וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורנה ואלה: 4 מתכונים אייקונים שתמיד מתחשק להכין (ולאכול)

אולי זה החום שעשה לנו חשק למשהו קליל וטוב או הגעגוע לתקופה קצת אחרת ואולי שניהם גם יחד, אבל קמנו עם קרייב ללביבות בטטה, סלט הכול, סינייה כרובית וגרנולה ביתית אמיתית

לביבות בטטה אורנה ואלה. באדיבות אורנה ואלה,
לביבות בטטה של אורנה ואלה. עושות שמח/באדיבות אורנה ואלה

לביבות בטטה עם רוטב שמנת ועירית

המתכון הפותח בספר המתכונים 'אורנה ואלה', שיצא בשנת 2006 הוא כמובן של לביבות הבטטה המפורסמות עם רוטב העירית המשובח המוגש לצידן. מבין כל המנות האייקוניות שנולדו בבית הקפה שהפך לימים למסעדה, זו אולי המזוהה איתו יותר מכל.

וכך הן כתבו עליו בספר: "...אנחנו קונות המון בטטות, כטון בחודש, ומגישות כשבע מאות לביבות מדי יום. אלה טועמת את לביבות הבטטה כמעט מידי יום. ועדיין, אחרי כל השנים, כשהלביבות הן בדיוק בדיוק כמו שהן צריכות להיות, כתומות ועגולות, מתוקות ורכות-היום שלה יותר שמח".

למתכון לביבות בטטה עם רוטב שמנת ועירית של אורנה ואלה

סלט "הכול"

סלט הכל של אורנה ואלה. מתוך ספר המתכונים אורנה ואלה,
הסוד הוא ברוטב/מתוך ספר המתכונים אורנה ואלה

עוד מנה בלתי נשכחת שתמיד מתחשק לנו לאכול ביום קיץ חם (בעיקר לצד לביבות הבטטה) - סלט הכול. הסוד של הסלט הזה הוא הרוטב שמורכב מעירית, נענע, בזיליקום, שמנת חמוצה ומיונז שנטחנים יחד לקרם רענן וטעים. הכמויות במתכון אגב הן לכמות רוטב גדולה בהרבה מהנדרש בסוף לסלט, תרשו לעצמכם להקטין אותן.

למתכון סלט "הכול" של אורנה ואלה

סינייה כרובית

סינייה כרובית ועגבניות צלויות עם טחינה. ShutterStock
הרבה לפני שאייל שני צלה כרוביות/ShutterStock

הרבה לפני שכף רגלה של הטבעונות דרכה בכל בית קפה או מסעדה בתל אביב ואייל שני צלה כרוביות לעייפה, אורנה ואלה אימצו לתפריט שלהם המון מנות מבוססות ירקות, דגנים וקטניות. אחת האהובות היא הסינייה כרובית. מנה פשוטה וטעימה המשלבת בין כרובית ועגבניות צלויות עם טחינה.

למתכון סינייה כרובית של אורנה ואלה

עוד בוואלה!

ספגטי מיט בולס של אורנה ואלה

לכתבה המלאה

גרנולה ביתית

גרנולה ביתית. צבי טריגר, מערכת וואלה!
תמיד צריך צנצנת גרנולה ביתית מתחת ליד/מערכת וואלה!, צבי טריגר

אין דבר משמח יותר מצנצנת מלאה גרנולה תוצרת בית על המדף במטבח. במיוחד בימים חמים כשלא תמיד יש כוח לבשל או להכין ארוחה, קערה עם יוגורט, פירות וגרנולה ביתית היא הדבר הכי מפנק שיש.

המתכון הזה, הוא עוד הוכחה לכך שאורנה אגמון ואלה שיין ידעו לזהות דברים טובים באמת, הרבה לפני כולם, לפני שתל אביב התמלאה בקערות בריאות ושאנחנו גילינו כמה קל ופשוט להשקיע בעצמנו עם אוכל איכותי וטוב.

למתכון לגרנולה תוצרת בית של אורנה ואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully