וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה אוכלים בדרום אדום?

7.2.2018 / 12:33

ביקור בפסטיבל דרום אדום לא יהיה שלם בלי ארוחה טובה בין כלנית לכלנית. מפסטה ופיצה ועד אוכל הודי, כל המקומות שחובה לעצור בהם

דרום אדום. פברואר 2016. שי מכלוף
פרחים ואז אוכל/שי מכלוף

חודש פברואר הוא חג הדרום, הישראלים נמשכים אל המדרונות הירוקים הנצבעים באדום לחודש אחד, מאשקלון ועד באר שבע. עם הטיול בא התיאבון, או להיפך, ובקיבוצים באזור מתקיים כל סוף שבוע בפברואר יריד פתוח עם דוכנים ואוכל ופעילויות. מלבד האירועים הפתוחים יש כמובן מגוון מסעדות שיכולות להתאים לכל המשפחה, מאשקלון ועד באר שבע. חלק מהמקומות סגורים בשבת אז כדאי לשים לב, וגם להתעדכן בשעות הפתיחה. לגזור ולשמור, ולא לקטוף.

עוד המלצות בדרום
מפרגנים ליצרנים המקומיים בדרום
עוד מסעדות מעניינות באיזור הפסטיבל
ממשיכים עוד דרומה? המלצות במדבר

דאבה הודית, שדרות

אורז הודי. רן הלפגוט,
אוכל הודי בשדרות/רן הלפגוט

דאבה, אחת המסעדות המהנות בשדרות, מגישה אוכל הודי אותנטי עם מנות ראשונות מגניבות כמו צ'יפס בתיבול מסאלה עם מטבל מיונז חריף, לחם נאן מבצק יוגורט עם שום או לביבות בצל נהדרות. יש טאלי הודי קלאסי, ומנות עיקריות צמחוניות כמו מלאי כופתה או פניר מסאלה, שזו גבינת פניר ברוטב עגבניות ושמנת. יש פילה ברבוניה מטוגן עם ירקות ירוקים מוקפצים, דאל ותבשילים נוספים. המקום מעוצב קצת כמו הודו וחלק מהשולחנות נמוכים ויושבים על כריות על הרצפה. תזמינו לעצמכם צ'אי ותדמיינו שאתם בטיול הגדול. בדרך כלל סגור בשישי אבל לכבוד חודש דרום אדום פותחים בדאבה בימי שישי מ-11:30 ועד 15:00.

דאבה. הרצל 27 שדרות, 08-9404616. כשר

עוד באותו נושא

שבע בום בנתניה: איפה אוכלים באיזור התעשייה פולג?

לכתבה המלאה

פיצה ארטישוק, שדרות

פיצה ארטישוק בשדרות. גונן בשיא,
פיצה מקצועית ועוד/גונן בשיא

פיצה ארטישוק נמצאת במתחם המרכז המסחרי הישן בשדרות. בכל שישי של פברואר לכבוד פסטיבל דרום אדום מתקיים הפנינג אורבני ברחבת המתחם בשיתוף פעולה עם פאב שדרות הסמוך והמסעדות הנוספות בסביבה. ההפנינג כולל פעילויות לילדים, דוכני אמנות ומתחם אלטרנטיבי וגם דוכני מזון עם מנות כמו שקשוקה, חומוס וכמובן התפריט השלם של פיצה ארטישוק המצוינת. המקום סגור בשבת אז כדאי לרוץ וליהנות ממנו בשישי.

פיצה ארטישוק. כיכר הנשיא 4 שדרות, 055-6671839. כשר

אחד המקומות המצוינים לאכול בהם פסטה בעבודת יד הוא בשדרות. מדובר במקום קטן ואינטימי עם פסטה מצוינת שכבר צברה לה קהל נאמן עם תפריט להרכבה אישית, עם מגוון סוגים של צורות, רטבים ותוספות כמו פורטבלו, ערמונים, סלמון מעושן, גבינת רוקפור, קארי ירוק, אנשובי או ארטישוק. מלבד הרטבים המוכרים יש גם רוטב סלק שמנת מעניין ורוטב אסיאתי של קארי ירוק וחלב קוקוס. ויש גם סלטים, פוקצ'ות ורביולי. אם הכלניות עשו לכם חשק לפסטה זה המקום. שישי פתוח מ-11:00 עד 14:00 ובשבת סגור.

פסטה וזהו. ההסתדרות 12 שדרות, 08-6333789. כשר

המטבח של מיטל, שדרות

שדרות על המפה עם עוד מקום קטן וחמוד שנקרא המטבח של מיטל. למיטל אוריינטציה בריאותית, היא גם מקושרת מאוד לכל ענייני האוכל באזור ובמהלך ימי הפסטיבל דרום אדום היא מקיימת סיורים קולינריים אז שווה להתעדכן. אצל מיטל יש ארוחות צהריים ביתיות נהדרות מתפריט משתנה עם מנות כמו דג ברוטב אדום על בורגול או אורז, מנות בשר שונות, אפונה עם ארטישוק, קציצות, בורקס פילו במילויים שונים, אורז בצבעים וסלטים. כל יום מיטל מכינה משהו אחר. המקום פתוח מדי יום לצהריים בלבד בין השעות 12:00 עד 15:30, ימי שישי עד 14:00 ובשבת סגור.

המטבח של מיטל. ההסתדרות 10 שדרות, 050-9001510. כשר

קמפאי, באר שבע

קמפאי סטריט ווק. אפיק גבאי
מכל יבשת אסיה/אפיק גבאי

המסעדה האסייתית קמפאי היא יעד קולינרי לכל דבר עם תפריט ענק שחולש על כל יבשת אסיה ומתחיל בסושי, עובר דרך לחמניות מאודות, מנות ווק, מרקים, סלטים ונגמר במנות גריל בניחוח אסיאתי. קמפאי היא מסעדה מתוקתקת ומגניבה, יש לה בר ענק עם מבחר אלכוהול מרשים, מנות בהגשה יפהפייה, מוזיקה טובה ואווירה עדכנית. יש גם תפריט ילדים חמוד ויש אפילו ארוחת ילדים של סושי לילדים חובבי הז'אנר. המקום פתוח כל השבוע וגם בשישי ושבת, יתרון אדיר למי שבמרדף אחרי הכלניות.

חיל ההנדסה 1 באר שבע, 08-6655999. לא כשר

חומוס דואי, מושב לכיש

חומוס. באדיבות המסעדה,
חומוס אבל לא רק/באדיבות המסעדה

דואי מוכר את החומוס המהולל שלו מעגלה שחונה בכביש המוביל למושב לכיש. אפשר פשוט לכתוב בווייז חומוס דואי וזה יקח אתכם למקום הנכון. העגלה, שפועלת בכל השבוע מלבד ימי ראשון, מציעה חומוס פטריות, פול או גרגירים, יש גם סביח, לבנה, חביתות ירק וסלטים. בשבתות דואי מכין ג'חנון ומרק עדשים. העגלה יושבת בנקודה ירוקה ויפהפיה, נעים להתרווח שם ולאכול מתחת לשמיים הפתוחים. בימי גשם דואי נשאר בבית, אז שימו לב למזג האוויר לפני שאתם מגיעים.

חומוס דואי. מושב לכיש, 052-3920319. לא כשר

מידס, קיבוץ ברור חיל

נאטריקוט. מתוך חשבון הפייסבוק של המסעדה,
אסאדו בברור חיל/מתוך חשבון הפייסבוק של המסעדה

בקיבוץ ברור חיל יש הרבה חברים ממוצא ברזילאי וזה רק מתבקש שתהיה שם מסעדה ברזילאית מוצלחת עם מנות אסאדו נפלאות והכי קרובות למקור שאפשר- מסעדת מידס. יש גם תבשילים מסורתיים כמו וטפה עם פירות ים ודגים או פג'ואדה ברזילאית של נתחי בשר ונקניקיות בתבשיל שעועית. הדרך למסעדה בין הגבעות הירוקות עמוסה בכלניות כך שתוכלו לסגור גם את הפינה הזו. בתפריט יש בעיקר בשרים אבל גם עוף ודגים ויש גם פיצות ופסטות למי שמעוניין, קינוחים חמודים ואלכוהול למי שלא נוהג. פתוח מדי יום מ-12:00 עד 18:00, שישי ושבת עד 22:00, ראשון ושני סגור.

מידס. קיבוץ ברור חיל, 6803441- 08. לא כשר

במסעדת חלומי באופקים יש תפריט חלבי שמעולה לכל שעות היום עם ארוחות בוקר מפנקות ומבחר של מנות ראשונות מעניינות כמו פטריות בטמפורה, פרחי כרובית מטוגנים, סלטים מסוגים שונים, תפריט איטלקי של פסטות, פיצות ולזניה עובדת יד, טוסטים, נודלס ומוקפצים. בחלומי אפשר למצוא פתרונות קולינריים לכל אחד מבני המשפחה כך שאפשר בכיף להתייצב עם ילדים בכל הגילאים. המקום פתוח מדי יום מ-9:00בבוקר ועד 23:00 בלילה ובימי שישי עד 14:00, בשבת סגור.

חלומי. שדרות יהודית דרום אפריקה 14 אופקים, 08-9923622. כשר

דים סאם בפוראמה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
דים סאם בפוראמה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

פוראמה הוותיקה היא מסעדה משפחתית נהדרת למשפחות חובבות האוכל האסיתי. החל מדים-סאם נהדר במילויים שונים, נודלס, מנות של בשרים מוקפצים, פירות ים ודגים בליווי אורז, מרקים אסייתיים כמו וונטון או תירס, אגרולים וסלטים סיניים קטנים ותבשילי אטריות. בימי שבת המסעדה עובדת במתכונת של אכול כפי יכולתך עם בופה אוכל סיני. מומלץ להזמין מקום מראש.

פוראמה. רחוב אורט 26 אשקלון, 08-6738497. לא כשר

מסעדת לינדה היא מסעדה קטנה וחביבה שמשדרת הרבה אהבה לאוכל ויין, דבר שמשתקף בתפריט גדול ומפנק שכל אחד יכול למצוא בו משהו. פסטות, דגים, סלטים, בשרים ויש מנות עם חתימה מיוחדת כמו ריזוטו חריימה עם קוביות של מוסר או מחאמר של עוף צלוי מפורק בסומק על לאפה. יש גם תפריט ילדים מספק וכמה מנות לטבעונים, מה שהופך את לינדה למקום של כולם.

לינדה. אבא אחימאיר 5 אשקלון, 08-6842754. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully