וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה מסעדות חלביות מצפון ועד דרום

9.6.2019 / 7:56

תמיד סביב חג השבועות אנחנו נזכרים שרוב הזמן אנחנו יכולים להסתדר מצוין בלי בשר, ושהאוכל החלבי מפנק לא פחות (אם לא יותר), אז לא משנה מה הסיבה שלכם - הנה 8 מסעדות חלביות ברחבי הארץ ששווה להכיר

אגדת לחם, כפר הרא"ה

שבועות. הדס ניצן,
צמוד למחלבה המשפחתית/הדס ניצן

בית הקפה של גבינות משק יעקבס הוא ברית הנישואין בין חנות הגבינות והמאפייה של משפחת יעקבס. באווירת מושב פסטורלית מתקינים שם תפריט חלבי מענג שכולו שיר הלל ללחם, גבינות וירקות, ביד עדינה ואוהבת. הסלטים מבריקים מרעננות, הגבינות משובחות וטריות, והלחמים הכפריים עשויים במיומנות. יש גם קישים, מרקים בחורף, לצד קפה ומאפים כמו קרואסונים, עוגות וקינוחי ויטרינה. אם תעדיפו תוכלו לקנח בגלידריה הצמודה בה מגישים גלידות טריות תוצרת בית.

משק יעקבס, מושב כפר הרא"ה, 04-6251266

לורנץ ומינץ, ת"א

קרואסון טונה. רעות סהר, רעות סהר
קרואסון טונה וביצה עלומה/רעות סהר, רעות סהר

לורנץ ומינץ, בית הקפה הכשר והחלבי של נילי כהן מינץ הוא אחת הפינות הקסומות בשולי נווה צדק בואך פלורנטין. מלבד האווירה הנעימה במרפסת של המבנה המשוחזר שאכלס את אחד מבתי הקפה הראשונים של העיר תל אביב, יש גם תפריט חלבי משובח של ארוחות בוקר, מאפים מלוחים ומתוקים, סלטים ותבשילים קלילים שעשויים על פי הסטנדרטים של בישול צרפתי כפרי, אבל מבוססים על בישול גלילי ישראלי, מחומרי גלם מקומיים ועונתיים, בהגשה מוקפדת אבל נונשלנטית.

לורנץ ומינץ, אהרון שלוּש 42 תל אביב, 03-9018070

עוד באותו נושא

שתי מסעדות רחוב חדשות ומרגשות בתל אביב

לכתבה המלאה

אנה, ירושלים

ארוחות בוקר איטלקיות במסעדת אנה טיכו. נועם פריסמן,
ירושלים החלבית/נועם פריסמן

בית הקפה היפהפה אנה בירושלים הוא גם פרויקט חברתי מקסים למען נוער בסיכון. שם בחלל המעוצב, עם החלונות המקושתים והמפות הלבנות, מוגש תפריט איטלקי חלבי עם דגים, עם ארוחות בוקר פשוטות אבל שעשויות בהקפדה, ובראנץ' נהדר שמבוסס עליהן בימי שישי. בצהריים ובערב אפשר לשבת על מנות פסטה, דגים בתנור ותפריט ראשונות איטלקי אבל כזה שמרגישים שהוא בירושלים עם קולרבי צלוי, סלקים מוחמצים, או סלט בייבי ג'ם, הכל לצד יין באווירה קלאסית נעימה.

אנה, רחוב אג"ן 10 בית טיכו ירושלים, 02-5434144

אלחנן תרבות לחם, משמרות

אלחנן. אפיק גבאי,
כוכב השרון/אפיק גבאי

רבות כבר דובר על אלחנן תרבות לחם, המאפייה של אלדד שמואלי בכניסה לקיבוץ משמרות, מאפייה בסטנדרטים של מסעדת שף, ומכיוון שאינה רק מאפייה ומוגשים שם ארוחות צהריים וערב, מדובר באחת המסעדות החלביות הטובות באזור. עם תפריט שאמנם מתחיל בארוחת בוקר המובססת על לחמים ארטיזנליים, גבינות משובחות וירקות טריים, אבל ממשיך בצהריים לפיצות נפלאות, קישים וכריכים, ובערב הדלפק מתכסה בקערות ענק מלאות סלטים, אנטיפסטי ופסטות מיוחדות, לצד קינוחי ויטרינה נפלאים.

אלחנן - תרבות לחם, קיבוץ משמרות, 04-8838200

בלו סקיי, ת"א

בלוסקיי. שרית גופן, ספק 500
חלבית ויוקרתית/ספק 500, שרית גופן

בקומה ה-15 של מלון קרלטון תל אביב ואל מול נוף מרהיב של העיר, התמקם שף מאיר אדוני עם מסעדתו הכשרה החלבית והיוקרתית בלו סקיי. התפריט הוא רשימה מצומצמת אבל נבחרת של מנות שמשחקות בכמה מגרשים, הים תיכוני, הפרובנסיאלי, האיטלקי, הערבי הגלילי, ואפילו האסיאתי. יש התמקדות מובהקת בדגים במגוון סגנונות, נאים, צרובים ומבושלים, ויש גם בראנץ' עם מגוון ממרחים, גבינות וסלטים המוגשים לצד לחם למרכז השולחן לצד מנה עיקרית של דגים או ביצים.

בלו סקיי, מלון קרלטון תל אביב, 03-5201830

קוקיה, קיבוץ דפנה

כשפסגת החרמון משקיפה מעל, בקוקיה שבקיבוץ דפנה תפגשו תפריט חלבי של ארוחות בוקר עם שקשוקה או פנקייקים, מנות עיקריות של פסטות למיניהן, מלזניה ועד ניוקי, סלטים וכריכים שעשויים ביד דייקנית, קישים מירקות העונה, וכמובן תפריט פיצות שף, דקות וקריספיות הנאפות בתנור איטלקי על פי כל כללי הפיצה הנפוליטנית. יש בירות ויינות מקומיים שעושים כבוד לאזור, ותפריט קינוחים משגע שלא קל למצוא באזור הזה של הארץ בכלל.

קוקיה, קיבוץ דפנה, 04-6945800

פושטק, אשקלון

פושטק היא מסעדונת כשרה חלבית של רינת מור-שמילוביץ', מי שעבדה בעבר באורנה ואלה ואצל שף אבי ביטון, וחזרה לאשקלון עיר מולדתה. במסעדה הצעירה שפתחה לא מזמן עם שותפתה טל גונצ'רוב, היא מגישה תפריט חלבי בחלקו וטבעוני בחלקו האחר, עם ארוחות בוקר פשוטות אבל שעשויות עם הרבה תשומת לב, כריכים מושקעים מחומרי גלם מצוינים, סלטים יצירתיים, ומבחר מנות עיקריות ופסטות ביניהן כל אחד יכול למצוא את עצמו, הכל מוגש יפה ובהקפדה, ואין עוד מקום כזה באשקלון כולה.

פושטק, הרצל 5 בית פרנק אשקלון, 08-9388556

מקלות וניל, עפולה

קונדיטוריית מקלות וניל בעפולה. נמרוד סונדרס
לא רק קונדיטוריה/נמרוד סונדרס

בית הקפה החלבי מקלות וניל הוא כבר מזמן הפנינה של עפולה ואחד המקומות הוותיקים של העיר בו מגישים באופן עקבי תפריט חלבי מצוין, מבלי להזניח כמובן את מחלקת המתוקים העשירה והמשובחת של הקונדיטוריה והגלידרייה הצמודות, או את הלחמים הנהדרים ממאפיית הבית. יש ארוחות בוקר, מאפי בוקר צרפתיים, טוסטים לצד סלט, כריכים, פסטות ברטבים מיוחדים, קישים ומרקים, והכל באווירה נינוחה, בחלל המסעדה המעוצב בעדינות או בשולחנות הפריזאיים בחוץ.

מקלות וניל, יהושוע חנקין 9 עפולה, 04-6420222

  • עוד באותו נושא:
  • מסעדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully