וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום קרואסון שמח: 11 קרואסונים שאתם צריכים לטעום

30.1.2019 / 12:20

יום הקרואסון הבינלאומי הוא סיבה מצוינת לסקירה של 11 קרואסונים משגעים שמוגשים ברחבי הארץ, מלוחים או מתוקים, עם שוקולד או עם בשר, אתם רק צריכים לבחור ולזכור - יום הקרואסון הוא חג, ולא סופרים קלוריות בחגים

קרואסונים. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
אמנות בבצק בלחמים/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

קרואסון, מסמליה הגדולים של צרפת, ומאפה שנמצא בפסגת הפחמימות האהובות בכל הזמנים. עם הנתונים האלה, יום הקרואסון החל היום הוא יום חג בו כולנו צריכים לצאת לרחובות ולאכול קרואסונים כאילו אין לחם אחר בעולם. כבר סקרנו בעבר את עשרת הקרואסונים שאתם חייבים לטעום, אבל לפניכם כמה אלטרנטיבות חדשות, או כאלה שפספסנו ברשימה הקודמת, שיאפשרו לכם לתקוף את המשימה הזו מזוויות שונות, לא רק הקרואסון הקלאסי. ותזכורת- יום הקרואסון הוא חג, ולא סופרים קלוריות בחגים.

בולונז'רי 96, ת"א

הבולונז'רי 96 של שף-קונדיטרור ערן שוורצברד נפתח לפני כשנה ומאז לא הפסיק שוורצברד לאפות מאפים צבעוניים ויפהפיים, וביניהם לא מעט קרואסונים יצירתיים ומרשימים, כמו למשל קרואסון הפטל הזה, שמוגש במאפיה עם זיגוג מתקתק וקצת קישוטים. יש בבולונז'רי גם קרואסונים מלוחים במילויים שונים, תלוי בשעה של היום, אבל הקרואסונים המתוקים מרהיבים ומגיעים לעיתים בטעמים מיוחדים ששוורצברד מנסה כמו מנגו ופסיפלורה.

בולונז'רי 96, יגאל אלון 96 תל אביב, 03-9620245

עוד באותו נושא

מדריך אפייה: קרואסון חמאה

לכתבה המלאה

לה מולאן, ת"א

כל חובב פחמימות מכיר את הבגטים של לה מולאן, מהם גם מכינים כריכים פשוטים ונפלאים. אבל במאפיית הבוטיק הצרפתית הזאת בבוגרשוב גם מכינים קרואסונים בשיא המקצוענות, ממש כמו בפריז. החלק העליון פריך וזהוב, ובפנים רך ואוורירי, ממש כמו בתמונה. מדיזנגוף סנטר לפריז בהליכה.

לה מלאן, בוגרשוב 72 תל אביב, 077-5311110

The Good Bread Bakery, תרשיחא

שיהאן, מי שעומד מאחורי המאפייה הקטנה הזו בתרשיחא, שהפכה כבר מזמן לתחנת חובה לכל מבקר בעיר, עושה קרואסונים מוקפדים מדופפים באופן מושלם, בגרסאות הקלאסיות המוכרות עם חמאה, שוקולד, פיסטוק ועוד. הקרואסונים של שיהאן בעלי צורת הסהר המושלמת, מגיעים גם בגרסה המלבנית, ולפעמים גם מקבלים את הפסים הצבעוניים הטרנדיים של השנה, או מילויים וקישוטים שונים.

The Good Bread Bakery, האומנים 1 תרשיחא, 04-6588445

קורון פטיסרי, עברון

עטר טורנוא היא קונדיטורית צעירה שהקימה את קורון פטיסרי, מאפיית בוטיק צרפתית קטנה בקיבוץ פסטורלי ליד נהריה. המאפים מסודרים בשורות ישרות, הפרחים והקישוטים יפהפיים, אבל את רמת הדיוק של היד שלה אפשר לראות בקווים המושלמים של הקרואסון. היא מכינה גם כריכים מלוחים מעניינים בקרואסונים האלה עם ריבת בצל וגבינה כחולה למשל או גבינת שמנת וסלמון, אבל אי אפשר להתעלם מהקרואסון הקלאסי, עשוי ביד אמנית צעירה אך בטוחה.

קורון פטיסרי, קיבוץ עברון, 04-9857787.

הלחם של תומר, ירושלים

את אחד הקרואסונים הטובים ביותר תוכלו למצוא דווקא בבניין מסחרי ישן בשכונה האפרורית תלפיות בירושלים (ובשני מיקומים נוספים בירושלים ובמודיעין) שם אופה תומר בלס, מלבד לחמי מחמצת משובחים בסגנון אפייה אירופאי, גם קרואסונים קלאסים נפלאים, או במילוי שוקולד ושקדים. אם אתם באמת רוצים לחגוג את יום הקרואסון לכו ללחם של תומר ותאכלו קרואסון גבינת עיזים, כריך מופלא.

הלחם של תומר, רחוב פועלי צדק 2 אזור התעשייה תלפיות ירושלים, 1599-50-50-99

לה גטרי, ת"א

קרואסון שוקולד נשמע כמו משהו די טריוויאלי, אבל זה לגמרי משהו שצריך לדעת איך לעשות אותו נכון. בלה גטרי, המאפייה הנפלאה והוותיקה מרחוב בן יהודה בתל אביב (שעכשיו סגורה לרגל שיפוצים אבל הסניף בקינג ג'רג' פועל כרגיל), עושים קרואסונים נפלאים אבל פסגת ההנאה היא קרואסון שוקולד מסקרפונה, שני מרכיבים שמשתלבים פשוט נהדר, לא רק אחד בשני אלא גם בבצק המדופף הנפלא של לה גטרי.

לה גטרי, המלך ג'ורג' 97 תל אביב, 03-5250350

אלחנן תרבות לחם, משמרות

אלדד שמואלי עושה באלחנן תרבות לחם קרואסון כנאפה שכבר עשה לו מוניטין של כזה שנוסעים אליו במיוחד מתל אביב. ברור שהמאפה עצמו נעשה באלחנן בשיא המקצוענות וההקפדה, אבל המחשבה על השילוב של המאפה הזה עם חמאה, ג'יבנה, מי ורדים ופיסטוקים היא יצירתית והתוצאה טעימה במיוחד וכזו שזוכרים הרבה זמן אחר כך. קרואסון חובה לכל חובבי הז'אנר.

אלחנן - תרבות לחם, קיבוץ משמרות, 04-8838200

ביתא קפה, סביון

קרואסון עם בשר. אנטולי מיכאלו,
קרואסון בשר לחי/אנטולי מיכאלו

השלוחה הכפרית של ביתא קפה בסביון מציעה בבראנץ' החדש שלה קרואסון ייחודי במילוי בשר לחי עם תרד חלוט ושעועית אדומה חריפה, מנה קרואסונית מפתיעה, בטח ובטח כשהיא מוגשת בסביון. סוג הבשר, עם החריפות, בשילוב הלא צפוי של שעועית, יוצר את אחד הקרואסונים המעניינים ששמענו עליהם לאחרונה.

ביתא קפה, השקמה 1 סביון, 1-700-700937

ברדא, חיפה

את הקרואסון של דניאל עם כדור הגלידה אנחנו מכירים עוד מתקופת מסעדת כולא, אבל מאז דניאל ושותפו יאריק פתחו את ברדא, מקום שמאגד גם את המאפייה שלהם וגם מגיש מאכלים קלים וטעימים וביניהם קרואסון פטריות אלוהי עם פרמזן ופלפל שחור. סיבה מספיק טובה בפני עצמה לנסוע לחיפה.

ברדא, הנמל 6 חיפה, 04-9817839

קרמרי דה לה אקלייר, כל הארץ

הרבה מאפים מושחתים תוכלו למצוא בסניפים של קרמרי דה לה אקלייר שפזורים בכל הארץ, אבל אם חשקה נפשכם בפסגת העונג, לכו על קרואסון צרפתי במילוי גלידת אספרסו שוקוצ'יפס, עם קרם וויסקי ושבבי אגוזי לוז ופניני שוקולד. קחו בחשבון שיש בקרמרי המון סוגי גלידות, רטבים ותוספות ככה שתוכלו גם להנדס לעצמכם את קרואסון החלומות.

בסניפי קרמרי דה לה אקלייר ברחבי הארץ

משק עפאים, ירושלים

בבתי הקפה של משק עפאים בירושלים, בבית הנסן ובבית הכרם, תוכלו להתענג על יצור כלאיים משונה ומופלא, הבורקאסון. מדובר בבצק קרואסון חמאה מקופל כמו בורקס וממולא במרכיבים מהתוצרת הטרייה של המשק כמו מנגולד, תרד, כרישה וגבינה בשלה, או משוואיה של פלפלים ועגבניות חרוכים עם ביצה עלומה. אם פניכם לכיוון המתוק אז יש גם במילוי תפוחים מבושלים בלימון, קינמון ודבש. סיבה לעלות לירושלים.

משק עפאים, בית הנסן רחוב גדליהו אלון 14, 02-9408980; בית הכרם 19, 02-6543557; ירושלים.

אורבן בייקרי, ת"א

נכון ששף פטיסרי אלכסנדר ברמן המשיך הלאה והוא כבר לא באורבן בייקרי, אבל הוא השאיר אחריו נכס צאן ברזל בצורת הקרואסונים המפוספסים היפהפיים שמגיעים במגוון צבעים וטעמים, טרנד שהתפשט והגיע אלינו מניו יורק ולונדון. הקרואסון הזה כל כך יפה שקשה לנגוס בו, אבל אין ברירה. והוא גם טעים.

אורבן בייקרי, אחד העם 39 תל אביב, 03-5530404; ניצנה 14 מתחם נגה יפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully