ארנון

כשהכתרנו את הבאגט הכי טוב בארץ

בואו נשים את הקלפים על השולחן - אוכל רחוב עובד. אתם סאקרים של אוכל זול וטעים, וגם אנחנו, והרייטינג בהתאם. גם אם נכתוב על 70 מקומות שונים שהם מגישים את ההמבורגר הכי טוב בארץ, לא נשקר. לכן כשהמונה טועם, שכתב לנו מאות טורים לאורך השנים, מכתיר את הבאגט הכי טוב בארץ, קחו בחשבון שהוא אמר את זה כבר פעם או פעמיים או שבע במהלך כהונתו. זה כמובן לא גורע מזה שהיה טעים בטירוף.

מעורב ירושלמי על הגריל של עידו. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
באגט טלה של המונה. הכי הכי טוב! כמו רבים אחרים (צילום: קובי רובין)/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

כשאמרנו שהפריפריה חיה/ מתה

בעוד שתל אביב מתהדרת דרך קבע בכותרות על מקומות "לוהטים ו"מדוברים" בפריפריה הטרמינולוגיה שונה. ניקח לדוגמה את העיר חיפה, אולי העיר שסבלה מקשקושי המקלדת שלנו הכי הרבה השנה (ומובילה את הטבלה הרבה לפני ירושלים). קשה לעקוב בכתבות שלנו האם היא עדיין מנומנמת או כבר מתעוררת. האם מצבה קשה או שמא משהו טוב קורה בה והיא מספקת אלטרנטיבה קולינרית בועטת. הנוסחה פשוטה: נפתחה מסעדה חדשה = הפריפריה מתעוררת, חיפה נותנת פייט לתל אביב. נסגרת מסעדה = המצב בפריפריה קשה, רק בתל אביב קורים דברים בעולם המסעדנות, לחיפה מעולם לא היה סיכוי. לפעמים, הנראטיבים משתלבים והמסעדה החדשה מעוררת את הפריפריה, למרות הקושי והתרדמת בה היא נמצאת. מה בפועל? אמת היא עניין סובייקטיבי.

שושוברק וקבב חלבי, רולא. רונית אבידן, ספק 500
מנת שישברק במסעדת רולא. חיפה מתעוררת או גוססת? תלוי באיזה יום אתם שואלים (צילום: רונית אבידן)/ספק 500, רונית אבידן
  • עוד באותו נושא:
  • אלבאבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully